Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Nisan '11

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kaçakçı ile mülakat

Kaçakçı ile mülakat
 

Sırtında 4-5 karton gizlemiş bir kaçakçı


İyi giyimli genç adam, çalışma odamın kapısından içeriye kafasını uzattı. 

_“Günaydın Müdür Bey” dedi 

_”Günaydın” dedikten sonra, içeri buyur ettim. 

İçeriye girince, elindeki ambar makbuzunu bana verdi, o gün eşyasını alıp yurt dışına götürmek istiyordu, havalesini verdim, makbuzu geri uzatırken, ne iş yaptığını sordum! 

_“Ben kaçakçıyım, Müdür bey!” dedi. 

_”Ne demek kaçakçıyım, kaçakçı, namussuz, şerefsiz insan demektir. Sen bunu nasıl söylersin!” 

_”Bu bizde baba mesleğidir, ” 

_”Bak sen bunu övünür gibi söylüyorsun! Bu doğru değil, baban cinayet işledi diye, sen de cinayeti övebilir misin? Suç övülür mü?” 

_”Valla, bizim buralarda, başka meslekler önemsenmez, sabahtan kalkan her hangi bir kimse de, ‘ben bugün kaçakçılık yapayım’ diyemez, derse bile kaçakçı olamaz, kaçakçılık burada ciddi bir iştir, usta-çırak ilişkisine dayanır, çıraklıktan gelmek önemlidir. Biz babamızdan bu mesleği devraldık.” 

_”Devraldın!” 

_”Evet…, ben baba mesleği diye yapıyorum.” 

_”Peki, bu mesleğin itibarı neresinde?” 

_”Mesleğimiz bölgede itibar görür, bizim buralarda, iki kişi bir araya gelsek, konumuz kaçakçılık olur, yakalanmadan yaptığımız kaçakçılıkları bir birimize anlatır, oldukça keyifli hikâyeler ortaya çıkar!” 

_”Anlat o zaman” 

_”Şimdi anlatsam, bana da, size de, pek keyif vermez!” 

_”İç piyasadan bir kamyon mal getir burada sat, daha şerefli bir iş yapmış olursun” 

_”Satamam, kimse almaz, halkımızın alım gücü zayıf, kaçak eşyanın maliyeti düşük” 

_”Bak kaçıran insan makbul insan değil, kaçak-köçek de iyi ayak değildir!” 

_”Memlekette dönen dolaplar, siyasi entrikalar halkın gözünden kaçırılmıyor mu? Şirketler Holdingler, İş adamı, Tüccar vergi kaçırmıyor mu? Kaçıranlar itibar görmüyor mu? İşçinin emeğini sömüren fabrika sahibi kaçakçı değil mi? Üretim yapıyorum diye itibar görmüyor mu? ‘Sallabaşını al maaşını’ deyip, ‘git bugün, gel yarın! Diyen devlet görevlisi memur devletin zamanını kaçırmıyor mu? 

_”Su-i misal emsal olmaz! Sen iyi vatandaş ol, kaçakçılık yapma!” 

_”İki metre kumaş, İki karton sigara, üç kilo çayla kaçakçılık mı olur!” 

_“Bir ayda, bir yılda Devletin kaybettiği vergiyi düşündün mü hiç? 

_”Memlekette bunu, adaletsiz gelir dağılımına neden olanlar düşünsün!” 

_”İşte! siz de, bu nedenlerden birisiniz. Kaçakçılık haksız rekabet doğurur, içerdeki üretimi baltalar, insanları işsiz bırakır, yoksullaştırır. Kolay yoldan para kazanma, kestirme yoldan zengin olma hedefiniz doğru bir hedef değildir. 

” -“Eğer sizin bildiğiniz daha iyi bir yol varsa onu deneyelim Müdür Bey!” 

_”…” 

_”… 

” *** **** 

Kaçakçı, işini seviyor, başını verse de, mesleğinden vazgeçmiyor. Savunmasını yapıyor, her soruma da cevap veriyordu… 

O zaman ben de diyorum ki: Biz de, işimizi iyi yaparak, vatanımıza, devletimize, milletimize sahip çıkmalıyız,  

Dürüst olmalıyız, Devleti, Milleti zarara uğratanlara karşı, yaptığımız mücadelede dik durmasını bilmeliyiz, asla yılgınlığa düşmemeliyiz. 

Yasalar çerçevesinde, adaletle, cesaretle, sabırla ve tam bir doğrulukla görevimizi yapmalıyız… Bunu anladım.
 

 
Toplam blog
: 135
: 1323
Kayıt tarihi
: 29.09.07
 
 

Ali Emir KARAALİ, Rize Doğumlu, 1978 Rize Lisesi Mezunu, (1988)T.C. Anodolu Üniversitesi   'İşlet..