Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ekim '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Fadime teyzenin yüzünde "Ölümü" gördüm..!

Fadime teyzenin yüzünde "Ölümü" gördüm..!
 

Bu yıl doğduğum topraklara giderken bir düşüncem de ölümlü dünyada eskilerin tabiriyle "Dünya Gözüyle" sevdiğim insanları bir daha görmekti. Çünkü bir sonraki seneye "Ya Kısmet" di. Daha gitmeden önce annemin amcasının oğlunun karısı olan Fadime (yöresel ismiyle Fedime) teyzenin hasta olduğunun ve durumunun pek iyi olmadığının haberini almıştım.

Köyüme vardığımda ilk işlerimden biri de onu ziyaret etmek olmuştu. Bizim yörede maddi sıkıntılar başta olmak üzere pek çok sıkıntılarla boğuşan, pek rahat yüzü göremeyen kişiler için genellikle:

"Bir gün yüzü görmedi..!"

derler. Fadime Teyze bu ifadeye oldukça iyi uyan bir kadıncağızdı. Yattığı odaya varıp, konuşmaya başladığımızda odada yalnız olmadığımızı anlamam uzun sürmedi. Odada bizimle beraber olan 3.şey de:

"ÖLÜM"' dü.

Ölüm yavaş yavaş çökmeye başlamıştı sevgili teyzemin üzerine. Yüzünde ve derin bakışlarında çok uzakta olmadığını söylüyordu. Teyzemin konuşmalarıa bile sinmişti.

"Artık dönüşüm yok, ALLAH kısa zamanda hayırlı bir ölüm nasit eder İNŞALLAH..!"

diyordu. Çocukten duyduğum "Hayırlı Ölüm" ifadesine hiç anlam veremezdim:

-Ölümün hayırlısı da mı oluyormuş. Ölüyorsun be kardeşim, hayır bunun neresinde olabilir ki?

derdim. Yıllar geçip hayat çocukluk rüyasının arkasından kendini bize gösterince şu an bu ifadenin en anlamlı dualardan biri olduğunu çok iyi biliyorum.

Odasından ayrılıp giderken onun hüzünü beni de kaplıyor. Annem onu bana sorarken cevabım:

-Artık geri dönüşü yok anne, İNŞALAH mübarek RAMAZAN içinde emaneti sahibine teslim eder..!

diyorum. Çok geçmiyor bu konuşmanın üzerinden ve KADİR GECE' sinden bir gün önce emaneti teslim eden teyzem, KADİR GECE' sinde toprağa veriliyor. Demek ki ALLAH' ın sevgili kuluymuş. Umarım YARADAN bize de böyle bir "Hayırlı Ölüm" nasip eder.

Toprağın bol, mekanın CENNET olsun.

Hoşakalın..!
 
Toplam blog
: 410
: 3283
Kayıt tarihi
: 13.04.06
 
 

Bilgisayar, elektronik, internet alanındaki son gelişmeler. Tüketici elektroniğindeki trendler. Otom..