Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Eylül '07

 
Kategori
Beslenme / Diyet
Okunma Sayısı
2449
 

Muhteşem bir diyet yemeği

Muhteşem bir diyet yemeği
 

Pek çoğumuzun aklına, başlığı okur okumaz, “nasıl olur da bir yemek, aynı anda hem muhteşem hem de diyet yemeği özelliğinde olabilir?” soruları geldi hemen, eminim. Tecrübeyle sabittir, açıklayayım efendim.


Öncelikle belirtmekte fayda var ki en çok rejim yaptığımız, zayıflama diyetlerine girdiğimiz dönemler tatil öncesi ve tatil sonrası günler oluyor. Tatil öncesi zayıflamaya çalışıyoruz ki gittiğimiz yerlerde, oramızdan-buramızdan sarkan yağlarımızdan, fırlayan göbeklerimizden, genişleyen basenlerimizden rahatsız olmadan, şöyle rahat rahat, sere serpe, göğsümüzü gere gere bir tatil yapalım diye.


Tatil sonraları zayıflama diyeti yapmak ise neredeyse sıhhi bir mecburiyet halini alıyor. Tatil dönemi buyunca yediklerimiz, içtiklerimiz; bize, genişlemiş birkaç bedene mal olduğu ya da -bir başka anlatımla- yediğimiz hurmaların, bir taraflarımızı tırmalamasından mütevellit apar-topar kepekli ekmeklere, yağsız yoğurtlara, spor salonlarına ve bilumum “light” mevzua balıklama saldırıyoruz. Bu, doğru mudur? Külliyen yanlış. Çok önceleri yazmış olduğum birkaç yazımda* bunları ele almıştım, tekrara düşmeyeceğim.


Bu arada, son dönemlerde, Milliyet Blog sayfalarına, isimlerinin önüne; “diyetisyen”, “estetisyen” gibi mesleki tanımlamalar yazma ihtiyacı hisseden blog yazarları katıldı. Bu nedenle bir pot kırarsam kusuruma bakmasınlar lütfen, malum yazarlar.


Rejimdesiniz ama yediğiniz o kuru, yavan, tatsız, tuzsuz, bir acayip şeylerden müthiş derecede sıkıldınız. Laf aramızda damak tadınıza da düşkünsünüz. O halde daha dün akşam ki tecrübemi görüşlerinize sunuyor, bu basit yemeği bir an evvel denemenizi şiddetle tavsiye ediyorum.


Yiyeceğiniz miktarda satın aldığınız, yağsız tavuk göğsünü, tavuk şişlerde kullanılan ebatlarda, küp küp doğruyorsunuz.


Yanmaz teflon tabanlı, tava ya da geniş tencerenizde, çok az sızma zeytinyağı ile bir adet, yemeklik doğranmış kuru soğanı pembeleşene kadar öldürüyorsunuz.


Soğanlar pembeleştikten sonra, büyük küpler şeklinde doğradığımız tavuk etlerini tavaya ilave ediyor ve on dakika kadar karıştırarak kavuruyorsunuz. Et, suyunu tamamen bırakıp tekrar çekmeye başladığında, rendelenmiş bir ya da iki adet domatesi ilave ediyor ve bir beş-on dakika da bu şekilde pişmesini bekliyorsunuz.


Ateşi söndürmeden birkaç dakika önce, dilediğiniz miktarlarda; sodyumu azaltılmış tuz, taze çekilmiş karabiber, kırmızı pul biber, nane, kara dağ kekiği, fesleğen, melisa ve köriyi ilave ederek iyice karıştırıyor ve yemeğinizi ocaktan alıyorsunuz.


İsteğe göre, soğanların öldürülmesi aşamasında birkaç diş, ince kıyılmış sarımsak da kullanabilirsiniz.


Bu yemekte kullanılan ve kilo aldırabilir diye değerlendirebileceğimiz tek malzeme, bir çorba kaşığı sızma zeytinyağıdır ki bu miktarda alınan ve onlarca faydası, bilimsel olarak kanıtlanan zeytinyağının zarardan çok yarar sağlayacağı kesindir. Hani şu iyi kolesterol, kötü kolesterol mevzularında yani.


Afiyet olsun efendim.


*Tekrara düşmemek adına girmediğim, diyet/zayıflama/sağlıklı yaşam konuları ile ilgili yazmış olduğum yazıların, bir kısmının linkleri, ilgi duyanlar için aşağıda verilmiştir.



http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=1275

http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=4498

http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=9047

http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=23539

http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=29947

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 929
Toplam yorum
: 2451
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 3563
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster