Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ağustos '12

 
Kategori
İnternet
 

Gel de milyoner olma !

Gel de milyoner olma !
 

İnternet, hayatımızda büyük yer tutuyor. Onsuz hiçbir şey yapamaz olduk. Seyahat biletlerimizi alıyoruz, bankacılık işlemlerimizi yapıyoruz, alışveriş ediyoruz, ev-araba-eşya alıp-satabiliyoruz, tatil mekânımızı hatta hayat arkadaşımızı dahi seçebiliyoruz; eğitim alabiliyoruz, hava-yol durumunu kontrol edebiliyoruz, gazete okuyoruz, değerli evraklarımızı-fotoğraflarımızı saklayabiliyoruz, düşüncelerimizi milyonlarla paylaşabiliyoruz, sinemaya-tiyatroya rezervasyon yaptırabiliyoruz, akşam gideceğimiz lokantada yiyeceğimiz yemeği seçebiliyoruz, tv-film izliyoruz, araştırma yapabiliyoruz, evimizi uydudan izleyebiliyoruz, saniyeler içinde alıcısına ulaşan mektuplar yazabiliyoruz.

Aklıma gelenler bunlar. Kim bilir daha neler neler yapabiliyoruzdur. Evrim geçiren cep telefonları ve tablet bilgisayarlar sayesinde de günün her anı internet'e bağlı kalıyoruz. Peki, bunca faydasının yanında zararları da yok mu? Hiç olmaz mı! Mesela Sülün Osman'ın sanal formları her daim görev başında! Eminim, sizin posta kutunuza da her gün aşağıdakiler gibi onlarca spam mail düşüyordur!

Çöl Farelerini Koruma Vakfı olarak bir çekiliş yaptık ve siz de on yüz bin milyon dolar kazandınız. Paranızı size transfer edebilmemiz için hemen pasaportunuzun tüm sayfalarının fotokopisini, ev adresinizi, telefon numaranızı bize gönderiniz.

Çoğunlukla Afrika ülkelerinden gelen bu tip mail'lerin amacı vize alabilmek için gerekli evrakları sağlayabilmek.

Ya da;

Ben FBI'dan Ajan Smith. Size transfer edilmek üzere olan 5 milyon doları durdurduk. Doğru kişi olduğunuzdan emin olmak istiyoruz. Lütfen bize adresinizi, tel numaranızı, kimlik bilgilerinizi ve banka numaranızı tekrar gönderiniz.

Mail'in altında bir sürü FBI ofisi adresi, telefon numarası falan. Tir tir titriyorsunuz!

Bankacılar da var!

Attn: Sir / Madam,

I am a Senior Manager, Societe Generale Bank. Your sincere partnership is required to enable me to transfer some funds (12 Million GBP) for both of us. If interested, get back to me via my personal email: mikes1960@rocketmail.com for details.

Best Regards,
Mike Smith.

Bana 12 milyon İngiliz Sterlini değerinde fon transferi yapmak isteyen SGB'in kıdemli müdürünün mail adresine bakar mısınız! 60 doğumlu roket:) Elliyi geçmiş olmak güvenilebilir demek herhalde!

Mail'ler de öyle özenli hazırlanmış ki başlıkları, içerikleri hep gerçek kuruluşların adreslerine, telefon numaralarına sahip.

Bir de kendi dillerindeki metni -web sözlüklerle- hedef ülke diline çeviren uyanıklar var! Özellikle de cumhurbaşkanı çocukları pek yardıma muhtaç:)

Iyi gunler efendim! 

Iletisim bilginizi ticaret rehberinden aldim, Ismim Ismael Darrel Gbagbo. Ben Fildisi Cumhurbaskani Laurent Gbagbo'nun ogluyum. Ulkemdeki krizden haberiniz vardir umarim ve babam Laurent'in tutuklulugu hakkinda da bilginiz muhakkak vardir. Beni aradi ve 10 milyon dolari guvenlik firmasinda kutunun icinde biraktigini soyledi.

Bana destek verecek birini ariyorum gercekten saskinim. Eger bu fonu benim adima guvenlik firmasindan tahsil ederseniz size %25 gibi bir ortaklik teklif edebilirim. Benim yasadigim diplomatik problemlerden dolayi kendimin yapabilmesi neredeyse imkansiz. Sizden en yakin zamanda olumlu veya olumsuz cevap alacagimi umut ediyorum.

Saygilarimla.
Ismael

Bre şaşkın İsmail, senin Türkçeni sevsinler; katolik başkanın İsmail adında oğlu mu olur!!

Muammer Kaddafi'nin dul eşinden mi dersiniz, Hüsnü Mübarek'in kız kardeşinden mi dersiniz; mail yağıyor ve herkes bana milyon dolarlar vermek için çırpınıyor!

Dün de Birleşmiş Milletler Genel Sekreteri Ban Ki-moon'dan mail aldım! UN her sene bilmem kaç kişiye hibe olarak para dağıtırmış, bana da US$ 1.5 milyon vereceklermiş!

Görüyorsunuz değil mi, şu fani dünyada ne çok seviliyorum!

Geçenlerde bizim NewYorker'ın Diablo'su uğradı. O'na da anlattım bu üçkağıtçıları. Şıracının şahidi Bozacı! "Bulaşma garibanlara. Dünyada 2 milyar internet kullanıcısı var. Bırak, onlar da böyle bulsun yollarını." dedi. Seni gidi Manhattan Şeytanı deyip indirdim mıçına süpürgeyi.

Ama içime de kurt düşmedi değil. Hadi vizecileri anladım da diğer milyon dolar cümleli mail'ler nasıl bir tuzak kuruyordu insanlara! Herhalde aynı mail binlerce adrese gidiyordu ve küçük bir yüzdesi bile kansa, nasıl bir tuzağa düşüyorlardı! İşin aslını öğrenmeye karar verdim ve kolları sıvadım. Önce, afili bir yeni email adresi aldım. Ve gerçek mail adresimin junk kutusunda duran spam mail'lerden birini seçtim. Afrika'dan bir bürokrat çocuğu, babasından miras kalan 15 milyon doları güya ülkesinde çekemiyordu ve yurt dışına transfer etmek istiyordu. O'nun adına hesabıma gelmesini kabul edersem de %25'i benimdi. Çünkü ben uzuunn araştırmalar sonucunda seçilen güvenilir bir insandım!!

Kendisine kucaklayıcı bir mail yazdım!

Sevgili kardeşim Abassi,

Güvenin için teşekkür ederim. Memnuniyetle sana yardımcı olurum. Aramızda paranın lafı mı olur, maksat senin işin görülsün. Nasıl başlayacağız işlemlere?

Öyle salak ki ya da karşısındaki herkesi aptal sanıyor, ya ben bu adrese mail atmış mıydım ki diye kontrol dahi etmiyor!

Kardeşim Tezekçigil,

Bana hesap numaranı verirsen, 15 milyon doları hemen gönderebilirim. Yalnız, banka US$ 782 masraf istiyor ve benim nakit durumum iyi değil. Lütfen sen benim aşağıdaki hesabıma bu parayı gönderebilir misin? 15 milyon dolar gelince de içinden %25+US$ 782 alabilirsin.

Aman da benim akıl küpü Afrikalım:) Sen giderken, ben dönüyordum kara çocuk:) Demek böyle dolandırıyorsun insancıkları. 10 bin kişiye mail atsan, yüzde biri tuzağa düşse; temizinden US$ 78,200

Dur sen!

Kardeşim Abassi,

Tabii ki hemen sana US$ 782 göndereceğim. Ancak benim bankam da der ki, 'Transfer edilecek ana paranın büyüklüğü nedeniyle karşı hesabın aktifliğinden emin olmalıyız.' Yani, deneme transferi adına senin bana sembolik bir US$ 20'cık göndermen gerekiyormuş! Akabinde biz de sana hemen US$ 802 göndereceğiz.

Diablo dahi benimle gurur duyuyordur!

Sizce ne cevap geldi :)

F..k !!

İçimdeki muzip çocuğu seviyorum!

 
 
Toplam blog
: 462
: 1159
Kayıt tarihi
: 07.03.09
 
 

Ne güzel bloglar yazdık, ne muhteşem dostluklar kurduk; onlar kaldı baki... ..