Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ocak '20

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Didim'de Kadının Gücü...

Didimli kadınlar her yerde…

Her türlü sosyal etkinliklerde başı onlar çekiyor.

Bisikletlerine binerek “süslü kadınlar bisiklet” etkinliklerinde de yaptıkları gibi hep yollardadırlar… Motosikletleriyle de yollara bir incelik getirmekteler…

Altınkum sahilinde bir uçtan bir uca yüzen 65 yaş üstü kadınlar, sanki görevleriymiş gibi sabah saatinde denize giren kadınlara denizin içinde spor yaptıran emekli bayan öğretmenler… Didim’de son on yılda çok büyük ilgi gören doğa yürüyüşlerinde de hep varlar ve bu yönde rehberlik ve organize de yapmaktadırlar… Tiyatrolarda, eğlencelerde, festivallerde hep onlar var…

Yaşadıkları Didim’e sahip çıkmada konusunda da hep öndeler… Bu yönleriyle yerel yönetimleri hep sıkıştıran da onlar… Sokak hayvanlarına sahip çıkan, bu yönde destek veren de yine onlar…

Çevreci yanlarıyla doğaya, hayvanlara, denize zarar verenlerle de kıyasıya bir mücadelenin içindedirler…

Didim’deki siyasetin içinde de hep onlar var. Siyasete çok ilgililer ve ülkemizin gidişatına ilk tepkiyi de onlar veriyor… Didim meydanlarında hep onlar var. Allı, yeşilli morlu ve özgür yanlarıyla hiçbir güce, zorbalığa boyun eğmiyorlar… Keşke ülkemizin tüm kadınları böyle olsa demek istiyoruz…

İlimizin topuklu efesi Özlem Çerçioğlu’nun da başarılı çalışmalarıyla kadınlarımıza örnek olması, Didimli kadınlarımızı siyasetin içine daha çok çekmiştir…

Kadınlarımız siyasetin içinde ama siyasetin kademelerinde yeterince temsil ediliyorlar mı işte asıl sorun burada… Siyasetin erkek egemen anlayışından sıyrılarak, kadınlarımızın daha çok aktif olarak siyasetin içinde olmaları ülkemizdeki demokrasiyi daha çok güçlendirecektir… Didimli kadınlar da bunun farkındalar, gelecek dönemler de bu yönde isteklerini daha ön plana çıkacaklardır… Didim siyasetinde ve ülkemizin genel siyasetinde kadınlarımız yeterince temsil edilmelidir…

     Bu yazıyı niçin yazdığımı sorabilirsiniz… Gerek yerel basında gerek ulusal basında gazete ve dergilerde köşe yazıları yazmış bir Didim sevdalısı olarak; yaşadığımız yere sahip çıkma konusunda duyarlı bir toplumsal yapıyla birlikte yaşamaktan mutluyum…

Didim’de balık çiftlikleri kurulması ve buna yönelik karada geniş bir alanda balık işleme, balık yemi vb tesisleri kurulmasına yönelik Didimlilerin tepkilerine en önde katılan ve bu yönde direnen Didimli kadınları görünce işte kadınlarımız, işte yaşadığı yuvayı yapmada ve korumada kararlı dişi kuşlar diyebildim…

     Didimli kadınlarımızın gücünü siyasette de kullanma zamanı geldi… Didimli kadınlarımızın bu gücünün tüm ülkemiz kadınlarına örnek olması dileğiyle…  

     

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..