Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Haziran '12

 
Kategori
İnançlar
 

İşlevsel İslam

İşlevsel İslam
 

Yüce kitabımız Kuran:)


Bugün yaşadığımız terör sorununa,

Allah’ın özellikle son kitabı Kuran’da çok kolay çözümler öğütleniyor.

Kuran’da elli civarında Surede Cennet ayeti bulunuyor.

Bunların ortak saptaması, barış!

Evet, cennete gitme koşulları arasında en başat koşul, barış…

Öz olarak söylemek gerekirse, İslam tamamen barıştır!

Bunun koşulları nasıl yerine getirilecek peki…

O da kolay, yönetenlerden başlıyor iş, yöneten;

Adil olacak, adaletli yönetecek, hevese kapılmayacak!

Heves iman zayıflığı yaratıyor çünkü!

Bugün bu koşul üzgünüm ki göz ardı edilmiş durumda…

Bunu yönetenlerin yeniden dikkatlerine sunuyorum.

Bireylere düşenlerse, “affeden, sabreden, aldırmayan” olunacak…

Ve iyilik ve kötülüğü Allah takdiri olarak öncelikle değerlendirilecek…

 Bu durumda gerçek dost Allah’a sığınılacak…

Kinden, nefretten, kıskançlıktan, dedikodudan, düşmanlıktan uzaklaşılacak,

Doğru sözlü olunup, daima hayra ve barışa yönelik yaşanacak.

Dikkat edilirse Yukarıda sayılan tüm etkenler,

Ya barışı bozan ya da barışı güçlendiren davranışlardır.

Kişi, Allah öğüdü olarak; “güzel düşünür, güzel söyler, güzel davranırsa”…

Bundan en başta barış çıkar!

***

Anlaşılmayan durum; camileri dolduran bunca insan varken,

Niye bu barış, yerini savaşa bırakıyor?

Burada cami hocalarına büyük iş düşüyor.

Onlar bu konu üzerinde ağırlıkla durmuyorlar.

Diyanet işleri başkanlığı o da bu konuya yeterli eğilmiyor.

“0/082” si dindar olarak gösterilen, “Müslüman Türkiye”de,

Saçma terör yaşıyor ya pes doğrusu!

Ben diyorum ki kabahat “İslam’ı doğru anlamamada”…

Sabah akşam ibadet eden insanlar niye bu konuyu sorun etmiyorlar kendilerine…

Hayret ediyorum ya öyle inanıyorum ki bu tür İslamiyet’in bir anlamı yok!

O zaman herkes gitsin kendi ibadetini yaptığını sansın…

Kimseyi de “İslam’a yaklaşıyor ya da yaklaşmıyor” diye bir şey düşünmesin.

Müslüman, Müslüman’dan hazzedecek, onun güzelinden zevk alacak çirkininden de üzülecek!

Ve çirkin yapan olunca onu engellemeye çalışacak, hatta mutlaka engelleyecek!

Kuran’da diyor ki; “birisi sana kötülük yaparsa sen de ona kötülük yapabilirsin.

Ama sen düşünsen; ‘ben bu kötülük yapana nasıl bir iyilik yapsam da…

Bu kişi bana bir daha kötülük yapmasa’ diye, bakarsın düşmanın dostun oluvermiş!

Ancak akıl sahipleri öğütten anlarlar..”

İşte sözünü ettiğim “işlevsel İslam” bu benim…

Toplum İslam’ı “işlevsel” olarak yaşarsa İslam’ın yararı olur.

Öteki türlü İslam hiçbir şeye yaramaz!

***

İşlevsel İslam”, terörü mutlaka önler!

Lütfen bunu İslam’ı yaşayanlar bir kez daha düşünsünler…

Çünkü onları “mutlaka cennete götürecek yol” budur.

Saygılarımla…

 

 

  

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..