Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ekim '17

 
Kategori
Blog
Okunma Sayısı
202
 

Erdal Ceyhan Hocama Saygı İle!

Erdal Ceyhan Hocama Saygı İle!
 

Erdal Ceyhan


Uzun zaman oldu MB alanında bir sessizlik, coşkusuzluk hali hakim. Özellikle Erdal Ceyhan hocamızı kaybettikten sonra benim MB alanına yönelik konsantrasyonum dağılmıştı, kendimi bir türlü MB’a motive edemedim. İnsan zamanla kaybettiklerini kabul ediyor. Gel ki Erdal hocamı şahsen tanımıyordum ama Ablamı kaybettiğimde de aynı şeyleri hissetmiştim. Şimdi daha iyiyim. Erdal hocamızı kaybettikten sonra onun adına onlarca blog yazıldı kendisi anlatıldı, tanıtıldı. MB’un tüm vefalı dostları sağ olsun. O gerçekten de özel biriydi. Hani kendinizi iyi hissettirenleri kaybetmeyin onun yanından ayrılmayın sözü var ya Erdal hocam tam da oydu.

Erdal Hocamızın 7 Ağustosta vefatı ile ilgili Mehmet Leventoğlu’nun Bandırmanın Gerçek Gazetesinde yazdığı köşe yazısını duygulanarak okudum Hocamın Malatya doğumlu olduğunu, uzun yıllardır Bandırma'da ikamet ettiğini ve MB’ta yer verdiği şiir ve yazılarıyla ülke çapında kendinden söz ettirdiğine değinerek, Prof. Dr. Erdal Ceyhan ağabeyinin kalbinin artık yeter dediğini yazmış.

Ayrıca Trakya Üniversitesi sitesinde; “2001-2004 yılları arasında Fakültemizde Dekanlık görevinde bulunan Prof. Dr. Erdal Ceyhan vefat etmiştir.” Şeklinde ölüm ilanı verilmiş. Vallahi samimi olmak istiyorum ben Erdal hocamın Profesör olduğunu bu yazı ile öğrendim.

Gazetelerinde zaman zaman Bandırma ile ilgili yazı düşüncelerini paylaştığını, sessiz sedasız aramızdan ayrılış haberi medyaya düşünce tüm arkadaşlar olarak büyük üzüntü yaşadıklarını, Erdal hocamızın Türkiye’nin artık önemli bir düşünce platformu olan Milliyet Blog’da yer alan doyumsuz anıları ince örülmüş ustalıklı şiir ve yazıları Bandırma’nın ötelerine taştığına dem vurmuş.

Leventoğlu benim de yapmak istediğim sohbeti Erdal hocamla zaman zaman Kristal’de buluşarak bi kahve içimlik molalarda sağlık sorunlarından her daim dem vurduğunu; onun hayata olan pozitif bakışından neşesinden zerre kadar ödün vermeyen duruşu ve gür ses tonuydu moralini yükselttiğinden bahsetmiş.

Bir Öğretmenin Anıları başlıklı tefrikasını çok sevdiğini,  Anadolu’nun yokluk yıllarında nasıl ne şartlarda öğretmenlik yapıldığını birinci elden sesinden dinlediğini, eski Bandırma, Gönen, Manyas’ı da birlikte yudumladığını yazmış.

Erdal hocamız için; o hümanist duruşuyla Atatürk ve Cumhuriyet düşkünlüğüyle ötesinde İnsan sevgisiyle her zaman aramızdaydı yine olacak, ifadesini kullanmış.

Erdal hocamızın aramızda daim olması için Bandırma Gerçek Gazetesi aracılığı ile MB yazarlarının tümüne bir teklifte bulunmak istiyorum. Bir Haiku ustası olarak, yazdığı tüm satırlarda ince elenip sık dokunan emekle MB alanına ve bizlere katkısının vefasını bir şekilde sunalım. MB alanına katkısının yanında erdemli, ahlaklı, özgürlükçü, adaletten yana tüm hümanist evrensel değerleri üstünde taşıyan Erdal Ceyhan hocamızın isminin Bandırma merkezde bir sokak ismine verilmesini sağlamak için bir lobi faaliyeti oluşturarak var gücümüzle çalışalım. Ne dersiniz?

Bildiğim kadar ile sokak ismi, Bandırma Belediyesi Meclisinin teklifi ile Meclisten geçen bir kararla gerçekleştirilebilir. Konuya daha hakim,  prosedürü ve neler yapılacağını bilen ve bu konuda sorumluluk ve inisiyatif almak durumundalar.

Evrenin sonsuzluğunun gizemli ışığında yol alırken bir yerlerde Erdal hocamız ile yollarımız kesişecek olsa bile, dünya gezegeninde Bandırmada bir sokağında ismiyle onunla buluşalım.

Erdal hocamla Bandırma’da bir kafede sohbet için buluşamadım ama Bandırma’da isminin geçtiği bir sokakta buluşmak dileğiyle diyorum.

Onu sevgi, saygı ile yad ediyorum.

Nizamettin Biber

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

...güzel bir insandı...güzel bir insan...özlemişim...

Nedim ÜSTÜN 
 08.10.2017 3:41
Cevap :
Güzel insan popülasyonumuz çok azaldı Nedim üstad çook!  08.10.2017 8:54
 

Belki bir kütüphane de olabilir. Özledik onu hepimiz. Belli ki o da özlemiş. Duyarlı, vefalı yüreğinize sevgiler, selamlar yazarım...

Caroline de Winter 
 07.10.2017 19:36
Cevap :
Evet, kütüphane ismi de olabilir, iyi düşünmüşsünüz sevgili Caroline hanım, dünya samimiyet gününde samimiyetinize, iyi dileklerinize bil mukabele, sağlıkla, hoşça kalın.  07.10.2017 20:06
 

MB alanına yönelik konsantrasyon dağılımı düşüncenize ben de katılıyorum.Bir zamanlar üç günde bir Blog yazardım.Uzun zamandır üç ayda bire düştü nerdeyse...Erdal hocama gelince,durmak bilmez bir iştahı vardı ve rahattı yazıları.Çok mütavazi ve yaratıcı,saygın kişiliğini hissediyordum yazılarından.Ruhu şad olsun hocamızın.Adı yaşamını sürdürmeli bence de merkezi bir yerinde Bandırm'nın...Duyarlılığınız için sağolun Nizamettin bey kardeşim.Sağolun.Selamlar.

Abbas Oğuz 
 07.10.2017 17:13
Cevap :
Sadece MB alanı ile sınırlı değil sanırım insan tüm yaşam içinde konstrasyonumuz zaman zaman dağılıyor. Zorlu ve sorunlu bir süreçten geçiyoruz, hem ülke hem de birey olarak çok yorulduk. Erdal hocamız gerçek erdemin temsilcisi idi, her zaman ders verici yazıları ve yorumları vardı. O kadar hak etmediği halde gereksiz kişilerin sokak isimlerinin adını taşıdığı ülkemizde benim düşüncem ve önerim ütopik olmasa gerek, zira Erdal hocam bunu ziyadesi ile hak ediyor. Sizin de ilginize, samimiyetinize ve duyarlılığınıza sağlık, çok teşekkür ederim Abbas bey kardeşim, selamlar, saygılar.  07.10.2017 19:11
 

Erdal Ceyhan hocamız, hepimize ör nek kişiliğiyle beklenmedik bir anda ayrıldı aramızdan önerinize katılıyor hep beraber o sokakta buluşabilmeyi diliyorum. Emeğinize sağlık Nizamettin bey selamlar

Cemile Torun 
 07.10.2017 15:17
Cevap :
Aramızdan erken ayrılması bizim adımıza da büyük bir talihsizlik, önerime samimiyetle katılmanıza teşekkür ediyorum. O sokakta bir gün buluşacağımızı diliyorum. selamlar Cemile hanım, sağlıcakla kalın.  07.10.2017 19:03
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 748
Toplam yorum
: 3162
Toplam mesaj
: 81
Ort. okunma sayısı
: 2116
Kayıt tarihi
: 06.06.12
 
 

Yeni dünya düzensizliğinde insan olmaya çalışan ve okuyarak ne kadar cahil olduğunu gören, olayla..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster