Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ocak '19

 
Kategori
Deneme
 

Her Şeyin Başı Sağlık

              Merhaba sevgili dostlar,

              Hastalığımı yenmenin verdiği gururla hemen yazıya sarıldım. Çünkü şimdi daha iyiyim ve çok zengin olduğumu öğrendim. Bunu sizlerle de paylaşmayı istedim. Üç dört gün devam eden şiddetli nezle grip hastalığım esnasında çok şey öğrendim bu hayattan. Bazen durduk yere kendimizi üzdüğümüzün farkına vardım. Bazen de elde edemediğimiz şeyler için kendimizi yıprattığımızı gördüm. Aslında hiçbir şey bizim düşündüğümüz kadar önemli değil bu hayatta, sağlımız kadar. O iyiyse bir sıfır öndesiniz bu hayatta.Değilse hep geridesiniz.

             Sağlığı yerindeyse bir insanın ağzının tadı yerindedir. En sıradan yemekler bile muhteşem gelir ona. Ama sağlığı yerinde değilse içtiği sudan bile tat alamaz. Onun için sağlığımıza gereken önemi fazlasıyla göstermeli, hep korumalıyız. Çünkü bir insanın eli ayağı tutuyor, gözleri görüyor, kulakları işitiyorsa ondan daha zengini yoktur bu dünyada. Neden mi? Bunun cevabını rahmetli Sakıp Sabancı'nın ibretlik sözleriyle verelim isterseniz: ''Bu hayatta şirketler kurdum, fabrikalar açtım, evler yaptım ama bir tek oğluma ayakkabı giydirip yürütemedim.''  İnsanın okurken tüyleri ürperiyor öyle değil mi? Sen gel zamanında Türkiye'nin en zengini ol ama oğluna bir çift ayakkabı alıp yürüteme. Bir baba için ne kadar acıklı bir durum. O, oğlunun yürümesi için bütün servetinden vazgeçmeye hazırdı. Çünkü canından bir parça oğlunun sağlığını servetinden üstün tutuyordu. Çünkü onca zenginlik ona bir tek sağlık alamamıştı.

              İşte sevgili dostlar, bu kısa örnek kulaklarımıza küpe olsun. Parasız pulsuz evet, hiçbir şey olmuyor ama sağlığınız yoksa paranız da olmayacak bunu unutmayın. Bu hayatta hiçbir şeye haddinden fazla değer verip kendinizi üzmeyin, sağlığınızla oynamayın. Para kaybedilir tekrar kazanılır ama sağlık kaybedildi mi bir daha kolay kolay kazanılmıyor. O yüzden sağlığınıza çok ama çok dikkat edin. O yerindeyse halinize şükredin ve yolunuza devam edin. Emin olun sizin yerinizde olmak isteyen milyonlarca insan var. Onun için tekrar tekrar diyorum: Her şeyin başı sağlık. Bol sağlıklı nice günler sürmeniz dileğimle.Hoşça kalın, sağlıkla kalın.

Necati Dilek/ 22.01.2019- Nazilli
             

 
Toplam blog
: 40
: 100
Kayıt tarihi
: 03.01.19
 
 

5 Nisan 1991 Aydın Sultanhisar doğumluyum. İlköğrenimi köyde tamamladım. Sonraki yıllar eğitim iç..

 
 
 
 
 
Toplam blog
: 40
: 100
Kayıt tarihi
: 03.01.19
 
 

5 Nisan 1991 Aydın Sultanhisar doğumluyum. İlköğrenimi köyde tamamladım. Sonraki yıllar eğitim iç..