Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ekim '10

 
Kategori
Blog
 

Gazetecilikte Blog'culuk öne çıkıyor mu?

Gazetecilikte Blog'culuk öne çıkıyor mu?
 

Hanzade Doğan Boyner...


Dünya dönmesine dönüyor. Döndükçe teknolojisini saçıyor. İnsanoğlu da bu ışığın ucundan tutunmuş bırakmıyor. Aklınıza gelmeyecek şeyler, havsala’dan taşarak bir bakıyorsunuz yenilikler, kucağımıza gelivermiş.

Gelecekte insanoğlu, devirleri sayarken; taş devri, tunç devri, demir devri derken, teknolojideki “ dijital” devrini de sayacaklardır muhakkak. Daha sonraki kuşaklar, bu dijitali de kafi görmeyip, eklentilerini yaparlar elbet.

İnsanlar bakarsınız “dokunmatik” idare edilir. Uzaktan kumandalarla yönlendirilir. O zaman ne aşk kalır, ne de meşk. Yaka silkip “ olmaz olsun böyle teknoloji” diyenlerimiz de olacaktır elbet. Derin bir göğüs geçirerekten de “ Nerde o balından yenmez aşklar, nerede?!” diye de hayıflananlar çıkabilir.

Şimdi de bir teknoloji çılgınlığı yaşanıyor. Gazetecilikte kağıt dönemi kapanıp, internette dijital yayına geçmek için koşuşturmalar başladı bile.

Ya biz ne yapıyoruz? Milliyet satılıyor muymuş, Bu Blog’lar devam eder miymiş diye diye ahkamlar kesiyoruz.”Tık-tık”lara takmış bir kısmımız kafayı. Bir kısmımız da, Blog’culuktan yazarlığa terfi edenlere takmışız. Takan takana.

Öte yandan dünya, nelerle uğraşıyor bir bakınız hele.

Doğan Gazetecilik Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan Boyner, medya’da yaşanan dijital devrimin büyük fırsatlar sunduğunu, değişime karşı durmak yerine yenilikçi ve proaktif bir yaklaşımla uyum sağlamak gerektiğini söyledi.

Öte yandan New York Time Gazetesinin Başkanı Arthur Sulzberger’ soruldu: “Londra medya zirvesinde, gelecekte The New York Times'ı matbaada basmayı bırakacağınızı beyan ettiniz. Bu, cesur bir açıklama. Detaylandırabilir misiniz?” Cevaben de: “Kağıttan okumanın hâlâ güçlü bir okuyucu tecrübesi olduğuna inananlardanım. Önce radyo, sonra da televizyonların basılı gazeteciliği öldüreceğini söylediler, olmadı. Dijital devrimin de henüz kağıt dönemini kapatacağına inanmıyorum” diye cevapladı.

Bir münasebetle Türk Yunan Medya Konferansı için İzmir’e gelen Hürriyetten Oktay Ekşi’ye de sormuştuk.”Yazılı basının dijital karşısındaki tavrı nedir? diye. O da cevaben, “devir, dijital devridir. Oraya doğru bir kayma var” demişti.

Hanzade Doğan Boyner, 18’inci Dünya Dijital Yayın Konferansı’nda dünya gazetecilerine Türk medyasındaki gelişmeleri anlattı.


Medyadaki dijital devrimin hızlanarak süreceğini belirten Hanzade Doğan Boyner, “Değişim sürecek. Önemli olan değişime karşı durmamak, inovasyon yapma ve proaktif olma yetisini kazanmak. Son dönemde değişiklikler o kadar hızlı oldu ki, medya sorun çözmeye odaklandı. Doğan grubu; teknoloji devriminin gerekliliği olan internet atılımlarını erken gördü ve son 10 yıldır bu alandaki yatırımlarına ciddi olarak ağırlık verdi” dedi.


Gazetelerin reklam pastasındaki payının tüm dünyada azaldığını, internetin payının ise arttığını hatırlatan Hanzade Doğan Boyner şunları söyledi:


“Bugün Türkiye’de 25 milyon civarında tekil internet kullanıcısı var. Türkiye’de en çok tıklanan internet siteleri arasında Milliyet grubu 6’ncı, Hürriyet grubu 8’inci ve Doğan Online ise 10’uncu sırada yer alıyor. Avrupa da en çok ziyaret edilen sitelerin arasında hiçbir gazete yer almazken Türkiye’deki en çok ziyaret edilen sitelerin içinde iki gazetenin yer alması çok önemlidir. Bundan sonraki dönemde ise daha yaratıcı çözümler bulmayı hedeflemekteyiz.”

Hanzade Doğan Boyner, dijital devrimin medyada 20 yıl önce başladığını da ayrıca hatırlattığı konuşmasında: “İnternetin ilk yıllarında ‘internet nesli’ olarak adlandırılan bu kitle artık büyüdü. Dolayısıyla artık üreten, çalışan ve okuyan bu kitle bizim yazılı basındaki ana hedef kitlemizle örtüşür hale geldi.” şeklinde konuştu.

Artık sayfa editörleri dünya’da, TV yorumcularına internette blog yazdırmaya yönlendirdiler. Bu husus da ayrıca ifade edildi.

Dünya Gazeteler ve Gazeteciler Yayıncılar Birliğinin “Dijital yayın” konferansında akıllı telefonlar, tablet halinde bilgisayarlar ortaya çıkardılar. Konferansta, herkes birleşmiş gibi sanki “ Gazetelerin işi zorlaşıyor. Tabi köşe yazarlarının da” dediler.

120 ülkede 18 bin yayıncı var. 15 bin internet kuruluşunun üye olduğu bu kuruluşta “ Dünya genelinde reklam harcamaları% 11 den fazla düşüş gösterdi. TV. Reklamlarında da büyüme gözlendi. Ama, gazete reklamlarında büyüme yok!

Alınan, yayılan internet reklamları arasında, bizim yazılarımız da fena durmuyor hani. Yayıncılar, kupkuru sayfalarda reklam, böylece yayımlamamış oluyorlar. Zaten reklam sahibi de istemezdi. Di mi?


 
Toplam blog
: 1616
: 918
Kayıt tarihi
: 13.08.06
 
 

Hayatın dikenli yollarından geçmenin  sırrı, aralarından çabuk geçmektir. Ümit, naylon çorap giyd..