Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ağustos '06

 
Kategori
Eğitim
 

Kim ister gelişmiş toplumu

Eğitim...

Toplumları ileri götüren sistemin başında eğitim gelir, eğer eğitime gereken önemi vermez iseniz, bulunduğunuz yerde patinaj yapar, sanki birşeyler yapıyor gibi görunürsünüz. Eğitim sistemini oturtan ülkelerde sizin yanınızdan nanik yaparak gecerler.

1979 yılında ekonomi dersinde ekonomi öğretmeninin ağzından gelişmekte olan ülkeler arasında olduğumuzu öğrenmiştim. Aradan gecen 28 yıldan sonra halen gelişmekte olan ülkeler arasında olduğumuzu görüyorum. Bu gelişme denen olgu nasıl birşeydir ki, bizim ülkemize etkisi olmuyor. O dönemde aynı kulvarda koştuğumuz bütün milletler gelişmiş ülkeler arasında yerlerini aldılar ekonomilerini düzelttiler, ülkelerinin politik yapısını rayına oturttular. İtalya`da bir bisiklet almak için bir bavul dolusu para ödeniyor du. Hükümet olabilmek için 13 parti koalisyon yapıyordu. Brezilya`da enflasyon ağıza alınamayacak binli rakamlarla telaffuz ediliyordu. Çin`in nüfusu bir milyar ve insanlar sedece pirinç ile besleniyordu. Romanya`da halk henüz kurtlu peynir yiyordu. Almanya doğu ve batı diye iki parçadan ibaretti. Sovyet Sosyalist Cumhuriyetleri Birliği henüz dağılmamıştı. Bizim ülkemiz de enflasyon yüzde otuzlar civarında idi. İran`da bayanlar iş hayatına atılmamışlardı. Spor yapma olanakları yoktu. ( En son hükümetten sonra tekrar kısıtlandı ama).

Biliyormusunuz hiç bir politikacı milletinin gelişmesini istemez çünkü gelişmiş bir toplumda ki politikacının işi kolay değildir. Gelişmiş toplumun vatandaşı politikacının her sarf ettiği sözün hesabını sorar bunun içindir ki Turkiye'de eğitim bilincli olarak arka plana atılmıştır. Siz bugüne kadar, öğretmenine eğitimcisine, üniversitesine, araştırmacısına sahip cıkan başbakan, bakan yada milletvekili ile karşılaştınız mı ? Tabii ki karşılaşmadınız, onlarda eğitim sistemine güvenmedikleri için çocuklarını ve yakınlarını yurt dışında okuturlar buda yazdıklarımın ne kadar doğru olduğunun kanıtıdır.

 
Toplam blog
: 377
: 711
Kayıt tarihi
: 05.08.06
 
 

Türkiye'yi ve Türk insanını çok seviyorum. Dünyada bütün canlıların yaşam hakkı olduğuna inanıyorum...