Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Nisan '08

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Fenomen, Sinan Çetin, RTÜK

Sinan Çetin'in kafasını titreterek tanıtımını yaptığı FENOMEN adlı programı izlediniz mi?

Dünyada ünlü bir sürü illüzyonist var, bunların akıl almaz numaralarını şaşkınlıkla izliyoruz. Kimi havada uçuyor, kimi suyun üzerinde yürüyor, kimi vincin altına giriyor vs.

Ama biliyoruz ki, bunlar 'numara' yani bir şekilde illüzyon yaratarak bu numaraları gerçekleştiriyorlar ve biz bunun böyle olduğunu biliyoruz. Bunlar illüzyon sanatının numaraları.

FENOMEN adlı programda da benzer 'numaralar' yapıldı ama bu numaralar gerçekmiş gibi takdim edildi.

Evet, bir mizanseni acemice oynayan bu numaracılar, doğaüstü ve insanüstü güç sahibi olarak gösterildi.

Uri Geller denilen şahıs, bir numaracıya, 'insanüstü güçlerinden dolayı tebrik ederim' dedi (çeviri yanlışı yoksa).
Bir başka numarada Çetin numaracıya soruyor, "Bunu nasıl yaptın?" O da diyor ki, "Ben de bilmiyorum." Sonra Çetin, Uri'ye dönüp "Can you have a comment?" diye soruyor, sorunun nesnelliğine bir bakın! Yani, yine burda olayın gerçek olduğu, bir parapsikolojik, paranormal yetenek olduğu izlenimi veriliyor.

Evet, bunlar gösteri-eğlence oldukça, 'aptal kutusu tv' için harika programlar. Ama bunu gerçek gibi sunmak gerçek dünyaya müdahele ve kandırmacadır.

Programın kapanışındaki veda sözü Çetin'in:
"Gerçekten doğaüstü güçleri var, sizi bilmem, ben inanıyorum"

Herhalde RTÜK'ün bir müdahalesi olacaktır, bakalım görelim.

 
Toplam blog
: 467
: 1012
Kayıt tarihi
: 21.10.07
 
 

Ankara'da yaşıyorum. Çeşitli güncel konularda, zaman zaman "Neden olaya böyle bakılmıyor?" diye düş..