Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Aralık '07

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Kadın neden, erkek neden evlenir

Kadın neden, erkek neden evlenir
 

Kadın evlenmek ister. Çünkü herkes ona evlenirse, daha özgür olacağını, daha iyi yaşayacağını söyler. Böylelikle bayan için evlilik amaç haline gelir. Toplumumuz da evliliği erişkin yaşa gelmiş kadın için olması gereken bir işlem olarak görür.

Evlendiği zaman daha mutlu ve özgür olacağını düşünen kadın, evlenince durumun hiç de öyle olmadığını görür. Bu durumda evlilik, kadını beklenmedik strese sokabilir.

Şurası bana hep ilginç gelmiştir, genelde kadın önce evlenmeyi ister, sonra evleneceği kişiyi belirlemeye çalışır.

Erkekde ise durum farklıdır. Erkek önce evleneceği kadını seçer, peşinden koşar, kur yapar, onu ikna etmeye çalışır. Bu arada kadının eski sevgilileri, eski nişanlıları ile mücadelede edebilir. Hatta o kadın uğruna dayak bile yiyebilir. Ama bakarsın vazgeçmez o kadından.

Evlilik çağındaki kızlardan şu lafı sık duyarız; “Bu devirde evlenmek için bundan iyisini mi bulacağım?”

Bence çok saçma bir laftır. Ama burada anlatılmak istenen, kişinin fiziki yapısından ziyade bulunduğu konuma da önem verildiğidir. Bana göre “evlenmek için bundan iyisini mi bulacağım?” demek, birisini değil birisinden önce evlenmeyi düşünüyorum demektir.

Bayan kararını vermiştir. Evlenecektir. Ondan sonra evleneceği kişinin hangisi olabileceğine bakmaktadır .

Kadın evlendiği zaman “ben evlendim” deyip çığlık atabilir. Gözleri parlar.

Erkek evlendiğinde ise, “evlendim” diye bağırmaz, sesi kısılır, kendini kapana kısılıp, özgürlüğüm kısıtlandı, evlenip çoluğa çocuğa karıştım, sorumluluklarım arttı” deyip üzülebilir.

Kadın da erkek de aşık olduğu kişiyle evlenmeyebilir. Yani planlarında olmayan birisiyle evlenebilirler. Çünkü her zaman planla aşk bir arada olmayabilir.

Keşke herkes aşık olarak evlense.

Ama kadın olsun, erkek olsun insanlar sevdiği ile sevdiği için değil de evlenilecek en iyi kişiyi bulduğu için evlenmektedir.

Kabül etsek de, kabül etmesek de hayattaki gerçek durum budur.

 
Toplam blog
: 718
: 2690
Kayıt tarihi
: 13.07.06
 
 

Tıp alanında doktor olarak çalışmaktayım, beyin cerrahi uzmanıyım..