Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Şubat '16

 
Kategori
Güncel
 

Gönenç devleti

Gönenç devleti
 

Nedir gönenç

Bolluk bereket refah içinde olmaktır

Kim yaratacak bunu

Halkın istemesiyle devlet tabii

Halk gönenç peşinde olursa

Hiçbir devlet bunu göz ardı edemez

Devlet denilen kavram zaten

Halkın devletidir

Ve halkı gönenç içinde yaşatma ülküsüdür

Bugün

Özellikle kuzey Avrupa devletlerine bakınca

Ne demek istediğim çok güzel anlaşılır

Hiçbir dışsal sorun yaratmayan bir devlet

Kendisini

Dışarıya karşı güç gösterisinde görmeyen devlet

Daima barış arayan devlet

Barış bozan devletlere karşı

Heyheylenmeden aklın gereğini öneren devlet

Aklı ve bilimi yaşamın temel koşulu kılan devlet

İnsanlarına

Özsaygılı olmayı öğütleyen devlet

Bunun için de kendisinin özsaygılı olmasını sağlayan devlet

İnsanlarına

Özdenetim kazandırmayı görev bilen devlet

Yönetenlerinin de özdenetim sahibi olduğu devlet

İnsanlarında

Empati yapma olgusunu gerçekleştiren devlet

Bunun için de

Tüm yöneticilerinde bunu arayan devlet

İnsanlarında

İşbirliği yapma olgusunu gerçekleştiren devlet

Bunun için de

Bizzat devleti yönetenlerde bu gelişimin olduğu devlet

İnsanlarında

Yakın olma ilişkisini geliştiren devle

Bunun için de

Bizzat kendi yönetenlerinde bunu arayan devlet

Benim aradığım

Uğrunda seve seve ölümü göze alacağım devlet

İşte bu devlet

Neyleyim ben

Saygıyı unutan insanların yönettiği devleti

Neyleyim ben

Kendini özdenetime tutamayan insanların yönettiği devleti

Neyleyim ben

Empati yapamayan insanların yönettiği devleti

Neyleyim ben

İşbirliğini göz ardı edenlerin yönettiği devleti

Neyleyim ben

Yakın olma ilişkisi taşımayan insanların yönettiği devleti

Bugün olan biten her şey

Bilinsin ki insanların doğruyu göz ardı ederek

Yaşamayı seçtiklerinden dolayı oluyor

Yıllardan beri bir PKK bitirilemez mi ya

Yıllardan beri bir modernlik insan yaşamına getirilemez mi ya

Yıllardan beri bir demokrasi anlayış

İnsanın davranışlarına yerleştirilemez mi ya

Yıllardan beri

Şu ülke tam demokratik bir yapıya getirilemez mi ya

Yıllardan beri

Komşularımızla gerçek barış sağlanamaz mı ya

Yıllardan beri

Türk devletinin gerçek amacının

Samimiyetle iç ve dış barışı gerçekleştirmek olduğu

Dost düşman herkese inandırıcı şekilde

Anlatılamaz mı ya

Ne diyeyim bilemiyorum

En çok da içinde büyüdüğüm halkıma sözüm

Uyuma halkım

Sen uyanık olursan

Sen gönenç isteği peşinde olursan

Kimse senin önünde duramaz bunu bil

Bırak bu kapı kulluğunu

Git oyunu ver

Sonra çekil köşene bak olana bitene

Ve gel eğriye eğri doğruya doğru de

Bırak bu yönetene tapma huyunu

Budur işte benim devletim diyebileceğim devlet

Gerisi faso fiso faso fiso o kadar

Saygılarımı sevgilerimi sağlık ve mutluluk dileklerimi sunuyorum

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..