Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ocak '20

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Merhaba Rıza Aslan ,

                                                                                                 Söke - 10.01.2020

 

Merhaba Rıza Aslan Bey,

 

Bana armağan ettiğiniz“ Şairin Parmak İzi “ kitabınızı bir kez daha alıp okuyorum ve de okudukça şiirimiz konusunda bir şeyler öğreniyorum. Öncelikle sizlere ve kitapta imzası olanlara, emeği geçenlere teşekkür ediyorum. Sağ olsunlar var olsunlar diyorum.

Şairin Parmak İZİ “adlı kitabınızın giriş bölümünde şair Veysel Çolak’tan da söz ediyorsunuz.  Veysel Çolak benim okul arkadaşımdır. Diyarbakır Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünde iken (1973 - 1976) birlikte aynı sınıfta okuduk.1974 yılında Veysel Çolak Milliyet Gazetesinin hazırladığı bir şiir yarışmasında mansiyon ve ben de 1974 yılında Diyarbakır Yüksek Okullar arasında yapılan bir şiir yarışmasında birincilik ödülü almıştım.  V. Çolak şiir dünyasında iyi bir yere geldiğine inanıyorum. Bunu siz de yazıyorsunuz.Buradan okul arkadaşım  şair Veysel Çolak'a  selam ve sevgiler gönderiyorum. 

Kitabınızda başka adı geçenlerden şair ve yazarlardan Oğuz Tümbaş yarım asırlık bir şair arkadaşımdır. Şiirini gerçek anlamıyla yaşayan bir insandır. O, 1970’ lerde Ankara’da iken çıkardığı ÇELE dergisinden bu yana dostluğumuz vardır.  Halen de görüşüyoruz.. Diğer şairlerimizden M. Attila Özkırımlı, Mazhar Alphan,  Hidayet Karakuş, Ahmet Ada, Abdülkadir Budak, ( Ankara’da Sıncan İstasyonu dergisini çıkarıyor), Bülent Güldal,  Ahmet Günbaş,  Ramazan Tekinel,  Hüseyin Alemdar gibi şairleri çeşitli şiir ve kitap günlerinde bir araya gediğimizi anımsıyorum. Bunlar da hoş sanatçılar. Sanat ve kültür dünyamızda bizlere ve etrafına ayna tutan ışık, tutan sanatçılardır. Çeşitli sanat ve kültür dergilerinde şiirlerinden ve yazılarından yararlandığımı belirtmek isterim.  Cümlesine teşekkürlerim vardır.  Diğer imzaları pek tanımıyorum… İmzanız çok güzel ve yorucu bir emek ve çaba sonunda hazırlanmıştır. Sizleri tebrik ediyor, başarılarınızın devamını diliyorum. “Şairin Parmak İzi” ni okuduktan sonra ufak bir şiir yazdım. Onu da sizlere armağan ettim. Bu mektubumla birlikte sizlere selam ve sevgilerimle sunuyorum.     

           

                     “ ŞAİRİN PARMAK İZİ”

 

                                        Şair Rıza Aslan’a sevgiyle 

 

Her “şairin parmak izi” var

 

Yerden göğe değin her yerde

 

Başı dumanlı bütün evrende

 

Barış üstüne, sevgi üstüne

 

Şairin kaleminde aydınlık akıyor

 

Terleyerek, usanmadan

 

“ Yer demir gök bakır “ diyerek

 

Sonsuzluğa giden bir çaba

 

Ve de yürekten bir merhaba

Diyor,

Makam, şöhret birşey beklemeden  

 

Bulutları bir araya getiriyor

 

Kırlara, bozkırlara sicim sicim

 

Yağmur yağsın diye

 

Bağ, bahçe,  köy, kasaba çiçek olsun

 

Huzur bulsun baba oğul, er de

 

Sencileyin hür, sencileyin özgür

 

              “ Şairin parmak izi” var her yerde…

 

                        Abdülkadir GÜLER

                         10.01.2020- SÖKE

 

 

 

 

 

 

 

 

                    

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..