Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Kasım '19

 
Kategori
Güncel
 

Doğal Gaz Sayacı Sınavım

Uzun bir tatil dönüşü “Doğalgaz sayacımda Pil son” uyarısıyla karşılaştım.  Sayaçta çok az gaz vardı. “Belki “dedim kendi kendime “biraz daha gaz alırsam basınç filan düzelir…”  Gittim (tabi sıraya girerek) 50,00 tl lik gaz aldım. Yükledim. Fakat nafile çalışmıyor. Çaresiz internette gösterilen telefon numarasını aradım. “Kimlik doğrultmak” istediler, olmadı. Çünkü gaz sayacı hala eski ev sahibine aitti.

Bu arada piknik tüpünü doldurarak rutin işlerimizi gördük. Sonunda aklıma “187” geldi. Aslında aklımdaydı ama 187 için “Doğal Gaz Acil” arama yazıyordu. Olsun dedim; sonuçta benim işimde acildi. 187 en yakın “Doğal Gaz Abonelik” şubesine başvurmamız gerektiğini söyledi. Gerekli evrakları hazırlayarak abonelik şubesine gittim. Ana baba günü. Öyle kalabalık görmedim. Sıra fişi aldım. Önümde yaklaşık 350 kişi vardı. Son ana kadar bekledim. Başka bir sıra numarası bularak önümdeki kişi sayısını mesai bitimine yakın 50 kişiye düşürdüm. Son 19. Kişide mesai bitti. Çaresiz ertesi sabah horozlar ötmeden “en yakın doğalgaz abonelik şubesinde” sıraya girdim. 30. kişi olarak işimi gördüm.

540,00 tl Depozito aldılar. Haraç gibi geldi vallahi! Çünkü evimi satana kadar bu para içeride kalacaktı. Yani yıllar boyu-ömür boyu… Gelişmiş veya az gelişmiş ülkelerde veya gelişmekte olan ülkelerde durum nasıl bilmiyorum fakat bu depozitoyu mutlaka almaları gerekiyorsa böylesine asgari ücretin neredeyse “dörtte biri” parayı verdikleri gazın M3 cinsinden karşılığı olmalıydı. Başka bir deyişle mesela 100m3 karşılığı bir depozito bedeli ödenmeliydi. Abonelik sona erdiğinde hiç olmaz ise arkamızdan mirasçılarımızdan dua eden olurdu. Ama “burası Türkiye” (bu sözden nefret ediyorum) elbette.

İki gün içinde (hızlı servis) sayaç değişimine geldiler. Kartlı sayacımı söküp götürdüler. Başka bir evde doğalgaz bağlatırken zorluklarla ödediğim (Melih Gökçek zamanında) “300,00 dolarım ne olacak,” diye sordum. Doğalgaz sayacımı değiştirenler “Bilmiyoruz” dediler.

İnternetten araştırdım. Zamanında 300,00 dolar “Güvence bedeli” olarak alınmadığı için geri ödenmesi zor veya olanaksızmış. Tabi avucumuzu yaladık. Ne söylenebilir ki?  Yani ne denilebilir. Hangi söz buna yol açanları utandırır. Vicdanlarını rahatsız eder. Resmen bu gasp yahu! Bizler neyiz? Mihrak falan mıyız?

Bence şu anda alınan depozito bedelleri de aynı kapıya çıkar. Paranın ev sahiplerinin ödediği depozito bedellerinin herhalde yüzde yüze yakını geri alınmaz.

Kiracıların vay haline! Düşünsenize kiraya çıkıyorsunuz. Elektrik, doğalgaz, su depozitleri acaba ne tutar. 5 yıl sonra paranın durumu ne olur? Allah hepimizin yardımcısı olsun!

Neyse lan! bitti diyorsun ama bitmedi. Sayacımı değiştirdikten sonra gelenler tesisatta eksik olanları bir kâğıda yazarak yaptırmamı istediler. Buna göre bir menfez, ocağa yakın vana ve nipel değiştirmem gerekiyor. Tabiki tesisat önemli. Can güvenliğimiz için olmazsa olmaz. Peki, daha önceki tesisatımız tesisat değil miydi? Yani rastgelemi yaşadık? Neyse uzun etmeyim. "Kaç para tutacak zaten…"

Camcıyı aradım. Eve gelip cama menfez takarsa 70,00 tl, ben camı söküp götürürsem ki,  kırmadan dökmeden 50,00 tl. tutarmış. Menfezi de hediye edeceklermiş. Vay Canına! Toplam 5 dk lık işe 50,00 tl. Birkaç camcı ile görüştüm hepsi ağız birliği etmiş gibi “gelirsem 70,00 tl, camı getirirsem 50,00 tl. Bu arada 40,00 tl lik buldum.

Artık razıyım 40 tl ye. Şimdi sıra vanayı değiştirmede. Herkes değiştiremiyormuş. Eee, yani tabii öyle olmalı. İşi ehline yaptıracaksın. İşin ehli yapacak ve kâğıt verecekmiş. O kâğıt olmadan abonelik olmazmış. Eyvallah abiler, ablalar! Ne diyelim. Artık yetkili servislerden birini aradım. Doğal Gaz vana takılması 100,00 en fazla 150,00 tl tutarmış. Ben “yapmayın etmeyin alt tarafı vana. Ben takayım siz kontrole gelin” dedim ama nafile.

Ben "yahu arkadaş gelin 100,00 tl ye  takın şu vanayı. 5 dakikada 100,00 tl. Bence iyi para." dedim. Normal bir tesisat. Sizi yoracak hiç bir engel filan yok. Tak vanayı al 100,00 tl. Olmadı tabi. Olamazdı.  Önce gelip bakacaklarmış sonra fiyatı vereceklermiş. Bu tamam. Tabiki bakmaları lazım. elbette işi 150,00 tl ye çıkaracaklar.. Anlaşamazsak 65,00 tl servis bedeli ödeyeceğim. Yani her durumda 150,00 tl alacaklar. “Olmaz” dedim.

Bir iki gün sonra artık fiyatlar bana normal gelmeye başladı. Başka ne yapabilirdim? Camı söktüm.  İşi gücü bıraktık artık mahallede camcı arıyoruz… O sırada bir yetkili servis gördüm. Daha önce bir arkadaşıma kombi taktırdığım dükkân-servis. Sağ olsun vanayı nipel dahil 120,00 tl ye işimi gördü. Bu arada bir camcı adresi verdi. 30,00 tl ye camı taktırdım. Ve mutlu bir şekilde “Doğal Gaz Kontrol Ekibini” beklemeye başladım.

Toplamda 660,00 tl param gitti. 300,00 dolarımı zaten Melih Gökçek abimiz çoktan halletti. Artı, yol masrafları ve zamanım gitti.

Çok üzülüyorum. Aslında bunları akılcı yöntemlerle çok hızlı ve ucuza mal etmemiz mümkün. Ama bir kere bu ülkede gelen geçen tüm hükümetler maalesef yaşamımızı kolaylaştırmak değil zorlaştırmak için canla başla uğraşmaya devam ediyorlar.

Ben olsam ne yaparım? Bir kere depozitoyu verdiğim hizmet cinsinden para değerini belirlerim. Mesela işte sana 100 m3 gaz karşılığı depozito bedeline kim ne diyebilir. Çıkarken de 100 m3 gaz bedelini alır gidersin. Bu kadar basit.

Şunu da asla yapmazdım. Kendi vatandaşımı 300,00 dolarını alarak kazıklamazdım. Bu gerçekten çok kötü. Ondan sonra işte belediyeyi seviyor musunuz filan...

Sonra bırak milleti istediği doğal gazcıya gidip nipel, vana taktırsın. Gelenler kontrol ekibi zaten. Sana ne milletin nereye tesisat yaptıracağından? Bu insanlara iş yeri açarken “ustalık belgesi” veriyorsun zaten. Alt tarafı vana taktırıyorsun. Denetimini yaptığın sürece yetkili veya yetkisiz yapsa ne olur. Nitekim kontrol ekibi vana değişimi yapan yetkili servisin bıraktığı kâğıdı istersek atabileceğimizi söyledi. Demek ki gereksiz bir kağıt parçası.

Veya tamam gösterdiğin yetkili servisler yapsın vana değişimini. Ama Standard bir fiyat belirle. Mesela 30 tl . İnsanların işi görülsün. Bir vana 150,00 tl olur mu yahu! Ayıp vallahi ayıp...

 İnsanlar doğalgaz sayaç değişimi yüzünden işinden zamanından ve parasından oluyor. Çok zaman alıyor. Kuyrukta bekliyorsunuz. 300,00 dolarınızı alıyorlar ve geri ödemiyorlar. Depozito adı altında paramız hiç ediliyor.

Bence asıl tehlike nedir biliyor musunuz? Kendinizi çok kötü hissediyorsunuz yahu! Ezik gibi bir şey…Güvensiz. Cebinden izin alınmadan “para çekilen” biri gibi hissediyorsunuz....

 

 
Toplam blog
: 144
: 899
Kayıt tarihi
: 06.02.07
 
 

Gazete ve kitaplara hep tersten göz atar, daha sonra okumaya başlarım. Bu özelliğim devrik cümlel..