Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Eylül '08

 
Kategori
İftar Sofraları
 

Dolmalık; Çocukluğumun Sıska Pidesi

Dolmalık; Çocukluğumun Sıska Pidesi
 

Ramazana özel yöresel tatlardan biridir <ı>dolmalık.

İzmit yöresine aittir ve o kadar İzmit’e özel bir lezzettir ki, İzmit’e çok yakın olan İstanbul ve Adapazarı’nda bile bilinmez.

Hem iftar hem sahur sofralarının vazgeçilmezidir.

Fırınlarda satılan özel bir pidesi vardır. Susamsız ve yumurtasızdır.

Ben çocukken “ uzun kollu pide, bir de sıska pide” derdim dolmalık pideye.

Antalya’da bulamadığım için yıllardır orijinalini yiyemiyorum, orijinali diyorum çünkü dolmalık pide bulamayanlar ama yine de bu tarifi denemek isteyenler normal ramazan pidesinin kenarlarını çıkararak da yapabilirler.

Çocukluğumun İzmit’inde anneannemin iftar ve sahur sofralarından eksik olmayan dolmalık, kıymalı ve peynirli iç harçlarla yapılabilen bir tür börek aslında.

Yapımı da çok kolay,

İşte tarifi:

Kıymalı Harç için: Kıymalı börek içi hazırlar gibi harç hazırlıyoruz.

200 – 300 gram kıyma,

1- 2 kuru soğan,

yeterince tuz, karabiber

Kıyma ve soğanı kavurup, tuz ve biberi eklemek yeterli.

Peynirli Harç İçin :




Böreklik peynir ve maydanozu karıştırmak yeterli. Miktarlarını yapacağımız dolmalık pide sayısına göre çoğaltabiliriz.

Yapılışı : Dolmalık pideleri el kadar parçalara böldükten sonra, çok az suyla ıslatalım ve hazırladığımız kıymalı ve peynirli içlerle dolmalık pidelerin içini dolduralım.

Pideleri yumurtaya batırıp kızartalım.

Yumurtaya batırıp kızartmak tarifi denemek isteyenleri korkutmasın, çok hafif bir lezzet ortaya çıkıyor.

Ben pide kenarlarından dolmalık yaparken, pidenin kenarlarını yuvarlayarak çıkartıp, suyla ıslatıp, pideleri ıslattıktan sonra içini tarifteki harçlarla doldurup, yumurtaya bulayıp kızartıyorum, pidenin olmadığı yerde o da güzel oluyor.

Eski ramazanların ve sahurların damak tadı sofralarımızdan hiç eksik olmasın.

Denemek isteyen herkese afiyet olsun.

Not: “Dolmalık” o kadar İzmit’e özel bir yöresel lezzet ki, internette bile resmine rastlamadım.

Blog resminde ramazan pidesi fotoğrafı kullandım.

Blog Resmi : http://www.lezzet.com.tr/mutfak_okulu/01347/

 
Toplam blog
: 157
: 1671
Kayıt tarihi
: 12.10.06
 
 

İstanbul doğumluyum ama 20 yıldır Antalya'da yaşıyorum. 3 yaşında bir oğlum var ve eğitimciyim. Kend..