Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Temmuz '09

 
Kategori
Yöresel Yemekler
 

Laz lahanasından çorba

Laz lahanasından çorba
 

BAHARA MERHABA DİYELİM


Geçen sene nisan ayında bir arkadaşım, kendi arabası ile Karadeniz'e memleketine gidiyordu bana da gelirmisin? Yolum uzun bana arabada arkadaşlık edersin diye teklifte bulununca hayır diyemedim doğrusu. Karadenizi görmek ve üç gün dahi olsa yöresel yemeklerinden yemek hoşuma gideceğini düşünerek seve seve kabul ettim. Arkadaşım bana o gün hemen yola çıkacağını
söylemişti. İşlerimi yoluna koyacak zamanım yoktu. Dükkandaki çalışanlara, siz ne yaparsanız yapın ben Karadenizi görmeye gidiyorum diyerek, onların vereceği cevabı beklemeden yanlarından uzaklaştım.

Eve gittiğimde eşim evde yoktu, o saatlerde gelmez olduğumu da bildiğinden bana not felanda yazmamıştı. Evde olmamasına sevinmiştim bir bakıma. Çünkü evde olsa ya kendisi de gelmek isteyecek yahutta beni de göndermeyecekti. Evde olmayışı isabet oldu diye düşünerek aceleyle bir kaç eşya el valizime koyarak yanima aldım ve aceleyle kimseye yakalanmamak için evden çıktım. Arkadaşın yola çıkmasına daha çok zaman vardı ama olsun. Bir yerlerde vakit doldururum nasıl olsa diyordum kendi kendime. Sonra bir kafeye giderek birşeyler yedim. O ara eşime telefon ettim ve ona ilk ve son yalanımı söyledim.

Arkadaşın büyük babası ölmüş onunla memleketine gidiyorum. Onu yalnız bırakamam dedim ama baya da sesim titriyordu. Sesimin titremesini eşim, üzüntüme bağlamıştır diye düşünerek rahatlamıştım.

Karadenize ve de ta Rize ye gittik arkadaşla. Ve hakikaten de arkadaşım cenazeye gidiyormuş. Gelmem diye bana cenazeye gittiğini söyleyememiş. Ama bir fark vardı arkadaşın büyük babası değil de kendi babasının cenazesi vardı. Cenazeden sonra komşularının evinde yemek yedik.
Orada bir çorba içtim, içtim ama bildiğimiz çorba gibi de değildi. Rengi acayıp bir yeşil olmasına karşılık hiç unutamayacağım harika bir tadı vardı. O yemeğin, herne ise çorbanın tadını asla unutamadım. Çünkü bu olay olalı 4 sene felan oldu. Tabiki yemeğin tarifini sonradan arkadaşın hanımından aldım ama yaptığımız zaman hiçte orada yediğim çorbanın tadını asla vermedi.

Yapılışı;

20 adet laz lahanası yaprağı, kaynamakta olan 1 lt.suyun içine elle doğranacak
içine bir avuç barbunya fasulyası atılacak, Bir avuç mısır yarması atılacak,
çok az iç yağı birazda kuyruk yağı eritilip dökülecek. Biraz da kavrulmuş
kuyruk kıkırdaklarından katılacak, Biraz kavurma et katılacak. Bunlar kaynadıkca bir ahşap kepçeyle karıştırılacak, iyice ezilince aşağı almak üzere biber ve tuz atılacak. Sıcak sıcak servis yapılacak. Afiyetler olsun

En önemlisi Bu yemek Rize nin Acı su köyünde yapılmış olacak.

 
Toplam blog
: 56
: 661
Kayıt tarihi
: 24.02.08
 
 

Emekli, 19 mayıs ..