Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ocak '14

 
Kategori
Anılar
 

M. Kemal Yılmaz'ı anarken

M. Kemal Yılmaz'ı anarken
 

Eski Aydın Milletvekili M.Kemal Yılmaz ( 10.01.1921- 10.03.213 )


Eski Aydın Milletvekili M. Kemal Yılmaz’ı unutmadık. 10 Ocak onun doğum günü idi. Bugün aramızda olsaydı 94 yaşında olacaktı. Geçen yıl 10 Mart 2013 günü elveda dedi… Geçenlerde eski Milli Eğitim ve Çalışma Bakanlarımızdan aşnı zamanda şair olan Ali Naili Erdem Beyle bir telefon konuşmamız oldu.

M. Kemal Yılmaz’ı andık. Bu arada hazırlamış olduğum “ Hayatı ve Eserleri Umurlu’dan M. Kemal Yılmaz” adını taşıyan kitabımın ( 3. Baskı, Söke Cumhuriyet Matbaası 2013 ) gönderdim. Kitabımı alan ve sonradan beni arayıp teşekkür eden Sayın Bakanımız Ali Naili Erdem’in Kemal Yılmazla ilgili bir yazı bir de üç mektubunu bana göndermişlerdir. Mektupları en değerli bir kültür hazinesi olarak arşivimde saklıyorum.

Gelecekte bu eserimin 4. Baskısında yer vermeği düşünüyorum. Sayın Ali Naili Erdem’e bu değerli  düşüncelerinden dolayı ayrıca teşekkürlerimi sunuyorum. Şimdi Sayın A. Naili Erdem'in M. Kemal Yılmaz için yazdığı nefis yazısını burada sizlerle paylaşıyor ve sevgili külttür babamız Kemal Yılmazı rahmetle ve saygıyla anıyorum:

M.KEMAL YILMAZ’I ANARKEN

Ali Naili ERDEM ( * )

İlk sayfasından son sayfasına kadar güzelliklerle dolu olan “ Hayatı ve Eserleriyle Umurlu’dan M. Kemal Yılmaz” başlığını taşıyan kitap vefayla işlenmiş, dostlukla donanmış bir anılar pınarıdır. Hazırlayanlara ve özellikle Abdülkadir, Güler’e binlerce teşekkürler…

Şiirin hasını arayanlara, duyguların safiyeti özleminde olanlara eşsiz bir hazine. Merhum Yılmazla yıllar öncesine dayanan beraberliğimizin en güzel zamanları şiirde yaşanmıştır. Yılmaz öncelikle bir mükemmel insan, bir adam gibi adamdır. Efendilik onda erdemlikle birlikte nefes alır ve munis konuşmasıyla gönlünüzü kırmadan sizi asude sükûnun doruklarında yaşama bağlar. Mekânı cennet olsun.

İnanıyorum ki geçici dünyanın tüm güzelliklerini şefkatin imbiğinden geçirerek meleklerde sunmaktadır. Muhtemelen yine Umurlu, Yine Atatürk ve yine Mehmetçik bir fazilet tablosu içinde gittiği ebedi dünyada da mısra mısra durduklarında dolaşmaktadır.


M. Kemal Yılmaz’ın şiirlerinde ülke gerçekleri ile, insanımızın safiyeti bir musiki ahengi içindedir. Tertemiz bir Türkçe ile doyumsuz bir iç ritim şiirlerini yer yer unutulmazlar dergâhına taşımıştır. Bir ömür boyu alçak gönüllülüğü zeminlerinde Türkiye sevdasıyla yaşayan ve insan sevgisini şiirleştiren Aziz dostumun hasretliğini gönlümde taşıyarak Cenabı Hak’tan rahmet diliyorum. Nur içinde yatsın.  

(* ) Eski Milli Eğitim ve Çalışma Bakanı.

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..