Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ekim '07

 
Kategori
Dostluk
 

Duru'ya mektup ve blog arkadaşlarım

Duru'ya mektup ve blog arkadaşlarım
 

Yine döktürmüssün sevgili Duru Dal. Bahceni gördüm, kedilerinin bogusmasini gördüm, cok sevdigim Kusadasi`na götürdün beni. Zaten memleket hasretiyle kavruluyorum bu günlerde. Tam 3 sene oldu, topragina basmayali, havasini solumayali, suyundan icmeyeli, aksamlari cardagin altinda cekirdek citleyip, sazli sözlü muhabbet etmeyeli. Aldin nerelere götürdün yazinla beni ve öylesine güzel empati dolu yazmissin ki gercekten oradaydim. Berlin`de deniz yok, sadece kanallar ve göller var. Gecenlerde bisikletimle böyle bir kanalin yanindan gecerken, dalga sesi duydum. Büyük bir tekne gecerken dalga yapmis, o da kanalin duvarina vurmus. Nasil heyecanlandim bir bilsen, hemen durdum ve beklemeye koyuldum, bir kere daha duymak istedim o sesi: Duyamadim tekne kücükmüs, sesi duyulacak tek bir dalga üretebilmis, kücük cocuklar gibi üzüldüm. „ Adii tekne" dedim kendi kendime, sonra basladim gülümsemeye. Su kücücük dalga sesi bile beni nasil mutlu etti, nasil heyecanlandirdi bilemessin? Bunlari yazarken bile heyecanlaniyorum, coskulaniyorum. Seneye eylül ayindan itibaren, hayrani oldugum Istanbul`uma kavusmanin heyecani olsa gerek bu. Isim geregi ayin üc haftasini memleketim de gecirmek durumundayim. Balik ekmek, kokorec, midye tava. Bogaz`da cay bahcesinde “ Cek oradan bir cay” demek. Aman Allah`im bu ne güzel bir düs, umarim kirikligini yasamam.

Gördün mü sevgili Duru? Nerelere savurdu beni yazin. Heyecanla dönüyorum diye haykirmak istiyorum, olmuyor. Sevgili Celal Celik bir blogun da döndüm ama nereye diye sorup, gurbetle silayi öylesine tanimlamis ki, icim giciklaniyor, heyecanla hüzün arasinda birseyler kapliyor yüregimi. Dönüyorum ama nereye? Sila neresi? Memleketlerimden hangisi? Buradan Celal beyi bu muhtesem yazisindan dolayi tekrar kutlamak istiyorum. O yazi benim basucu yazim olmak üzere, firsat buldukca tekrar-tekrar okumaya calisiyorum o yaziyi. http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=46198

Sevgili Mustafa Mumcu`un ahsap evini merak ediyorum. Onun da bir kedisi var, herhalde bütün kediler gibidir, cigeri cok seviyor . Yazilim kurallarina ve dogru türkce kullanma konusunda ki hassasiyetiyle bilinen Mustafa abinin, önermek üzere girdigim bloglarin da cok beyendigim blog`u MB yazarlarina benden bir kiyak isimli blog`unu silmis, bulamadim. http://blog.milliyet.com.tr/Blogger.aspx?UyeNo=812310

Su anda kafam da, su meshur sarki caliyor. “ Bir baskadir benim memleketim!

Lay lay lay lay lay lay lay lay, lala lay laaaay lala lay lay bir baskadir benim memleketim. Havasina, suyuna, tasina, topragina bin can feda olsun ugruna.”

Hem bir baskadir benim memleketim diye hasretini cekiyorum, hem de gelecegi icin cok korkuyorum. Allah`tan bloglar da September1 ve eminonur http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=59671 gibi yazar arkadaslar var da, birbirimizi düzelir diye ümitlendirebiliyoruz. Duru`cugum eger Özlem`in yazilarini okumadiysan, muhakkak okumani tavsiye ederim. Stiliniz nispeten birbirine yakin, yanliz onun sosyoloji bombalari bloglar da meshur olmak üzere. Bir de tarih kategorisinde bir dizisi var ki, kaciranlara üzülüyorum. Hangi blog`unu önerecegimi bilemedigim icin ( hepsi cok güzel ) adresini gönderiyorum sana. http://blog.milliyet.com.tr/Blogger.aspx?UyeNo=857361

Nuray ablayi taniyorsundur insallah. Bloglarin en ayrintili köselerinde bulursun onu. Bu alemin siir düskünüdür "Ayrintida gezinmek." Bana ilk blogunda su dörtlügü gönderdi:

Gönül dedi: Ben neyim ki, bir damla sadece;/ Ben nerde, görmediğim koca deniz nerde!/ Böyle diyen gönül denize kavuşunca/ Baktı kendinden başka şey yok görünürde. Düşmüş feleğin çarkına, hep fırlanırız, / Sizler onu esrarlı fenermiş sanınız./ Evren koca fanus ve güneş lambasıdır./ Bizler de biçim, simge, bireyler kalırız. Hayyam !

Sevgili Ayrintida gezinmekten ne zaman yorum gelse, benim gözlerim siir arar oldu. Ama sadece siir degil, inan gercekten cok güclü bir kalem( Klavye ). Okumadiysan israrla okumani rica edecegim bir blog`u var http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=38133 oku lütfen, ben bir solukta okudum.


Sevgili Duru!

Bir de yazilariyla bloglarda ögretmenim olan Erdogan Sahin hocamdan bahsedecegim sana, umarim SIKILMAMISSINDIR mektubumdan. Profilin de: " Aslinda muhalif bir insanim " diyor ama, ben hic öyle muhalif bir halini göremedim Erdogan ögretmenin. Tam tersi, kendisini fevkalade birlestirici, bütünlestirici, mantikli öneri ve tavsiyeleriyle bulacaksin. Özellikle egitim kategorisi ve türban kategorisin de ( artik böyle bir kategori acilmali bence ) cok güzel yazilarini bulacaksin bloglarin da ama, benim sahsi favorim su blog http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=61439.

Canim arkadasim Duru, karamsar günlerinde okumani tavsiye ettigim iki mizah yazar var bloglar da, biri güzel arkadasim toplum aydinlaticisi Tarik. Inan onu okurken gülmekten karin kaslarim agriyor. Esim sahit, yazilarini okurken ( genelde sesli okuyorum ) gülmekten tekrar tekrar basliyorum okumaya, tam bir hayraniyim Tarik`in. Gercek adi Faruk Sürener olan Tarik`in herhangi blogunu öneremiyecegim `nolur hepsini oku

http://blog.milliyet.com.tr/Blogger.aspx?UyeNo=424356

Ve tabii ki unutmamam gereken Ümit Culduz. Hem güldürüyor, hem de düsündürüyor.

Ümit abimin cok önemli üc özelligi var ( Daha bir cok özellikleri vardir da, benim bildiklerim o kadar )
1. Hayati yollarda geciyor adamin.
2. Ucak korkusu üst düzeyde, o kadar cok ki, korkudan Izmir toplantisini kacirmis.
3. Ablasi Alev Meisel`e( blog yazaridir ) hayli düskün. Ha aklima dördüncü özelligi geldi. Yerilmeye bayiliyor, firca yedigi yorum`a en sevdigim yorum bu oldu diyor. Enteresan bir adam benim bu Ümit abim. Bir de unutmadan Berlin`de ayni semt`te yasiyoruz, komsuyuz yani. Ilk defa bu aralar bulusmayi planliyoruz. http://blog.milliyet.com.tr/Blogger.aspx?UyeNo=749071

Birde Silencem var bloglarda. Nazik ve beni yazmam icin cesaretlendiren o güzel yorumlari yok mu? Yorumlarim linkine tiklayipta ondan yorum geldigi zaman cok seviniyorum. Dilan`ima selam göndermeyi hic ihmal etmemesi de benimicin ayri bir keyf oluyor. Tesekkürler Feyza. http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=45791

Severek okuyup yazilarini sürekli takip ettigim diger yazarlar: tabii ki s.aydin. Biliyor muydun ismini Sedat Simavi den dolayi Sedat koymus ailesi. Zaten yazilari ve tespitleri de büyük bir köse yazari kalitesinde.

Bana ilk yorum`u gönderen ve beni hayli cesaretlendiren Serap Ince hanim efendi, Halide hanim, 43 senesini Almanya da gecirmis olan Mine hanim ve daha niceleri ama artik iyice kafani sisirdigim icin, mektubum da hayli uzadigi icin burada kesmek zorunda hissediyorum kendimi.

Neyse, yine aklimda o sarki:" Havasina suyuna, tasina topragina bin can feda olsun ugruna."

Eveeeeet! Sevgili Duru, iste böyle, kisaca mektubumu senin bir yorumuna verdigim cevapla noktalamak istiyorum:

“ Iste bu olsa gerek Milliyet Blog`larin insanlar üzerinde yarattigi etki. Cok güzel bir sey bu, ne güzel dostluklar kuruluyor. Sevdim ben bu isi. Yazilarina yorum yazmayi söyle birak, ben senin bir yazindan dolayi baslica bir blog yazdim.”

Diger arkadaslar icin: Duru`nun adresi.
http://blog.milliyet.com.tr/Blogger.aspx?UyeNo=811895

Hepiniz hep sevgiyle kalin. Iyi ki varsiniz!

 
Toplam blog
: 121
: 1814
Kayıt tarihi
: 29.01.07
 
 

Almanya'da doğdum. Haylaz bir öğrenciydim. 16 yaşımdan beri ticaretle ilgileniyorum. Şu anda büyük b..