Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Aralık '07

 
Kategori
Teknoloji
 

Elektronik Mühendisliğinin hep cefasını çekecek halimiz yok ya..!

Elektronik Mühendisliğinin hep cefasını çekecek halimiz yok ya..!
 

Elektronik mühendisi olup da dönem dönem:

- Ya niye seçtim ben bu mesleği, yok muydu başka bir meslek??

demiyeniz hemen hemen yoktur. Çünkü genelde işlerin teknik boyutuyla ilgilenen ve çoğunlukla boğuşan elektronik mühendisi payeleri başkaları alıp götürdüğünde ister istemez bu duygulara kapılır. Aslında olayı elektronik tabanından kurtardığımızda hemen hemen tüm teknik mühendislik gruplarında bu hissayatın hakim olduğunu kolayca görebiliriz.

Neyse bırakalım işin dramatik tarafını da gelelim işin sefasına. Otomobilimin arka kapı camlarını yolcuların da kumanda etmesini sağlayan kontrol butonları yaklaşık 1 aydan beri çalışmıyordu. Aynı kontrolun sürücü kumandalarıyla yapılıyor olması birşeylerin ters gittiğinin ve olayın basit bir sigorta vakası olmadığının göstergesiydi. Sürücü kumandaları içinde yer alan ve sürgü mantığıyla çalışıp kapalı durumda arkadaki yolcuların -özellikle çocukların- camları açmasına müsade etmeyen anahtardan şüphe ediyordum. Bir türlü fırsat bulup da kendim bakamadım.

Bugün değişik bir amaçla servise uğrayınca bu sorunu da çözdüreyim dedim. Yapılacak şey 4 butondan ve bir sürgülü anahtardan oluşan kumanda setini değiştirmekti. Kabaca bu yedek parçanın maliyeti 10YTL civarında olmalıydı. İlgili arkadaş yedek parça deposuna yönelince diğer arkadaş bana bakarak:

-210YTL dedi.

Ben de gülerek:

* Şaka yapıyorsun herhal..!

dedim. Görevli ekranı bana döndürdüğünde hiç de şaka olmadığını gördüm. Bu parça özel serviste bile 210YTL ise yetkili serviste kimbilir kaç paradır diye içimden geçirdim. Yüz hatlarım gerildi ve:

*Hayır değiştirmeyin, ben de bunu yapmazsam adam değilim..!

dedim.

Bunca yıl oku, elektronik mühendisi ol. Sonra da git basit bir kumanda seti bozulduğu diye 210YTL' yi çöpe at. Parayı zor kazanıyorum, kolay bile kazansam yine farketmez. Çünkü bu iş en kibar tabiriyle haksız kazanç. Firmaya gelir gelmez ilk fırsatta bir teknisyen arkadaşla beraber kumanda setini söküp arızanın tespitini yapıyoruz. Kumanda seti içindeki minyatür bir anahtar tam çalışmıyor. Anahtarın kontaklarında sorun var. Derken ben tereddüt ederken olaya sonradan müdahil olan meslektaşım Mustafa gözünü karartıp minyatür anahtarı da dağıtıyor. Durum tam tahmin ettiğimiz gibi. Kontaklar oksitlenmiş. Oksiti güzelce yokedip, spreyle de temizleyince sorun ortadan kalkıyor. Sonuç mükemmel.

Eee bu da işin sefası. Öyle ya benim günlük kazancım bile 210YTL değilken nasıl bu kadar kolay bu parayı birilerinin kucağına atarım.

Hoşcakalın..!
 
Toplam blog
: 410
: 3283
Kayıt tarihi
: 13.04.06
 
 

Bilgisayar, elektronik, internet alanındaki son gelişmeler. Tüketici elektroniğindeki trendler. Otom..