Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Eylül '07

 
Kategori
Mizah
 

Garajdan çıkanlar

Garajdan çıkanlar
 

Özellikle Amerikan kaynaklı buluşlar ya da girişimler tanıtılırken, hep işin garajda başladığından söz edilir. Google’a bakın... Garajda başlamışlardır. Microsoft, HewlettPackard... Hatta son zamanların gözdesi Youtube... Hepside garaj kökenli.

Biraz daha geriye gidin... Henry Ford’ta garaj kökenlidir. Hadi Ford’u anlayabiliyorum. Adam çalışma odasında masanın üzerinde arabayı yapmayacaktı... Ona garaj lazımdı.

Ya da odasında yapmaya kalkışsaydı ve araba bittiğinde “Hanımmmm süper bir şey yaptım ama odadan çıkaramıyorum gel bir yardım et” demek zorunda kalabilir... Karısı da “Allah’ın cezası aylardır evi dumana boğdun şimdi bir de yardım mı istiyorsun?” diye azarlayabilirdi.

Neyse ben bu garaj olayına gıcık oldum bir kere. Nedir bu? Bir çeşit gizli bir şifre midir?

İnternet ortamında şirket kuruyorsunuz...ama kökeni garaj ve hatta herşeyi de laptop ta yapmışsınız... Sonra işler büyüyüpte meşhur olduğunuzda soruyorlar...

“Nasıl başladı?”

“Laptop vardı bizim bir tane açıkçası kucağımda başladı.... Eeeöööö şeyyy garajda hah garajda başladı”

Tabii ki kucakta başladı demek çok da karizmatik durmuyor.

Bu olayı bir de bizim açımızdan düşünün çoğunluğumuz apartman dairelerinde yaşıyor. Öyle bireysel garajlarımız yok. Yok di mi?

Mesela biz de bu tip girişimlerde bulunuyoruz diyelim... Ve soruyorlar.

“Eveeet... Nasıl başladı? Nerede başladı?”

“Efenim biz arkadaşlarla oturma odasında başladık”

Ya da

“Ben mutfak tezgahında başladıydım... iş büyüdü... çoçuğun odasına geçtik haliyle tabii”

Ya da

“Valla ben bizim elemanlarla Recai abinin kahvesinde başladım.”

Ya da

“Bizim banyo büyükçedir...hah evet evet...küvette yaptık ilk denemeleri”

Ya da

“Balkonda ki tüm saksıları kaldırdım...kocaman bir yer açıldı efenim”

Garaj önemli gördüğünüz gibi...

Birimiz de deseydi şöyle ya... “Garajda yaptık ilk prototipi sonra büyüdü işler”

 
Toplam blog
: 237
: 1302
Kayıt tarihi
: 06.08.07
 
 

Biyolojinin son yıllarda, özellikle son 10 yılda içeriğinin yoğun bir şekilde moleküler düzeye inmes..