Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mart '19

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Din ve Pedagoji

Din
Davranışsal düzelme önerir
Bu konu
Davranış bilimi olan pedagojinin de konusudur
Pedagoji deneysel bilimdir
Deneyenler
Değişmesini istedikleri davranışları
Mutlaka değiştirirler
Pedagoji dinle özdeştir
Din toplumda gelişmesini istediği davranışları
Pedagoji ilkelerini kullanarak değiştirir
Allah öğütleri
Bilinçaltına yazılarak yaşanan davranış olurlar
Bu da pedagojinin alanıdır
Davranışların
Kalıcı ve yaşanan davranış olması
Allah öğütleri olan din kurallarının
Bilinçaltına yazılmasıyla gerçekleşir
Bu konunun işleyişi de şöyledir
Kişi
Sesli ve şimdiki zaman tümceleriyle
Yeni davranışı 2000 kere ard arda tekrarlar
Bu yaklaşım
O davranışın bilinçaltına yazdırır
Bilinçaltına yazılan davranışlar yaşanırlar
Bunun tersi akla bile gelmez
Çünkü eski davranış bilinçaltından silinmiştir
Yerine yeni davranış yazılmıştır
İşte bu şekilde çalışmalarla
Din davranışsal olarak
Toplumsal güzelleşme yaratır
Bu bağlamda
Din önderleri işin kolayına kaçıyorlar
Pedagojiyi akıllarına bile getirmiyorlar
İbadet Allah’la sesli konuşmak
Ona öğütlerine uyma sözü vermek
Ve bunu yaşamak şeklinde olmalıdır
Örneğin
Allah’ım sana saygı ve minnetlerimi sunuyorum
Seni çok seviyorum
Kuran’da belirttiğin öğütlere uyuyorum
Allah’ım
Senin tekliğine yaratıcılığına inanıyorum
Ve Allah’ım
Doğru sözlü oluyorum
Buna her koşulda uyuyorum
Allah’ım
Karşılıksız iyilik yapıyorum
Yaptığım iyiliği hemen unutuyorum
Böylece Allah’ım
Barış yaratılmasına yardımcı oluyorum
Ve Allah’ım
Asla barış bozan olmuyorum
Barış bozan görürsem
Elimle
Elimle olmazsa dilimle
Dilimle olmazsa gönlümle onu önlemeye çalışıyorum
Allah’ım
Allah’ım
Allah’ım
Senin dostluğuna sığınıyorum
Senin dostun olmak için çalışıyorum
Sıkıntılarımın çözümünü sende biliyorum
Ve Allah’ım
Benim beklemediğim anda sıkıntılarımın geçtiğini görüyorum
Minnet ve şükranlarımı sunuyorum


Evet sevgili okuyucularım
Durum bu
Din doğru güzel yararlı davranış yaratıcısıdır
Dine inanan insan
Mutlaka ve mutlaka davranışsal olarak değişmeli
Değişmeyen kişi Allah’a asla yaklaşamaz
Sorarım size
Siz hiç yanlış davranışlı kişiyle arkadaş olmak ister misiniz
Allah da böylelerini yanına almaz
İnsanın en sonu canlarım
Günahlarından arınarak günahsız halde
Allah katında olmaktır
İşte bunun yolu da
Pedagojik çalışmalarla davranışları düzeltip
Günaksızlaşmak ve güzelleşmektir
En yüce Allah öğüdü olan barışı yaratıp
İnsanlığı barış ortamında mutlu yaşatıp
Güven içinde Allah yanına yollamaktır
Son sözüm
İbadeti kendi dilinizde sesli olarak yapınız
Şimdiki zaman olumlu tümcelerle
Allah’a söz vererek ibadeti tamamlayınız
Göreceksiniz o zaman din işlevsel din olacak
Aksi takdirde din işlevselliğine ulaşamaz


Yüzünüz hep güleç olsun canlarım
 

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..