Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ağustos '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
Okunma Sayısı
501
 

Evet mi? Hayır mı?

Evet mi? Hayır mı?
 

resim "politikadergisi.com" dan alınma


Evet mi? Hayır mı?

Şunun şurasnda 12 Eylül'e 12 gün kaldı. Her tarafta "evet" "hayır" ilanları, parti arabaları büyük bir gürültüyle kendi kampanyalarını yürütmekteler.

Benimse gönlüm "evet" diyor, mantığım "hayır". Vicdanıma danışayım diyorum onda tık yok.

Bir ülke düşünün ki insanlarına "İidamın iple asılarak mı olsun? ", "giyotinle kafanı kopararak mı?". "Kırk katır mı, kırk satır mı istersin?" denmekte.

Neden bu ülkenin insanlarının demokratik hakları hiç düşünülmez?

"Demokrasi" bize yakışmıyor mu?

Yoksa demokrasi diye bir şey yok mu?

12 Eylül 1982 yılında "hayır" ya da "evet" dediğimiz Anayasa'yı şimdi nasıl evetçilerin "hayır"; hayırcıların "evet" demelerini anlayan bana da anlatsın.

"Efendim durum şimdi farklı?" Nesi farklı? Bu Anayasa'yı AK Parti dayattı diye mi karşıyız? Şaşarım böyle düşünenlere. Aynı maddeleri CHP MHP koalisyonu hazırlamış olsaydı oyumuz ne olacaktı? Evet mi? Ya AK Partililer sizce aynı maddeleri bahsettiğim koalisyon ortakları hazırlamış olsaydı oyunuz "hayır" olmayacak mıydı?

Siyaset öyle kaygan zeminde ki kimin ne zaman ne yapacağı hiç belli olmuyor. Gücü eline geçiren onu paylaşıp daha da güçlenmek istemesi yerine tek başına kullanıp tepe taklak gitmeyi siyaset yapmak sanıyor. Cumhuriyeti kurduğunu iddia eden CHP durumun ortada. DP, AP, ANAP'ın durumları da öyle. Terörün acılarının azalıp çoğalmasıyla oyu arttıran ya da azalan MHP'nin de sonu o olmayacak mı?

Bu referandumda kendimin hiç bu kadar salak yerine konulduğumu hissetmemiştim.

Evet desem ne olacak, hayır desem ne olacak?

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Değerli arkadaşım, kafanız biraz karışık olabilir. Ancak, Evet demek Türk halkının ve gençliğimizin geleceği için üzerimize farzdır. Bunlara hayır diyen asla vebaldan kurtulamaz. Hayır diyenlerin çocukları ve torunları onları hayırla yad etmeyecektir.

M Sadullah SAĞLAM 
 03.09.2010 2:03
Cevap :
Mesajınızı geç okudum. Vebal işini bilmem ama demokrasi güçlerinin işi asıl bundan sonra başlıyor. Teşekkürler yorumunuza.  13.09.2010 10:19
 

Ben evet diyeceğim. Anayasa ve ve HSYK düzenlemsini pek umursamıyorum. Diğer maddelerde fayda görüyorum. Aslında Anayasa ve HSYK bugünkü haliyle değiştirilmiş halinden daha beter siyaset bağımlısı. Anayasa değişikliği üye sayısından ibaret. O da bireysel başvuruyla mahkemenin yükü artacağı için yapılmış. Değişiklik geçerse şimdiki yedek üyeler asıl olacakalrı için eski yapıya sadece iki üye eklenecek. Bu iki üye ilavesiyle mahkemeyi ele geçirmek mümkün değil. Zaten üyeleri hükümet seçmiyor. Üstelik Cumhurbaşkanı da halk tarafından seçilecek. HSYK üyeliğini yargının tabanına yaymayı demokratik buluyorum. Adalet Bakanı ve Müsteşarın doğrudan soruşturma yetkisinin ve katılmayınca toplantı yapılamayacağı kuralının kaldırılmış olması da bir iyileşmedir. Yani bu iki madde eskisinden kötü olmadığı için diğer olumlu değişikliklerin hatırına evet diyorum. sevgiler saygılar

Muharrem Soyek 
 31.08.2010 18:36
Cevap :
Sanırım statükodan kurtulmak kolay değil. Endişeler bilinç altına öyle işlenmiş ki "korku imparatorluğu"nu kendimiz yaratıyoruz. Yorumunuz için teşekkürler. Saygı ve sevgiler Salihli'den.  02.09.2010 14:39
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 59
Toplam yorum
: 124
Toplam mesaj
: 58
Ort. okunma sayısı
: 890
Kayıt tarihi
: 02.10.08
 
 

1955 Milas doğumluyum. Nüfüs kaydım orada ama "doğduğun yer değil, doyduğun yer" memleketin olurmuş ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster