Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Nisan '10

 
Kategori
Bilim
 

Kuantum

Kuantum
 

Geçenlerde bir kitap aldım. Kuantum'la ilgili enteresan bilgiler veriyor. Şu sıralar, Kuantum'la ilgili daha fazla bilgi sahibi olmayı amaçlıyorum. İçinde bulunduğumuz Evren hakkında, klasik fiziğin dışında açıklamalarda bulunan, Kuantum fiziği ilgimi çekiyor. Konunun uzmanlarından belki de daha fazla kişinin, Kuantum hakkında yazılar yazıp, görsel basında konuştukları malumunuz. Hiç fizik eğitimi almamış kişiler bile, sadece konuya meraklarından dolayı fikir beyan edebilirken ve biraz internetde gezinip birkaç makale okuyarak, Kuantum hakkında yazıp söylerken, ben niye geride kalayım? Herkes fikrini açıklarken ben de birşeyler geveleyim diye bir fikre kapıldım. Malum bilim kategorisinde yazılar yazıyorum ya..! Hevesle araştırmaya başladım. Stephen Hawkins’in”Evrenin kısa tarihini”, tekrar okumaya başladım. İnternette Kuantoloji ve Kuantum Fiziğiyle ilgili ne varsa göz gezdirdim. Richard Feynman’ın” Shöringer’in kedisi, ” kıtabını tekrar karıştırdım. Anlamak için pür dikkat okuyordum. Yok, hayır, hiç de basit ve kolay kavranır bir kuram değil bu Kuantum mekaniği. Ne kadar cahil olduğumu, daha iyi öğrenmeye başlayınca anladım. Eskiden emin olduğum bazı konularda da artık o kadar emin değildim. Daha çok okudukça, kafam iyiden iyiye karıştı. Beynin nörönal faaliyetlerinin Kuantum fiziği’nin prensibine uygun olarak çalıştığını biliyordum. Beynin bu yönü, kendi kişisel gelişmemde, ve çocuklarımın gelişmesinde bana hep rehberlik etmişdi. İyi olasılıkları kabul edip, seçimimi olumlu düşüncelerden oluşturduğumda, gözle görünür şekilde çarpıcı iyi sonuçlar elde ettiğimi biliyordum. Bir gözlemci olarak kendimi, kuantal enerjiyi, almak istediğim sonuca uygun sabitlediğimde, olanların tam da istediğim gibi, gerçekleştiğini defalarca test etmiştim. Sadece güçlü arzu ve arzuya yönelik adım atmayla harika neticeler alındığını, kendim ve yakınlarımın deneyimlerinden biliyordum. Arada kendi ruhsal durumumun değişmesinde, bazı Metaforları kullandığım olmuştur. Her zaman etkisini iyi yönde algıladım. Anlık etkiyle kendimi daha iyi hissettiğim oldu. Bu gibi faraziyelerimle idare edip giderken, daha fazla okudukca, Kuantum’un insan ve içinde olduğu evrenle bire bir etkileşebildiğine daha fazla ikna oldum. Beni şaşırtan, Kuantum etkinliğinin, kendim üzerindeki etkisini bilip uygulamama karşın, tüm evren ve içindekileri de kapsadığı kısmı oldu. Geçmiş, anda ve gelecekte, tüm evrenle etkileşim. Üstelik evrendeki her varlığın diğer bütün varlıklarla aynı anda biribirlerini etkiliyor oluşu! Sadece bir ve tek olana ait bir yetkinliğin, tüm varlıklar için de geçerli olması. Hallacı Mansur’un Enel Hak (Hak benim)dediği tarihten çok sonraları, ancak 21.yüzyılda farkına varabildiğimiz Kuantum gerçekliği. İnsan olarak benim algı sınırımı zorluyor hayal etmemi bile güçleştiriyor. En iyisi, konuyu uzmanların alanına bırakmak. Ben de öyle yaptım . Anlaması hayli zor bazı bilimsel konularda, yüzeysel bilgi kırıntılarıyla, kesin ve net cevap veren veya sorularına aynı kesinlikle cevap arayan, çok kişinin hatasına düşmemek için, Kuantum hakkında atıp tutmaktan vazgeçdim. İlgi çekici bulduğum bir kitaptan bahsedip, artık konuyu kapatıyorum. Bunu da Kuantumun enteresan dünyasına girmek isteyecekler için, heveslendirici bir katkı olur düşüncesiyle yapıyorum. Kitabın başındaki önsöz de bir test var. Aşağıdakilerden hangisi doğrudur? -Aldığınız her nefes, Marilyn Monreo’nun verdiği nefesden bir atom içerir. -Yukarı doğru akabilecek bir sıvı türü vardır. -Bir binanın en üst katında, en alt katına kıyasla daha hızlı yaşlanırsınız. -Bir atom aynı anda bir çok farklıyerde bulunabilir. Tıpkı sizin aynı anda hem Londra’da hem de Newyork’da bulunmanız gibi -Tüm insan ırkı, bir küp sekerin sahip olduğu hacme sığdırılabilir. -Herhangi bir kanala ayarlanmamış, televizyondaki karlanmanın yüzde biri, Büyük Patlama’nın neden olduğu elektromanyetik gürültüdür. -Zamanda yolculuk fizik kurallarına aykırı değildir. -Bir fincan sıcak kahvenin ağırlığı, soğuk halinden daha fazladır. -Ne kadar hızlanırsanız , o kadar incelirsiniz. Cevabı ben vermek istemiyorum yazar zaten hemen yanıtlıyor. Kuantuma ilgi duyanlar kitabı araştırıp bulabilirler. Ben yazarın ve kitabın ismini açıklamayı MB editörüne bırakıyorum. Biraz merakdan zarar gelmez. Not:MB editörüne Kitap; Biraz Kuantum’dan zarar gelmez. Yazarı; Markus Chown

 
Toplam blog
: 18
: 1153
Kayıt tarihi
: 24.03.10
 
 

Gaziantep 1948 doğumluyum. Çocuk Doktoruyum Evrimsel Biyoloji ile ilgileniyorum. Populer bilim ve tı..