Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mayıs '07

 
Kategori
Sinema
 

Kısa film grubu, ne dersiniz?

Kısa film grubu, ne dersiniz?
 

Yılın büyük bir bölümünü yurtdışında küçük bir kasabada öğrenci olarak geçiriyorum. Sinemayı seviyorun, üretiyorum ve kısa film çekmek istiyorum ama ne ışık var, ne ışıkçı var ve en üzücüsü ne de adam gibi oyuncu var. Bu şartlar altında insan kısa film değil sünnet videosu bile çekemiyor. Birşeyler karalıyorum, senaryoya dökmek içimden gelmiyor çünkü çekemiyorum. Bir kısa film grubu ben ve benim gibi sinemaya açlık duyanları biraz besler diye düşündüm. Bu tür bir toplanmaya hazır mıyız onu bilemiyorum fakat umutluyum.

Ne zaman gerçekleşir, nasıl olur bilemiyorum ama ben ve benim gibi sinemacıları maddi kazanç kaygısı olmadan, yalnızca sinema tutkusu ile birbirine bağlayan bir kısa film grubu oluşturmak istiyorum. Gördüğüm kadarıyla sinema ile ilgili onlarca insan var blogumuzda. İncilerimi dökeyim, siz beğendiğinizi alın.

Kısa film grubu ne işe yarar? Aklımın bir köşesinde hep insanların sürekli iletişim içinde olduğu, farklı dallarda uzmanlaştığı (ses, ışık, montaj, vs) ve her bireyin katkısı ile bilgi deposu haline gelecek bir ağ kurma fikri vardı. Kısa film grubu yaratma fikri bu düşüncenin dışa vurumudur. Senaryo, ışık, kamera, yönetmenlik ve birçok konu hakkında yol gösterici kitaplar ve kaynaklar bu ağ sayesinde her bireye ulaşacak ve sonunda senaristlerden (veya başka dallardan insanlardan) oluşan bir beyin fırtınası grubu oluşacak, yönetmenler filmi ilmik ilmik ayıklayacak, ışıkçılar resim sanatının sinemada nasıl olumlu bir rehber olduğunu anlayacak, bilgisayar konusunda yetenekli insanlar montaj ve ses bölümünde harikalar yaratacak ve tabi ki oyunculuğa merak salanlar kendilerini tatmin edecek.

Hayalci diyenler çıkacaktır. Evet, hayalciyim ama hayal dünyasında yaşamıyorum. Film endüstrisi çok pahalı, yapımcılar hep meşgul, senariste iş bulmak deveye hendek atlatmaktan zor. Hal böyleyken neden biz sinemacılar ve sinemaya ilgi duyanlar neden birşey yapmayalım? Bu işe bir eposta grubu kurarak başlayabiliriz mesela. Biraz daha ilerletip ortak senaryo yazabileceğimiz internet sitesi de açabiliriz. İnternette bu iş için yapılmış bazı projeler var. Mesela “Üç Dediğimde” (google’dan aratıp bulabilirsiniz) isimli filmin senaryosu internet üzerinden blog kullanıcıları tarafından yazılıyor. Daha profesyonel ve kapsamlı bir çalışma neden olmasın?

Fikir ve eleştirilerinizi bekliyorum.
 
Toplam blog
: 128
: 1989
Kayıt tarihi
: 03.10.06
 
 

Gözlerini kapat ve düşün: bir cümle kaç kişide farklı etki yaratır? Birbirimizi anlamanın gittikçe z..