Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ocak '08

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Hiç Tatar Mantısı yediniz mi?

Hiç Tatar Mantısı yediniz mi?
 

Daha dün diyetten bahsederken bugün yemek tarifi veriyorum. Görüldüğü gibi ben iflah olmam. Bu tarifimin özellikle bayanları, bekarları ve de öğrencileri mutlu edeceği kannatindeyim. Tatar mantısı dediğim bildiğiniz fiyonk makarnayla yapılıyor. Bizde ona kelebek makarna diyorlar. Benim ailem de makarna deyince akla tatar mantısı gelir. Aslında yöresel bile diyebiliriz. Çünkü bu yemeği bizim oralarda bilmeyen yok gibi. Bu arada bizim oralar Ereğli oluyor. (Konya Ereğli'si)

Yiyen herkesin beğendiği bu kolay yemeği sizlerle de paylaşmak istedim, yaparsanız lezzeti konusundaki yorumlarınızı bekliyorum.

Malzemelerimiz şöyle;

1 paket kelebek makarna
3 su bardağı kadar yoğurt
1 baş sarımsak
300 gr kadar kıyma.
Yağ

Yapılışı da çok basit:

Makarnamızı bir güzel haşlayalım. O haşlanırken yoğurdun içine sarımsakları ezelim ve tuz ilave edelim. Diğer yandan kıymayı suyunu salıp çekene kadar bir güzel pişirelim, suyunu çeken kıymaya mümkünse bolca tereyağ ilave edelim. Bu yağ aynı zaman da mantımızın üzerine gezdirilen yağ olacağından fazla olması gerekir. Bol yağda kavrulan kıymaya bolca kırmızı toz biber atalım ve ocağı kapatalım. Sanırım makarnamızda haşlandı.

Şimdi şöyle yapıyoruz:
Geniş bir borcama yoğurdu düzgünce yayıyoruz. Bu emaye veya çelik bir tepsi de olabilir. Biliyor musunuz? Annemin sırf tatar için kullandığı özel bir tepsisi bile var. Tamam mı yaydınız mı? Şimdi az suda haşladığımız makarnamızı süzelim fakat soğuk suya tutmayalım. Üşümesin. Sonra yemeğimiz soğuk olur. Süzdüğümüz makarnayı da tepsiye yaydığımız yoğurdun üzerine muntazam bir şekilde yayalım. Sıra geldi engüzel yerine. Yani sosuna. Bol yağda ve bol toz biberli kavurduğumuz kıymayı da üzerine düzgünce gezdirelim. Çok ince kıyılmış maydonoz serperek sofraya öylece getirelim.

Ee.. ne diyelim afiyet, şeker, bal olsun. Ancaaakkk... yok öyle aşağıdaki önemli notu okumadan gitmek.

ÖNEMLİ NOT: Bu makarnanın orjinali kıymasızdır, yani üzerine bolca tereyağ gezdirilir. Bunu ben sonradan keşfettim ve çok daha güzel olduğunu gördüm. Kıymayla problemi olanlar koymayabilirler. Durun daha bitmedi, bir de makarnanızın çok daha lezzetli olmasını istiyorsanız yoğurduna önem verin.Bizim oralarda bu makarna koyun yoğurduyla yapılır ki tadına doyum olmaz. Ben de mümkünse size koyun yoğurduyla, mümkün değilse süzme yoğurtla yapmanızı tavsiye ederim.

Kalın sağlıcakla....

 
Toplam blog
: 14
: 1345
Kayıt tarihi
: 08.11.07
 
 

Sıdıka ben. Her zorluğuna rağmen hayatı, ağlamayı bilmeme rağmen gülmeyi, unutmamama rağmen kin t..