Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Şubat '10

 
Kategori
Müzik
 

Her yerde kar var...

Her yerde kar var...
 

Benim mutfak penceremden görüntüler...


Bu kış tuhaf geçiyor yine. Keskin değişimler var; havalar bir ısınıyor, bir soğuyor. Eksi dereceleri görmemize rağmen, kışın beyazlılıkları, beraberinde güzellikleri de getirdi. Her mevsimin, bizleri esir alabilecek, kendine özgü yegane artıları var. Ben mesela, karla kaplı yeşil çam ağaçlarına bayılıyorum. Harikulade görünüyorlar. Huzurlu bir sessizlik geliyor karla birlikte. Beyazın kendisi, hemen değiştiriyor çevremizin simasını.

Yavaş yavaş yağan karla beraber çok çok gerilere, çocukluğuma, dönüyorum her seferinde…

Şapkam, atkım, yün eldivenlerim, kardan adamlarım, kar topu savaşlarım, kızağım geliyor gözümün önüne, kulaklarımda ise neşeli çığlıklarım . Karda oynamayı çok seviyordum, soğuğa aldırmadan, kaygısız ve tasasız… Tüm çocuklar gibi.

Karla birlikte bir de şarkı çalmaya başlıyor ruhumun derinliklerinde:Her Yerde Kar Var...

Bu şarkıyı ben çok seviyorum. Türkçesini, ilk annemden dinlemiştim. O kadar güzel söylüyordu ki… Çok eski bir şarkı…

Salvatore Adamo imzalı, harika bir nostalji. Bence kar yağışını, müziğin evrensel diliyle, hiç kimse bu kadar güzel anlatmamış. Adamo’yu bu şarksı ile tanıdım …Tüm plaklarını satın alıyordum ve kırmızı siyah pikabımda dinliyordum…Adamo’nun o buğulu, titrek ve duygulu sesi adeta içime işliyordu…

Her Yerde Kar Var, şarksısının yeri çok özel fakat. Adamo, bu şarkıyı Türkçe seslendirmişti, o halini ben çok sevmiştim. Fransız aksanı ve bozuk Türkçe ile söylüyordu... Belki Türkçe söylediği için çok sevmiştim bu şarkıyı ve Adamo’yu... Nadir dinlediğim Türkçe şarkılarından birisiydi. Türkçe şarkılar dinlemek, fazla imkânım yoktu ne yazık ki, demirperdede yaşadığım yıllarda.

Türkiye’de yaşamaya başladıktan sonra, Her Yerde Kar Var, şarkısını Türk sanatçılarından da dinledim, güzeldi. Fakat Adamo’nın Türkçe söylediği en çok sevdiğim hali. Bir “oldu” deyişi var ki… Herhalde Türkçesini ilk kez ondan dinlediğim içindir…

Hafta sonu yine kar yağması ümidiyle, bu satırlarımı okuyan herkesle, eski ama eskimeyen şarkıyı, Adamo’nun harika sesiyle ve Türkçe olarak paylaşıyorum.

http://www.youtube.com/watch?v=ZtbdI7r10u0

 
Toplam blog
: 144
: 1854
Kayıt tarihi
: 13.03.08
 
 

Doğduğum ve büyüdüğüm şehir Kırcali, Bulgaristan. Yıl 1964. Makina Mühendisiyim. Evli ve iki çocu..