Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Aralık '19

 
Kategori
Felsefe
 

Dürüst Olun Dürüst

Konda araştırma şirketinin yapmış olduğu araştırma sonucuna göre ateist oranı yüzde 1´den 3´e yükselirken, dindar oranı yüzde 55´ten yüzde 51´e gerilemiş..

Gerçeek dindarları tenzih ederim. Dinci kesim yani dini değerleri referans olarak kullanan kişiler topluma büyük ölçüde zarar verirler. Geleneksel kültürü öne çıkararak yapmayacak merhametsizlik vicdansızlık ve  acımasızlık yoktur dincci kesimin. Gerçek dindarlar merhametli vicdanlı kimselerdir, kendi çıkarları için geleneksel kültürü bahane ederek başkalarını mağdur etmezler, saygıyı her daim 

Mevlanayı anma töreninde Şems-i Tebrizi Camii´ne vali ayakkabı üzerine galoş giyerek girdi. Turistler bile Sultanahmet Camii´ne dinimize saygı göstererek kadınlar örtünerek, kısa pantaalonlu erkekler cami önünde ücretsiz dağıtılan örtü bezleriyle örtünerek giriyorlar.

Bizimkilerin çoğu göstermelik müslüman (gene gerçek dindarları tenzih ediyorum).

Cami´ye galoşla girmek nerde görülmüştür.

Herkes gibi çıkaracaksın ayakkabılarını öyle gireceksin camiye. Yok öyle yağma.

Ateist oranıı arttıkça dinci kesim gerçek dindarlık yolunu bulacaktır diye düşünüyorum.

Hem din diyeceksin hem de hakkın olmadığı halde başkasının malına göz dikeceksin. Böyle de bir şey yoktur din riteratüründe.

Gerçi bu bir ahlak sorunudur. Ahlak din ile ilintili bir durum değildir, ateistler içinden de ahlaksız kişiler çıkabilir. Toplumumuzda din ile ahlak kurallarını birbirine karıştırıldığı için yazıyorum.

Bütün dinlerin ortak özelliği insana dair sevgi noktasında birleştiğine göre hatta ateistler dahil, o halde dünyayı barışa götürecekk ve savaşları sona erdirecek de sevgidir.

Ben dünyada sevgi gücünün üstünde bir güç tanımıyorum. Üzülüyorum insanların ilkel tutum sergileyerek birbirlerine küs kalmalarına.

Dürüst olun dürüüst..

 

 

 

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..