Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Kasım '16

 
Kategori
Deneme
 

İnadım inat

İnadım inat
 

Biz Laz kökenli insanlar olarak inat konusunda tarih boyunca bile yarışacak başka bir millet veya azınlık olmadı çok şükür.

Lazika Kralliği döneminde Romalılar tarafından Lazlar'ın bu inat özelliği nedeniyle bir çok suikastler düzenlenmiş ve Lazlar yok edilmeye çalışılmıştır.

Günümüzde Pazar, Ardeşen, Fındıklı, Arhavi, Hopa ilçelerinde ve bir bölümü Batum'da yaşayan Lazca dili konuşan azınlık bir etnik kökenli Türk vatandaşlarıyız.

İnatlık konusu açılınca ilk akla gelen" Arnavut inadı" olsa da biz Lazlar olarak inat konusunda elimize su dökebilecek kimse yoktur!

"Pire için yorgan yakmak" adeta Lazlar için söylenmiş sözdür.

Kısacası inat konusunda Arnavut kökenli insanlardan daha öndeyizdir.

İnatçılığın iyi olduğunu savunmuyorum.

Başarıyı yakalamak adına inatçı olmak belki iyi anlamda değerlendirilebilir, ancak bir çok konuda aynı şeyi söylemek doğru olmaz. Hayati konularda mesela.. 

Benim bir ağabeyim var.

Laz mı Laz.

İnat mı inat.

İnatlıkta üstüne yoktur.

Rahatsızlığı sebebinden dolayı tıbbı operasyona asla ikna olmayan ve inatlığı yüzünden üç kez hastaneden kaçan bu adama laf anlatmak ve ikna etmek, Obama'yı hendekten atlatmak gibiyken operasyona ikna etmek için ben de inat ettim. İnadım inat türlü entrikalarla damatı devreye sokarak operasyon gerçekleşti, musmutluyum.

Tek kişinin hayatı en zengin insanın mal varlığından milyonlarca kat kat daha değerlidir. Hele bu hayat aile bireyinden biri ile ilgiliyse daha daha da değerlidir.

Bazen inat işe de yaramıyor değil.

İnadım inat!

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..