Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ekim '17

 
Kategori
Blog
 

Erdal Ceyhan Hocama Saygı İle!

Erdal Ceyhan Hocama Saygı İle!
 

Erdal Ceyhan


Uzun zaman oldu MB alanında bir sessizlik, coşkusuzluk hali hakim. Özellikle Erdal Ceyhan hocamızı kaybettikten sonra benim MB alanına yönelik konsantrasyonum dağılmıştı, kendimi bir türlü MB’a motive edemedim. İnsan zamanla kaybettiklerini kabul ediyor. Gel ki Erdal hocamı şahsen tanımıyordum ama Ablamı kaybettiğimde de aynı şeyleri hissetmiştim. Şimdi daha iyiyim. Erdal hocamızı kaybettikten sonra onun adına onlarca blog yazıldı kendisi anlatıldı, tanıtıldı. MB’un tüm vefalı dostları sağ olsun. O gerçekten de özel biriydi. Hani kendinizi iyi hissettirenleri kaybetmeyin onun yanından ayrılmayın sözü var ya Erdal hocam tam da oydu.

Erdal Hocamızın 7 Ağustosta vefatı ile ilgili Mehmet Leventoğlu’nun Bandırmanın Gerçek Gazetesinde yazdığı köşe yazısını duygulanarak okudum Hocamın Malatya doğumlu olduğunu, uzun yıllardır Bandırma'da ikamet ettiğini ve MB’ta yer verdiği şiir ve yazılarıyla ülke çapında kendinden söz ettirdiğine değinerek, Prof. Dr. Erdal Ceyhan ağabeyinin kalbinin artık yeter dediğini yazmış.

Ayrıca Trakya Üniversitesi sitesinde; “2001-2004 yılları arasında Fakültemizde Dekanlık görevinde bulunan Prof. Dr. Erdal Ceyhan vefat etmiştir.” Şeklinde ölüm ilanı verilmiş. Vallahi samimi olmak istiyorum ben Erdal hocamın Profesör olduğunu bu yazı ile öğrendim.

Gazetelerinde zaman zaman Bandırma ile ilgili yazı düşüncelerini paylaştığını, sessiz sedasız aramızdan ayrılış haberi medyaya düşünce tüm arkadaşlar olarak büyük üzüntü yaşadıklarını, Erdal hocamızın Türkiye’nin artık önemli bir düşünce platformu olan Milliyet Blog’da yer alan doyumsuz anıları ince örülmüş ustalıklı şiir ve yazıları Bandırma’nın ötelerine taştığına dem vurmuş.

Leventoğlu benim de yapmak istediğim sohbeti Erdal hocamla zaman zaman Kristal’de buluşarak bi kahve içimlik molalarda sağlık sorunlarından her daim dem vurduğunu; onun hayata olan pozitif bakışından neşesinden zerre kadar ödün vermeyen duruşu ve gür ses tonuydu moralini yükselttiğinden bahsetmiş.

Bir Öğretmenin Anıları başlıklı tefrikasını çok sevdiğini,  Anadolu’nun yokluk yıllarında nasıl ne şartlarda öğretmenlik yapıldığını birinci elden sesinden dinlediğini, eski Bandırma, Gönen, Manyas’ı da birlikte yudumladığını yazmış.

Erdal hocamız için; o hümanist duruşuyla Atatürk ve Cumhuriyet düşkünlüğüyle ötesinde İnsan sevgisiyle her zaman aramızdaydı yine olacak, ifadesini kullanmış.

Erdal hocamızın aramızda daim olması için Bandırma Gerçek Gazetesi aracılığı ile MB yazarlarının tümüne bir teklifte bulunmak istiyorum. Bir Haiku ustası olarak, yazdığı tüm satırlarda ince elenip sık dokunan emekle MB alanına ve bizlere katkısının vefasını bir şekilde sunalım. MB alanına katkısının yanında erdemli, ahlaklı, özgürlükçü, adaletten yana tüm hümanist evrensel değerleri üstünde taşıyan Erdal Ceyhan hocamızın isminin Bandırma merkezde bir sokak ismine verilmesini sağlamak için bir lobi faaliyeti oluşturarak var gücümüzle çalışalım. Ne dersiniz?

Bildiğim kadar ile sokak ismi, Bandırma Belediyesi Meclisinin teklifi ile Meclisten geçen bir kararla gerçekleştirilebilir. Konuya daha hakim,  prosedürü ve neler yapılacağını bilen ve bu konuda sorumluluk ve inisiyatif almak durumundalar.

Evrenin sonsuzluğunun gizemli ışığında yol alırken bir yerlerde Erdal hocamız ile yollarımız kesişecek olsa bile, dünya gezegeninde Bandırmada bir sokağında ismiyle onunla buluşalım.

Erdal hocamla Bandırma’da bir kafede sohbet için buluşamadım ama Bandırma’da isminin geçtiği bir sokakta buluşmak dileğiyle diyorum.

Onu sevgi, saygı ile yad ediyorum.

Nizamettin Biber

 
Toplam blog
: 887
: 2743
Kayıt tarihi
: 06.06.12
 
 

Yeni dünya düzensizliğinde insan olmaya çalışan ve okuyarak ne kadar cahil olduğunu gören, olayla..