Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Haziran '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kıssadan Hisseler-5.Bölüm

Kıssadan Hisseler-5.Bölüm
 

Biz Türkler toplantı yapınca kültür olarak birşeyler içmeden duramayız. Bir proje kapsamında çalıştığımız Japonlar bizim bu davranışımıza bir türlü anlam verememiş, böyle bir alışkanlık onlar için çok farklı gelmişti. Son yaptığımız bir toplantı da toplantıyı düzenleyen arkadaşımız bizlere ne istediğimizi sorunca benim tercihim meyvalı sodadan yana oldu.

Garson arkadaş kısa bir süre gelince ben sodama kavuşmak üzere tepsiye uzanmıştım. Soda şisesini elime aldığında kapağın açık olmadığını (normalde şise kapalı açılır, kapak şişe ağzına elle bastırılmış şekilde gelir) anlamam uzun sürmedi. Herhalde unuttu diyerek kalkıp uzaklaşmakta olan garsona seslendim.

- Bunun ağzını açmayı unutmuşssun.

* Abi kapağı çevirirsen çıkar.!

-Kapak açılmamış, nasıl çevireyim. (Paradigma: Tüm şişelern kapağı ancak kapak açacağı ile çıkar. Başka yol yoktur.)

* Abi sen kapağı çevir, o kendi açılır.

- Gel sen yap, ben yapamadım.

Garson bana yönelirken biraz zorladığımda kapak kendiliğinden açılıverdi. Çünkü bu yeni tasarımda şişe kapağının çevrilerek açılması mümkündü. Ama bundan benim haberim yok. Cehalaet işte:(( Ama bilmeme de gerek yoktu. Sadece kapağın üzerine baksam o bile yeterli. Orada herşey çok açıktı.

Kıssadan Hisse: Paradigmalar insan hayatını çoğu kez zorlaştırır ve sizin geniş düşünmenize engel olur. Paradigmalardan kurtulmak, her zaman değişik bir yolun veya çözümün olabileceğini unutmamak sizin ufkunuzu genişletebilir.

Hoşcakalın..!

 
Toplam blog
: 410
: 3283
Kayıt tarihi
: 13.04.06
 
 

Bilgisayar, elektronik, internet alanındaki son gelişmeler. Tüketici elektroniğindeki trendler. Otom..