Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Aralık '07

 
Kategori
Dil Eğitimi
 

Deli Eden Dil Yanlışları

Deli Eden Dil Yanlışları
 

İşim gereği bir sürü yazışma yapıyorum gün içinde. Bir de üstüne üstlük, internet ortamında ya da basında çıkan yazılara bakıyorum... Bakıyorum da; kızmadan edemiyorum!..


- "Herkes" yerine "herkez" denmesine;
- "Geçici" değil de "geçiçi" yazılmasına;
- Tümcelere küçük harfle başlanmasına;
- "Orjinallik" olsun diye anlı şanlı köşe yazarlarının saçma sapan yazımlarına (cümlenin içinde "bir gün" yerine "1 gün" yazılması sözgelimi);
- Özellikle reklamcılar tarafından icat edilen sözcüklere (yıllar öncesinden kalan bir örnek var hâlâ aklımda; "önyıkamalıydım" dedirtiyorlardı bir kadına silah zoruyla)

deli oluyorum!..

Cümlesi şimdiki zamanla başlayıp, geniş zamanla devam edip, -mişli geçmiş zamanın hikâyesiyle biten anlatımları sayamıyorum bile!..

 
Toplam blog
: 39
: 2139
Kayıt tarihi
: 05.03.07
 
 

Bankacılığı bırakıp kendini reel sektörün kollarına atmış bir adamım... Kitaro başta olmak üzere ..