Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mart '12

 
Kategori
Eğitim
 

Hayat boyu eğitim nasıl sağlanır?

Hayat boyu eğitim nasıl sağlanır?
 

Hayat boyu eğitim


HAYAT BOYU EĞİTİM NASIL SAĞLANIR?

    Hayat boyu eğitim,en önemli hepimizin hayatta öğrenme anlayışını değiştirecek,kulaktan dolma bilgilerle değil ,öğrenerek çocuk büyütmek,bahçe işleri ile ilgilenmek,paramızı değerlendirmek,tercihlerimizi bilerek yapmak,bilmediğimiz dünya görüşlerini öğrenmek gibi bir çok bilgiyi öğrenerek,irdeleyerek yaşama şansımızın olmasını sağlayacak.

   Hayat boyu öğrenmek öğrenmenin metodlarını bilmek ile mümkündür.Bu medotları uygulamak ve sevmektir temel.Hayat boyu öğrenen kişi değişimleri takip edebilir.Son on yılda bile bilimsel anlamda o kadar fazla değişim ve farklılıklar olmuşturki.Öğrenmeden yanlış uygulamalar içinde kalabilecek kadar fazladır.Öğrenmeyi hayatımıza yerleştirmeyi başarabilirsek toprak ekimi,çocuk bakımı,iş yaşantımız,eş yaşantımız,yeme bilgimiz ,giyim anlayışımız,balılık kavramımız,teknolojinin hayatımızdaki yeri,kitaplar , yaşantımız ve yaşantımızın başkalarına etkisi tamamen değişecektir.

     Öğrendiğimiz bilgileri kulaktan dolma bilgi ile yaptığımızda yanlış yapma ihtimalimiz artar.Öğrenerek yapmak en basit işleri bile okuyarak yapma alışkanlığı ile başlamalıyız.Okuduğumuz bilgilerin dinlediklerimizden daha güvenilir olduğuna inanarak başlamalıyız.Çünkü belgeli bilgi güvenilir ve ıspat edilebilir bilgidir.Bu yüzden güvenilirliği çok yüksektir.

    Yenilikleri takip etmek ve son 15-20 yıl içinde yenilikleri takip etmeyenlerin ne kadar geride kaldığını hesaplayarak öğrenme işine devam etmeliyiz.Bugün internete giremeyen,teknolojiyi takip edemeyen geride kaldığına göre,bundan sonraki yenilikleride takip etmeyenler geride kalacaktır.Eğitim metodları en iyi eğitimcilerden öğrenilir bu yüzden okullarımız velilere ,bulundukları mahallelilere açılmıştır.İstedikleri kitapları kütüphaneden alabilecek,filim seyredebilecekler,okullar akşama kadar açık ve işler kalacak.

   Öğrenmeyi sevmek çocuk bakımı,bahçe işleri,fotoğrafçılık,hobi,sağlık,beslenme öğrenmeden yapılamaz.hayat boyu değişen her şeye inat bende değiştim mücadelesi veren kişilerimiz.Fosil zamanında kalmadan ,değişim ve gelişim geçirme başarısı sadece eğitim ve öğretimden geçer.

  

 
Toplam blog
: 285
: 4026
Kayıt tarihi
: 17.07.06
 
 

      Üniversiteyi Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesinde Fizik öğretmenliği bölümünden..