Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ekim '17

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

Finansal Okuryazarlık Derneği’nin (Foder) Etkinliği

Finansal Okuryazarlık Derneği’nin (Foder) Etkinliği
 

Finansal okuryazarlık: Günlük hayatta kişinin para kullanımı ve yönetimini, bilgiyle değerlendirebilmesi ve etkili karar vermesini sağlayan yeterlilik düzeyi, olarak tanımlanmaktadır.

14 Kasım 2012 tarihinde kurulan derneğin amacı: Finansal okuryazar bir Türkiye için eko-sistem oluşturmaktır. Devlet, özel sektör ve diğer sivil toplum kuruluşları ile işbirliği yaparak ülke çapında bireylerin finansal okuryazarlık ve finansal erişim farkındalıklarını ve olanaklarını oluşturabilmek için bilinçlendirme, eğitim, araştırma, uygulamalara destek politikalar üretilmesini sağlayabilmektir. Adı geçen dernek, bir sivil toplum örgütüdür.

Foder’in hedefi:

> Bankacılık dışı nüfusta %10’luk bir artışa katkıda bulunmak,

> Hem bankacılık sisteminin yaygın olarak kullanılmasına, hem de tasarruf oranlarının artırılmasına katkıda bulunmak,

> Finansal okuryazarlığın eğitim müfredatına dâhil edilmesini sağlamak,

> Finansal sisteme dâhil olmak ve finansal yatırımlar ile tasarruf konularında öncelikle kadınlar ve çocuklar başta olmak üzere bilinçlendirilmelerine yardımcı olmak…

 

Sürdürülebilir kalkınma için nüfusun finansal okuryazarlığının şart olmasının bilinciyle paydaşlara danışılarak kapsamlı bir çalışma geliştirilmiş ve Haziran 2014’de Finansal Erişim, Finansal Eğitim, Finansal Tüketicinin Korunması Stratejisi ve Eylem Planları’na ilişkin Başbakanlık genelgesi yayınlanmıştır.

Eylem Planı’nda belirtilen Foder’in görevleri şöyle sıralanmaktadır.

> Finansal eğitim ile ilgili ortak bir internet sayfası oluşturulması ve eğitim faaliyetlerinin sosyal medya yoluyla duyurulması,

> Eğitim ve tanıtım materyalleri oluşturulması,

Konferans, seminer, TV ve radyo programları ile ve yarışmalar yoluyla finansal konulara ilginin artırılması,

Ev hanımlarının finansal konularda bilinçlendirilmesi…

***

Paramı Yönetiyorum” temalı söz konusu etkinliğin açılışını Derneğin Genel Sekreteri Yasemin Demir yaptı.

Kısa konuşması sonrasında Kurucu Başkan Özlem Denizmen’i davet etti. Bugünün “Dünya Tasarruf Günü” olduğunu vurgulayarak konuşmasına başlayan Denizmen, Derneğin kuruluş amacını açıkladı. Bu konudaki araştırmalarının sonuçlarını katılımcılara sunacaklarını belirtti.  Ekonomik yaşamı moda haline getireceklerine vurgu yaparak 22 bankanın desteğini aldıklarını söyledi. Birlikte görev yaptıkları yönetim kurulu üyelerini tanıttı.

İpsos’un 26 ildeyaptıkları araştırma sonuçlarını Özlem Bora, sunum olarak ve ayrıntılı örneklemlerle yansıttı. Yöneltilen soruları yanıtladı.

Araştırmanın ortaya koyduğu veriler ve finansal bilgi, davranış ve tutumlarına göre Türkiye toplumu 5 temel gruba ayrıldığını aktardı: 

> Finansal Bilgeler (%22), 

> Mütevazı Ebeveynler (%24), 

> İdareli Muhafazakârlar (%20), 

> Plansız Hayalciler (%19)

> Kaygısız Gençler(%15)

Foder Yönetim Kurulu Üyesi ve Visa Türkiye Genel Müdürü Merve Tezel;  yapılan araştırmalara göre insanımızın %70’inin finansal bilgi sahibi olduklarını belirtti.

BDDK Başkan Yrd Yakup Asarkaya; finansal tüketicilerin şikâyetlerinin dikkate alındığını belirtti. Ülkemizde bu alanın görevlilerinin dağınık yapı arz ettiğini ve görev karmaşası olduğunu vurguladı. Tıpkı halk eğitimi hizmetlerini MEB Halk Eğitimi Merkezleri ile Belediyelerin bünyesindeki İsmek’lerin yaptıkları hizmet örneği belleğime geldi. Asarkaya, güncel bir uygulama olan altın birikimlerinin finansal sisteme aktarılmasının önünün açıldığını dile getirdi.

Bankalardan söz edilmişken şu kısa öyküyü ya da anektodu aktarmadan geçemeyeceğim: “Hep bana, hep bana!” prensibiyle çalışan ve karlarını büyük ölçüde artıran bankalarımızdan birisinin şubesine girdim. 100.-TL bozdurmak istedim. “Yasak!” diyerek beni geri çevirdiler. Anlamadım ve üzüldüm!

Son konuşmacı SPK Başkan Yardımcısı Emre Önyurt; Denetleme, düzenleme ve gözetleme görevlerini yürütürken tasarrufçuları korumaya özen gösterdiklerinden söz etti.

Ancak; konuşmasında Denizmen, Finansal Okuryazarlığın MEB öğretim programına (müfredat) alınması için çalışmalarını sürdürdüklerini açıklarken, son konuşmacı Önyurt; MEB müfredatına girdiğini söyledi. Yerinde söz alarak kimliğimi ve ifadelerin çeliştiğini açıkladım. Müfredata girmediğini de dile getirerek okullarımızda zaten “Tutum, Yatırım ve Türk Malları Haftası”nın değerlendirilmesi,dünden bugüne her yıl 12–18 Aralık tarihlerinde gerçekleştirilmektedir. Yeni sözcüklerle kavram kargaşası yaratmanın amacına ulaşmayacağını söylemeden edemedim.

Etkinlik süresince yanımda oturan Proje Uzmanı Melisa Mumcu ve program sonunda Kurucu Başkan Özlem Denizmen ile tanışma fırsatımız oldu. Kendilerini kutladım ve başarılar diledim.

 

Derneğin İletişim Bilgileri:

Ahi Evran Cad. Maslak Mah.

Ata Center İş Merkezi A Blok No: 9/101 Kat:G2

Sarıyer/Maslak-İstanbul

Telefon: 0 212 289 50 40

  E-Posta: bilgi@fo-der.org

                                                               Website: www.fo-der.org

 

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..