Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ocak '11

 
Kategori
Müzik
 

Halk türküleri sanatçısı Kıvırcık Ali'nin ardından

Halk türküleri sanatçısı Kıvırcık Ali'nin ardından
 

Kıvırcık Ali ( Ali Özütemiz ), sazıyla, sözüyle bir halk ozanı idi. Zaman zaman onu televizyonlarda katıldığı programlarda zevkle izliyorduk. Aşkını, sevgisini, özlemini, dertlerini ve acılarını kucağından eksik bırakmadığı sazıyla güzel türküler söyleyerek içinde yaşadığı toplumun sevgisini, ilgisini çekiyordu. Sevilen sayılan ve aynı zamanda hayırsever bir sanatçı idi. Asıl adı Ali Özütemiz idi. 

Anadolu’nun bağrında dünyaya gözlerini açmıştı. Halk ozanlarımızın harman olduğu yerden geliyordu. Halkın geleneklerine, inançlarına saygılı idi. Ayrımcı, bölücü, isyankâr ve çığırtkan değildi. Köyüne, ailesine candan bağlı ve saygılı idi. Belki ilhamını şair Cahit külebi’den ve halk ozanı Âşık Veysel’den almıştı. Alı Özütemiz, 11 Ekim 1968'de Tokat'ın Turhal ilçesinin Erenli köyünde dünyaya geldi. 

Sanat ve türkü sevgisini halk ozanlarımızdan Âşık Mahzuni Şerif, Abdullah Papur, Ali Kızıltuğ, Ali Ekber Çiçek, Muhlis Akarsu, Rıza Aslandoğan, Arif Sağ, Musa Eroğlu ve Sebahat Akkiraz gibi büyük üstatları dinleyerek büyüyen, zamanın çoğunu bağlama çalarak geçiren Özütemiz, gazino ve düğün salonlarında çalışmaya başladıktan sonra saçlarının uzun ve kıvırcık olmasından dolayı ''Kıvırcık Ali'' olarak anılmaya başlandı. 

Önemli ve başarılı bulduğumuz türkülerinden ''Gül tükendi ben tükendim'', ''Isırgan otu'', ''Üçüncü gurbet'', ''Geriye dönün seneler'' ve ''Hepimize yeter dünya'' adlarıyla 5 albüm çıkarmıştı. Evli olup mutluluk domlu bir aile yuvası vardı. Geleceği aydınlıktı, evli olup 2 çocuk babasıydı. Daha 20 gün evvel bir çocuğunu askere göndermişti. Mutluluk dolu bir asker babasıydı. Ali Özütemiz'in ' Hepimize Yeter Dünya 'adlı son albümünde seslendirdiği 'Nerdesin' türküsü sanki bugünü anlatıyordu. Katılacağı bir program nedeniyle Havalimanına giderken Büyükçekmece'de geçirdiği bir trafik kazasında yaşamını yitiren ünlü türkücü, Ali Özütemiz, sözü ve müziği kendisine ait olan 'Nerdesin' adlı türküde,  

"Istırabı gül suyuna bandılar  

Gülüm seni arar oldum nerdesin  

Ayrılığı altın tasta sundular  

Ölüm seni arar oldum nerdesin" 

Kıvırcık Ali'nin ölüm haberi sevenlerini yıktı. Ailesinin ve akrabalarının yaşadığı Avcılar Yeşilkent Mahallesi hüzne boğuldu. Bizzat yaptırdığı Er Mahmut Dede Cemevi önünde toplanan kalabalık, birbirine başsağlığı diledi. Sarılıp gözyaşı dökenler o kadar çoktu ki, kimin Kıvırcık Ali'nin yakını, kimin hayranı, kimin arkadaşı olduğu birbirine karıştı. Adli Tıp Kurumundan alınan cenaze cemevine getirilirken, trafik durdu. Kalabalık cenaze aracı cemevi önüne yanaşmadan, tabutu omuzlara alıp taşıdı. Bu sırada cem evi önünden feryatlar yükseldi. 

Yakılan ağıtlar arasında sevgili annesi Güllü Özütemiz: "Dilin bal dökerdi can oğlum ve ablası Fadime Özütemiz ise " kendim çaldığıma kendim ağlamayınca beste yapamıyorum diyordun can kardaşim" şeklinde ağıtları yürekleri yaktı geçti... Eşi Aslıhan'ın üç aylık hamile olduğunu basından öğrdendik...Yüce Mevla'dan Özütemiz ailesine sabırlar diliyorum... 

Ünlü türkücü Ali Özütemiz hayırsever bir insandı. Yıllarca maddi manevi yardım ettiği mahalle halkı ona olan saygılarından cemevi önünde toplandı. Bu elim trafik kazasında yaşamını yitiren Ali Özütemiz ailesine Başbakamımız Sayın Recep Tayyıp Erdoğan ile CHP Genel Başkanı Sayın Kemal Kılıçdaroğlu alesinin acılarını paylaşıp ayrı ayrı başsağılığı dilediler. Ben de onun bir seveni olarak başta Ali Özütemiz'in ailesine, dost ve sevenlerine, yakınlarına ve tüm sanatçı dostlarımıza başsağlığı diliyorum.Sevgili Kıvırcık Ali'ye de Tanrı'dan rahmet diliyor, Özütemiz ailesinin acılarını paylaşıyorum. Türkiye değerli bir sanatçısını daha kaybetti... Tokat ili, Turhal ilçesinden bir yıldız daha kaydı.. " Uzun, ince bir yolda " giderken şansı yaver gitmedi, talih yüzüne gülmedi, gitti. Sazı ve türküleri sahipsiz kaldı...Daha doğrusu " Gül tükendi, ben tükendim " türküsü yetim kaldı...Onu genç yaşta kaybettik....Daha 43 yaşında idi... Mekanı cennet olsun... Demekten başka artık elden birşey gelmiyor... 

Onun sazıyla coşkulu olarak söylediği ve benim de çok etkinlendiğim hoş ezgili , lirik bir türkütsü vardı. “ Gül tükendi ben tükendim” Bu güzelim türküsünün sözleri şöyledir. Televizyonda daha önce yapılan bir programdan dinleyerek almıştım. sözlerde hata varsa düzeltilmesini dilerim. 

" Dertlerimi yaza yaza 

Gül tükendi ben tükendim 

Yıllar yılı vurdum saza 

Tel tükendi ben tükendim 

*** 

Kapıldım boş bir hayale 

Sevmekten düştüm bu hale 

Yaşlandım erdim kemale 

Gül tükendi, ben tükendim 

*** 

Ne evim var ne ocağım 

Gitmiyor burda mecalim 

Dünyada yok bir ağacım 

Dal tükendi ben tükendim 

*** 

Dertlerimle artık gayri 

Yaşlandım, yoruldum gayrı 

Bir anadan düştüm ayrı 

Yol tükendi ben tükendim 

Kıvırcık Ali ( Ali Özütemiz ) 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..