Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ağustos '12

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Dizi izlemek zulüm olmuş!

Takip edenler bilirler, etmeyenler için bir girişte bulunayım: Bizim evde televizyon ancak bir şey izlemek için açılır, bittiğinde de kapatılır.

Evde bir ses olsun, bir hareket olsun manasında televizyonu açmayı çok uzun yıllar öncesinden terk ettik.

Son iki yıldır dizi izlemeye başladım; öncesinde yaklaşık on yıl kadar tv kumandasına parmağını değdirmemiş biri olarak.

Şimdi merak edenler olursa: Televizyona veda edişim şöyle oldu: Çok çalıştığım ve aynı zamanda ev içi problemlerimin de çok olduğu zamanlardı…

İş yaşamımda özel hayatıma yer ayırmama gibi bir prensibim olduğundan sıkıntılarım yine benle birlikte eve dönerdi; ev içinde çözüm arama çalışmalarım da sonuç vermeyince kendimi televizyona vurmuştum!

Ohhh, ne güzel uyuşmuştum!

Tartışma programlarında tartışanların yerine kendimi koymuş, bir film ya da dizide dayak yiyen kadının yerine kendimi koyup ağlamıştım…

Bir, üç, beş… Baktım kendimi oyalıyorum, “Oyalama da kendini bul kadın!” dedim kendime...

“Yüzleş yani kendinle”!

O oldu; televizyon ile kendimi oyalamayı bıraktım.

Kocayı da…

Yıllar geçti kendimi bulma yolunda…

Nihayetinde arada bir kafayı dağıtmanın vakti de gelmişti. Dizi izlenebilirdi artık! Zira hiçbir karakter ile özleşemezdim, bu saatten sonra!

Yıllar sonra keyif ile dizi izlemeye başladım ki; haydaaa!

Tam sevdiğim tarzda bir dizi başlıyor, hani şöyle iyi niyetli mahalleli falan tarzında, pat diye final yapıyor!

Neymiş efendim, reytingleri düşükmüş!

Vallaha ben hiçbir tanıdığımda reyting ölçer olduğuna rastlamadım. Bu reyting ölçerler nerelere yerleştirilirler, neden o yerleştirilen yerler samimi komşuluk ilişkilerini işleyen dizileri izlemezler de, sonrasında neden herkes dizilerin yanlış mesajlar verdiğinden yakınır?

Hatta, hızını alamaz da RTÜK’e şikayette bulunur?

Anlaşılamaz bir durum!

******

Koyu Kırmızı çok hoştu, Kalbim Dört Mevsim de öyle…

Kimler neden dolayı karar verdilerse pat diye bittiler!

Oysa naiftiler, insan duygu ve dürtülerini güzel irdelemekteydiler ve de güçlü bir kadro ile güzel çekimlerle desteklenmekteydiler.

Aynı şekilde pat diye final yapan, hatta final bile yapmadan yayından çekilen diziler var.

******

En çok dizide oynayanlara üzülüyorum, bir de severek izleyenlere…

Hangi ölçer ölçmüş ve hangi karar mekanizması “Stop” demişse, keyifle izleyenlere de ayıp ediliyor; zira belki de o dizinin kalitesinin ayırtına varıp da izleyenlerin evlerinde takometre yok!

******

Bu konuda çok söyleyeceğim şey var ama başlığıma bu kadar saygısızlık yeter!

Sınırsız internetimiz var evde,  en sevdiğim tarafı dizileri, vaktim uygun olduğunda, internetten izleme.

Yok yemek saatiydi, yok köpeği gezdirmesi uzun sürdü falan derdi olmadan el-ayak çekilince pıt diye bas tuşa, pat diye izlemeye başla!

Öyleydi yani, yakın zamana kadar!

En kaliteli yayın yapan linkleri tıklıyorum, karşıma “Bilmem neden dolayı kapalı” diye bir uyarı çıkıyor.

Bir, beş, on… Yok… Yok!

Altı-üstü bir dizi izleyeceğim, ulusal tv kanallarında yayınlanmış, yok şekerim! İzleyemiyorum!

İzleyebildiklerim tek bir adrese işaret ediyor: O da bir-kaç ay öncesine kadar, yine anlamsız şekilde, yasaklananlardandı!

Bir-kaç ay öncesine kadar yasaklı olan siteden dizi izlemeye çalışıyorum: İnmiyor şekerim, Ihhh, damla-damla da olmaz ya!

Öyle patır-kütür istediğim anda istediğim diziyi izleme özgürlüğüme ne oldu?

En verimli siteler yasaklanmış!

En verimli sitelerden biri olan “Youtube” da yasaklanmıştı, herkes ayağa kalkmıştı, şimdi birçok site yasaklanmış, kimse ses çıkarmamış!

İzninizle ses veriyorum: Bir… Bir ki… Deneme… Pıh!...

Öhöm…

Televizyonlarda yayınlanan dizilerin, programların yayınını yapan siteler neden kapatılır? Gerekçeleri nelerdir?

Bir zaman öncesinde yasaklı bulunan site üzerinden yayın yapılması yasaklanmışken şimdi tek kanal olmuşken, demek ki günün ne getireceği ve götüreceği belli değildir!

O zaman, günü belirleyenlere bir hatırlatma yapmak gerek: Her bir izleyici uyumak için tv izlememektedir.

Sınırsız internet ücretini öderken karşılığını da almak istemektedir.

Yabancı dizileri izlerken hiçbir sorun yaşamamak bir başarı değildir: Zira bu onların başarısıdır, bizim değil!

Bir daha tekrarlıyorum: Youtube yasaklanmıştı, hepimiz karşı çıkmıştık; ulusal bir çok site kapatılmış, ancak Youtube üzerinden dizi yayını yapıyorlar.

Yoğunluktan mıdır, bilinmez, inmiyor, izlenemiyor!

******

Youtube aklandı, bizimkiler aklanır mı?

Yoksa düdüğü peşin para ile alanlar borusunu öttürür mü?

Bizler de dizi-mizi derken “Ölümlerden ölüm beğen” tarzında dizi ya da filmlere adapte olup, sonra da “Batsın bu diziler!”diye göstermelik karşı dururuz!

Hani, şey gibi… Bu ülkede tecavüz olmaz! Diyenler gibi…

******

Bir dizi filmi ağız tadıyla izleyemediğim sınırsız internetim var; şikayetçiyim: Şikayetimi kime dile getireyim, bilemedim!

 

http://twitter.com/Gulgunkaraoglu

gulgun_2006@hotmail.com

 
Toplam blog
: 1269
: 1343
Kayıt tarihi
: 18.09.07
 
 

İzmir, 1963 doğumluyum. Dokuz Eylül Üniversitesi İngilizce bölümü mezunuyum ve özel bir şirkette ..