Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ocak '19

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Darısı Türkiye'nin Başına

Bugün okumuş olduğum bir blog yazarının yazmış olduğu makale 25 kuruş olan poşetle alakalıydı. Neden Avrupa'nın gittiği yoldan gidilmesin ki.Türk milleti pratik zekalı ve çözüm üretmede de üzerine yoktur, ve-lakin ''Bedava sirke de baldan tatlı olmamalı''
 
Sonucu ise gözle görüldüğü üzre dünyamızın kirliliği, ozan tabakasının genişleyen deliği vs. Kain-atımız üzerindeki musibetleri sıralarsam daha da can sıkarım düşüncesiyle tadında bırakıp keseyim desem de kalem yazıyor işte! Zaman gelecek deniz ürünleri belki de tedavülden kalkacak, aynen dinozor ve benzeri hayvanların neslinin kuruduğu gibi. Ve pahalılık alıp başını fena halde yürüyecek! Marka ve kalitesi aynı olan ürün arasında gözle görülen fahiş bir fiyatı göz önünde bulundurup başka bir markete ekonomimizi düşünüp; Baklagilleri;  Fasulye, pirinç, bulgur, mercimek vs. nasıl almıyorsak, 25 kuruş olan poşetleri hiç almayabiliriz.
 
Merhum annem terziydi, onu burada Rahmetle anıyorum. Değişik ve uyumlu kumaşlardan uzun saplı omuz poşet tarzı torba dikerdi, pazarda bana - Pazar torbasını nereden aldığım sorulduğunda - Sevinerek, tebessümle annemin diktiğini söylerdim. 38 yıldır Avrupa'dayım mecbur kalmadıkça poşet almadım, ve de almam. Rahmetli annemin olumlu etkilerinden sadece biri ve çocukluğumdan bu yana halen ya bez torba alırım veya spor çantası kullanırım. Danimarka'daki bez torbanın değer ücreti, poşet fiyatının sadece iki katı ve de muhteşem baskılı doğa deseninde.
 
Her izine gittiğimde gördüğüm, o naylon pet şişeler cadde kenarlarına, sokak kıyılarına istif gibi yığılmıyor mu? Hakikaten de bu boş kalabalık, izdiham yüreğimi fena daraltıyor. Avrupa'nın sistemi bu mu bilemiyorum ama Danimarka da pet şişeler ve meyve suyu 2 litre olan plastik şişeler para ile satılıyor. Tümünü evde biriktirip aldığınız markete verdiğinizde şişelerin parasını geri alıyorsunuz, mükemmel bir uygulama, yani depozito sistemi.. ''al gülüm ver gülüm'' Darısı Türkiye'nin başına! Ve de mükemmel bir çevre temizliğine kapı açmak diyorum.. Sevgi ve saygılarımla..
 
 
Toplam blog
: 425
: 412
Kayıt tarihi
: 24.02.13
 
 

37 Yıldır  yurtdışında yaşıyorum , 1000 den fazla şiirim var,  çeşitli edebiyat sitelerinde, derg..