Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mayıs '16

 
Kategori
Anneler Günü
 

Kadını aşağıla anneyi yücelt, sanki anneler kadın değil

Kadını aşağıla anneyi yücelt, sanki anneler kadın değil
 

Anneler günün kutlu olsun! İmza, seni öldüren katil kocan!


Özellikle anneler gününe denk gelmesin diye yazımı bir gün sonra yayına veriyorum. Yazılarımın bir nedene dayalı olarak okunmasını istemiyorum.

Kadınlar konusundaki düşüncelerimiz samimi değil bunu herkes biliyor da bu samimiyetsizliği yaratanların nasıl yüzleri kızarmıyor anlamıyorum! Ama elbette anlamayacak bir şey yok, onlar kadınları kullananlar. Daha acısı kadınlarımızın gerçeği göremeyerek bulanık akan bu pınarda ellerini yıkaması.

“Cennet annelerin ayakları altında” diyenler anneleri öldürüyorlar. Kadınlar bu sözlere kanıyorlar ve boyunlarını katillerin bıçaklarına uzatıyorlar.

Kadınların katili onları öldürenler değil işte bu zihniyet. Düğününde oynadığı kız kardeşini öldüren ağabey hangi türe giriyor bilmiyorum.  Kadınları bu kadar yüceltme ama aşağılama da.

Bir sahtekârlık da şurada var. Herkes bu halden şikâyetçi ama suçlu o işi yapan. Yaptıran zihniyete yönelik bir suçlama yok. Çünkü sonu icabında dine dayanıyor. Gariban sapığı, yolunu şaşırmış kadını suçlamak kolay. Burada sahtekârlığa korkaklık da ekleniyor.

Anneler günü kutlayanlarla kadınları öldürenler aynı kişi olabiliyor. Bu yüzden ben anneler günü kutlamalarını samimi bulmuyorum. Ancak annelerin öldürülmediği bir dünyada kutlarım.

Hani “Cennet annelerin ayakları altında” diyerek peygamber kutsamış ya anneleri cennet vari bir yüce varlık olarak görüyoruz. Oysa burada sadece anneye değer verilmesi gerektiği öğütlenmiş. Yüce olan Allah’tır, başka yüce yoktur. Anne kadındır ve kadın da kusursuz bir varlık değildir. Duyguları vardır, hata yapar, nefsinin peşinden gider. Kendini tutabilen var, tutamayan var. Namusluysa cennete, değilse mezara diyemeyiz.

Anne ile kadının farklı görülmesi de ayrı sorun. Hele de kadının kadından farklı görülmesi. “Kadın anne olacak, bizim istediğimiz gibi anne olacak, ancak o zaman anneler gününü kutlarız” sözü tutucu bir zihniyet. Böyle insanların oynadığı düğün de, kutladığı anneler günü de yerin dibine batsın! Bana gül veriyorlarsa o gülü mezarıma koysunlar ki zaten öyle yapıyorlar.

Sen kimsin ya ben senin dediğin gibi kadın olacağım, anne olacağım! Sana hesap vereceksem hâşâ Allah aradan çıksın o zaman. Allah beni kadın yaratmamış, gösterirdim onlara! Böyle samimiyetsizlikle bana gelmeyin.

 

 

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..