Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ağustos '07

 
Kategori
Günübirlik Turlar
Okunma Sayısı
17177
 

İstanbul'a en yakın Ege denizi.

İstanbul'a en yakın Ege denizi.
 

Yaz geldi geçiyor. Hani belediyeler filan İstanbul' da plaj açılışları yapıyorlar ama ben İstanbul' da denize girilebileceğine inanmıyorum ve böyle bir girişimde de bulunmuyorum zaten. Aslında ben Marmara Deniz' inde bile denize girme taraftarı değilim. O zaman ne yapacağız biz İstanbul' lular? Tek alternatif kalıyor Karadeniz ve dolayısıyla Şile ya da Kilyos. Oralarda da deniz mevsimi hem kısa hem de genellikle hava rüzgarlı ve deniz de dalgalı.Ayrıca haftasonu buralara giden yollar çok yoğun oluyor ve en az 2 saat yollarda geçiyor.Şimdi diyeceksiniz ki " bir denize gireceksin ne çok şey istiyorsun".Haklısınız ama böyle işte.

Nihayet İstanbul'a en yakın denize girilebilecek yeri keşfettim.Saros Körfezi, Erikli sahili.Daha önce de gitmiştim ama bu kadar yakın olduğunu düşünememiştim.Tam 280 km(Kadıköy Koşuyolu'ndan).Normal bir süratle (90 km-100 km) 2, 5 veya en çok 3 saat sürüyor.Zaman zaman İstanbul trafiğinde 10-15 km yolun saatlerce sürdüğünü düşünürsek birşey değil yani.Bir de gittiğiniz zaman bir süprizle karşılaşma durumu yok.Kumsal güzel, deniz pırıl pırıl ve durgun.Kesinlikle o yolu yaptığınıza değiyor yani.

Otobandan gideceksiniz ve Kınalı çıkışından Tekirdağ yönüne devam edeceksiniz.245 km.sonra Keşan'dasınız.Çanakkale yönüne dönüp 3 km sonra 2 nci trafik ışıklarında Erikli levhasını göreceksiniz.Oradan girince tam 34 km.sonra Erikli'desiniz.İnce kunlu bir kumsalı var ve erken giderseniz şemsiye ve şezlong da kiralama şansınız var.Kumsal da gün boyu simitçi, helvacı, mısırcı, meşrubatçı arzı endam eylemekteler.Yani yerinizden kalkmadan karnınızı doyurma şansınız da var.Deniz için fazla birşey söylemeye gerek yok.Tek kelimeyle mükemmel.Dünyada dip akıntıları sayesinde kendi kendini temizleyen 3 denizden biri.3 saat yoldan sonra bırakın kendinizi Saros'un serin sularına.
Eğer konaklamak isterseniz 2 tane büyük oteli var.Biri Erikli Oteli diğeri de İşçimen Oteli.Eğer rezervasyon yaptırmadıysanız yer bulma şansınız çok az.Ama merak etmeyin sokakta da kalmazsınız.Kiralık ev kesinlikle bulursunuz.

Eğer benim gibi günü birlik gittiyseniz akşam saat 17- 17, 30 gibi çıktığınızda rahatlıkla saat 22, 00 gibi İstanbul'da evinizde olursunuz.Bu sürenin içinde Tekirdağ'da verilecek akşam yemeği molası da var tabii.Oralara kadar gidip de Tekirdağ köftesi yemeden olmaz.Benim tavsiyem yol üzerindeki köfteciler değil ama.Üşenmeyip şehir merkezine çarşıya girip 'Özcanlar' Köftecisini bulup nefis Tekirdağ Köftelerini, piyazını yiyip tadına doyum olmayan ayranını içeceksiniz.
İşte İstanbul'da denize giremiyorum diyenlere bir alternatif.İSTANBUL'A EN YAKIN EGE DENİZİ...

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Erikliye tatile gittim 20 gün kaldım döndüm bugün saat 00:45 ti :) gerçekten rüya gibi bir tatildi ağustos güneşinde yandım karardım bende tatil anılarımı yazacağım bekliyorum efendim.

Mehmet Yıldıran 
 31.08.2007 0:48
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 12
Toplam yorum
: 9
Toplam mesaj
: 7
Ort. okunma sayısı
: 4848
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

1961 İstanbul Sarıyer doğumluyum. Kültür amaçlı seyahatler ve geziler yapmak, fotoğraf çekmek, tiyat..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster