Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ekim '07

 
Kategori
İnançlar
 

Herşey kitapta yazılı, açın okuyun yeter

Herşey kitapta yazılı, açın okuyun yeter
 

Blog yazarlarımızdan sayın Ahmet Üstündağ’ın din ile ilgili yazısını okuyup, yazısına cevap olması açısından bu yazıyı yazıyorum çünkü yazısında geçen diyalog benimle idi.

Din çok hassas bir konudur. Öyle herkesin yorum yapamayacağı kadar hassas hatta. Bence ne olursa olsun diyanet işleri başkanının söyleyeceği söz son sözdür. Bu nedenle her ne kadar imam hatip lisesi mezunu olmuş olsam da benimde bilemeyeceğim konular olabilmekte. Bu nedenle bildiğim kadarıyla yorum yaptım. Eğer yanlış bildiğim şeyler varsa öncelikle eleştirilerinizi bekliyorum.

Ahmet bey’in yazısına gelince; evet İslamiyet’in şartı beş. Ama kaç kişi bu şartları yerine getirebiliyor. Hadi bazıları maddiyatla ilgili, oruç sıhhatle ilgili( sağlıklı her müslümana farz) en kolay olan ama nedense çok nadir olarak yaptığımız namazı kaç kişi kılıyor acaba? Bunları yapmayan ve sadece nüfus cüzdanında dini İslam yazan kişilerin bana gelip de din hakkında ahkam kesmelerini sevmiyorum. Allah insana akıl vermiş. Ama maalesef insanlar akıllarını her şeyde kullanırken din konusuna gelince akıllarının bir kısmını kullanmayı tercih ettiklerini düşünüyorum. Şeriat hakkında kimse doğru dürüst bilgiye sahip değil. Hiçbir alimde çıkıp şeriatı anlatmıyor. AKP’ye oy vermedim ama AKP hükümetinin de şeriat getireceği konusunda çıkan haberlerin hiç birine inanmıyorum. Her şey bu kadar basit mi? Yada şeriat hakkında kim, ne biliyor?

Türbana gelince örtünmek farzdır.( her ne kadar ben örtülü olmasamda) bu ayetlerle belirlenmiştir. Nur suresinde Allah Teala şöyle buyurmakta;

Mümin kadınlara da söyle: Bakışları ölçülü olsun ve cinsel organlarını korusunlar. Süslerini, kendiliğinden görünenler hariç açmasınlar. Örtülerini yaka açıklarına koysunlar. Süslerini şu kişilerden başkasına göstermesinler: Kocaları, yahut babaları, yahut kocalarının babaları, yahut oğulları, yahut kocalarının oğulları, yahut kardeşleri, yahut kardeşlerinin oğulları, yahut kendi kadınları, yahut ellerinin altında bulunanlar, yahut kadına ihtiyaç duymaz olmuş erkeklerden kendilerinin hizmetinde bulunanlar, yahut kadınların mahrem yerlerini henüz anlayacak yaşa gelmemiş çocuklar.

Her şey ayetlerle bu kadar açıkken, şeriat konusunda da bence kulaktan duyma laflara inanmayın ve açıp kitabımızı bir okuyun derim. Fazla söze sanırım hacet yok.

 
Toplam blog
: 65
: 1227
Kayıt tarihi
: 06.09.06
 
 

Aslen Hataylıyım ama Eskişehir'de yaşıyorum. Daha doğrusu okul nedeniyle Eskişehir'deyim. Eskişehir'..