Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mayıs '13

 
Kategori
Blog
 

Editoryal gıcıklık hipotezim

Editoryal gıcıklık hipotezim
 

Editoryal gıcıklık


Gıcıklığın isim anlamı; Boğazda duyulup aksırtan, öksürten yakıcı kaşıntı: "Bronşit filan desem öksürük değil, gıcık bile yok." S.M. Alus. Hayvan bilimsel anlamı; Beyaz renkli, dağlıç koyununa benzer vücut yapısında, kuyruğu son omurlara kadar yağ kitlesi ile kaplı ve bu sebeple alt kısmı yuvarlakça görünen, kaba, karışık yapağılı bir koyun türü. Sıfat olarak anlamı; Kullandığı argo sözleriyle, davranışlarıyla karşısındakini kızdıran, sinirlendiren, sıkan (kimse) ifade edilmektedir.

Atasözü, deyim ve birleşik fiiller;

gıcık almak (veya kapmak veya olmak),

gıcık etmek,

gıcık tutmak,

gıcık vermek.

Bilindiği üzere bazen insanın çok istediği bir şeyin gerçekleşmemesi (buna istediğinin gerçekleşmesini engelleyen sorumlu bir kişi ya da herhangi bir sebep olabilir) insanı içten içe rahatsız eder ve isteğinin gerçekleşmemesini sağlayan kişi bunu hareketleri veya söylemleri ile gerçekleştirir. Gıcıklık en dar manada kısa sürede gerçekleşmesi kolay bir ümidin, sırf sen rahatsız olasın diye sorumlu kişi tarafından ket edilmesi, engellenmesi hali olup bu söz ya da davranışla yapılır.  Gıcıklık; edilgen ve etken hallerini de içermekte, yapanın (etken) bilinçli olarak edilgen üzerine baskı ve mobbing uygulaması olarak ortaya çıkmaktadır.

Karşıdakine gıcıklık yaptığını hissettirmek gıcıklığın temel kurallarındandır diye bilinir. (Sen istediğim gibi düşünmüyor ve istediğim şeyleri yapmıyorsun "sen bana şöyle yaptın ondan ben de sana böyle davranıyorumdur" demenin pratik uygulamalı halidir bu.

Tüm bu ifade ettiklerim benim duygusal hissiyatımdır, doğrudur yanlıştırı tartışmıyorum. Ancak son zamanlarda Milliyet Blogun editörünün değiştiğini, bana ve benim gibi düşünen ve tavır geliştiren, duruşu olan, muhalif Blog yazısı yazanlara karşı bir gıcıklık duyduğunu hissediyorum. Bunu nasıl mı hissedip bir yargı oluşturup karara vardım, mesnetlerimi ortaya koyup, delillerimle gıcıklık hipotezimi anlatayım;

1-Yazdığım Blog yazılarının eski hızında sayfaya yerleştirilmediği,

2-Editörün öneri listesine alınmayışım,

3-Blog yazılarıma yorum yazanlara verdiğim cevapların yayınlanmayışı,

4-Görsel içerikli Blog yazımda görsellerin çıkarılarak yayınlanmaması,

5-Yayınlamak istediğim Blog yazısı ile ilgili resmin editör tarafından ısrarla yayınlanmaması,

Gibi nedenler hem beni gıcık ediyor hem de Milliyet Blog sayfası Editörünün bana gıcıklık yaptığını düşündürtüyor.

Probleme konulan geçici çözüme hipotez denildiğini biliyoruz. Hipotezimi problemi çözmek için yaptığım araştırma ve gözlemler sonucu elde ettiğim bilgiler yardımıyla kurdum. Hipotezimin başlıca özellikleri: elimdeki bütün verilere uygun olup ve onları açıklıyor. Yeni gerçeklerin tahminine olanak sağlıyor. Ve önemlisi problemi ortaya koyup, probleme çözüm öneriyor. Deney ve gözlemlere açık halde, yeni deney ve gözlemlerle denenebilir durumdadır.

Editoryal Gıcıklık Hipotezimin kabul göreceği saikıyla, Milliyet Blog sayfası tarafından bana yapıldığını düşündüğüm, Milliyet Blog Sayfasındaki gıcıklığın, etken ve edilgen hallerinin son bulacağını ümit ediyor, kolaylıklar diliyorum.

Nizamettin BİBER 

 
Toplam blog
: 887
: 2743
Kayıt tarihi
: 06.06.12
 
 

Yeni dünya düzensizliğinde insan olmaya çalışan ve okuyarak ne kadar cahil olduğunu gören, olayla..