Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mart '10

 
Kategori
Kitap
 

Kayıp sembol - Dan Brown

Kayıp sembol - Dan Brown
 

Melencolia I ( Sihirli Kare ) - Albrecht Dürer


Bir balinanın karnında bulunan esrarengiz şişe… Şişenin içinde, üç kağıt parçasında, üç farklı dilde, yazılan yardım çağrısı var. Tuzlu deniz suyu, çok hasar vermiş yazılara fakat…Yazılanlar bir şifreye dönüşmüş…Bu şifreyi çözebilmek, hayat kurtaracaktır ve iki çocuğun babasını geri getirecektir…Hayat adına, insanlık adına, arkadaşlık adına, bir yolculuğun hikayesi… Jules Verne ve Kaptan Grant’ın Çocukları, eserinden söz ediyorum…Nefes kesen, bilinmeze karşı, maceralı bir yolculuğun hikâyesi.Sayfalar, önce Patagonya, sonra Avustralya ve en sonunda Yeni Zelanda’ya götürmüşlerdi beni. Hayâlimde canlandırabilmiştim. Sonunda ise, Maria Theresa adasının, Fransız haritalarında, Tabor, adası olarak isimlendirildiğini hiç unutmamak üzere öğrenmiştim.

28 Şubat 2010 tarihinde devrettim KAYIP SEMBOL’ü. Yaklaşık bir ay sürdü okumam. Okurken, biraz önce söz ettiğim ve otuz yıl önce okuduğum romanın sayfaları geldi sürekli gözlerimin önüne, bundan söz edemeden geçemedim.

Çözülmeyi bekleyen bir şifre…

Kitapta sözü geçen, Melencolia I, tablosunu merak ettim ve nette onu buldum. İlk defa gördüm. Alman ressam Albrecht Dürer tarafından 1513 – 1514 tarihlerinde oymabaskı olarak yapılmış ve ressamın en ünlü eserlerinden biri olarak tanındığını öğrendim. Sihirli kare … Heyecanlandım. Sudoku çözmeyi seven birisi olarak, bu detay romanın içinde çok hoşuma gitti. Hızla sayfaları okumaya başladım ta ki İstanbul F tipi cezaevi sahnesine kadar… İşte burada bir şeyler oldu ve ben romandan soğudum.

Bir Amerikalı olsaydım, belki roman bana farklı duygular yaşatabilirdi. Bilmiyorum. Hayalimde canlandıramadım Washington’u ve zengin tarihini.

Tarafsız bir yorum yazmaya çalışıyorum, ama olmuyor işte. Ülkemi, bu doğru bile olsa, kötüleyen satırlar beni rahatsız etti. Amerika’da cezaevleri bitmiş sanki… Ama romanın bağlama noktası o cezaevi… KAYIP SEMBOL, milyonlarca okura ulaştı ve ulaşıyor…

Yine de Yazar’a hakkını vermek gerekiyor. Beni şaşırttı… Konu güzel; hayatın anlamını, insan – din bağlantısını, sorguluyor ve cevaplar bulmaya çalışıyor.

Bugün, bir genç KAYIP SEMBOL'ü okursa, otuz yıl sonra, roman hakkında ne anlatabilr...bir şeyler anlatabilir mi? Merak ettim sadece...

 
Toplam blog
: 144
: 1854
Kayıt tarihi
: 13.03.08
 
 

Doğduğum ve büyüdüğüm şehir Kırcali, Bulgaristan. Yıl 1964. Makina Mühendisiyim. Evli ve iki çocu..