Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ocak '18

 
Kategori
Dünya
Okunma Sayısı
1769
 

Müslümanlar Yahudilerden Neden Geri Kaldı?

Müslümanlar Yahudilerden Neden Geri Kaldı?
 

Boğaziçi Üniversiteliler Derneği'nin 14. Genel Kurulu'nda konuşan Erdoğan, "Bilimin olmadığı yerde sadece cehalet değil, onunla birlikte vahşet de kök salmaya başlar. FETÖ insanların zihinlerini kayıtsız şartsız itaat duygusu ile çökertirken 15 Temmuz'daki gibi vahşetlere de yöneltilmiştir." dedi.

Erdoğan’ın bu sözlerine katılmamak mümkün değil. Diğer taraftan son on yılda Hz. Nuh’un cep telefonu kullandığı gibi saçmalıkları devletin televizyonunda söyleyen  din eksenli eğitimcilerin söylediklerine tanık olunca ister istemez, geleceğimiz için kaygı duyuyoruz.

Kuran-ı Kerim’de Yahudilerden İsrailoğulları diye  söz edilir. Ve onlarla ilgili bir çok ayet vardır. Bazı islam bilginleri onlar için lanetlenmiş topluluk diye söz ederler. Sahih olup olmadığı tartışılan hadislerde ise Müslümanların gün gelecek Yahudileri yok edeceği belirtilir ve Müslümanlar da, kendi kendilerine böyle bir zamanın gelmesini beklerler. İşte bu noktada  aşağıda yayınladığım Pakistanlı araştırmacı yazar Dr.Faruk Saleem'in kaleme aldığı “Müslümanlar Yahudilerden neden geri kaldı?” başlıklı yazısını paylaşmakta yarar görüyorum. 

Dünyada nüfus bakımından azınlıkta olan Yahudiler Dünyayı yönetiyor.

Dünyada yalnızca 14 milyon Yahudi / Musevi var. (Kuzey ve Güney Amerika’da 7 milyon, Asya’da 5 milyon, Avrupa’da 2 milyon ve Afrika’da 100 bin Musevi yaşıyor.) Peki, kaç Müslüman var: 1,4 milyar Müslüman. (1 milyar Asya’da, 400 milyon Afrika’da, 44 milyon Avrupa’da, 6 milyon Amerika kıtasında.)Yani dünyada 1 Musevi’ye karşın 100 Müslüman var…

İyi ama Yahudiler Müslümanlardan niçin 100 kat daha güçlü ve daha zengin ve daha eğitimli ve daha mucitler?

Tarafsız ve bilimsel yollarla tespit edilmiş nedenlerini öğrenmek istiyorsanız lütfen okumayı sürdürün…

Tüm zamanların en etkin bilim adamı Albert Einstein bir Yahudiydi.

Psikanalizin babası Sigmund Freud bir Yahudiydi.

Karl Marks Yahudiydi.

Tüm insanlığa zenginlik ve sağlık katmış Yahudilere bakalım:

Benjamin Rubin insanlığa aşı iğnesini armağan etti.

Jonas Salk ilk çocuk felci aşısını geliştirdi.

Gertrude Elion lösemiye karşı ilaç buldu.

Baruch Blumberg Hepatit-B aşısını geliştirdi.

Paul Ehrlich frengiye karşı tedaviyi buldu.

Elie Metchnikoff bulaşıcı hastalıklarla ilgili buluşuyla Nobel ödülü kazandı.

Gregory Pincus ilk doğum kontrol hapını geliştirdi.

Bernard Katz nöromasküler iletişim (kaslarla sinir sistemi arası iletişim) alanında Nobel ödülü kazandı.

Andrew Schally endokrinoloji (metabolik sistem rahatsızlıkları, diyabet, hipertiroid) tedavilerinde kullanılan yöntemi geliştirdi.

Aaaron Beck Cognitive Terapi’yi (akli bozuklukları, depresyon ve fobi tedavilerinde kullanılan psikoterapi yöntemini) geliştirdi.

Gerald Wald insan gözü hakkındaki bilgilerimizi geliştirerek Nobel ödülü kazandı.

Stanley Cohen embriyoloji (embriyon ve gelişimi çalışmaları) dalında Nobel aldı.

Willem Kolff böbrek diyaliz makinesini yaptı.

Peter Schultz optik lif kabloyu, Charles Adler trafik ışıklarını,

Benno Strauss paslanmaz çeliği,

Isador Kisse sesli filmleri,

Emile Berliner telefon mikrofonunu,

Charles Ginsburg ilk bantlı video kayıt makinesini geliştirdi.

Stanley Mezor ilk mikro-işlem çipini icat etti.

Leo Szilard ilk nükleer zincirleme reaktörünü geliştirdi.

Peki, ama; son 100 yıl içinde Yahudiler sadece bilimsel alanda 104 Nobel ödülü kazanırken, 1.4 milyar Müslüman neden yalnızca 3 Nobel kazandı.

Yahudiler niçin bu kadar yaratıcı ve neden bu kadar güçlüler?

Yahudi inancına bağlı ve küresel çapta büyüyüp tanınmış şu yatırımcılara/işadamlarına ve markalarına bakalım:

 Ralph Lauren (Polo),

Levi Strauss (Levi’s Jeans),

Howard Schultz (Starbuck’s),

Sergei Brin (Google),

Michael Dell (Dell Bilgisayarları),

Larry Ellison (Oracle),

 Donna Karan (DKNY),

Irv Robbins (Baskins & Robbins),

Bill Rosenberg (Dunkin Dougnuts),

Richard Levin (Yale Üniversitesi’nin kurucu başkanı).

Yahudi inancına bağlı ve küresel çapta büyüyüp tanınmış şu sanatçılara bakalım:

Michael Douglas,

Dustin Hoffman,

Harrison Ford,

Woody Allen,

Tony Curtis,

Charles Bronson,

Sandra Bullock,

Billy Crystal,

Paul Newman,

Peter Sellers,

George Burns,

Goldie Hawn,

Cary Grant,

William Shatner,

Jerry Lewis,

Peter Falk…

Yönetmenler ve yapımcılar arasındaki Yahudiler:

Steven Spielberg,

Mel Brooks,

Oliver Stone,

Aaaron Spelling (Beverly Hills 90210),

Neil Simon (The Odd Couple),

Andrew Vaina (Rambo 1 /2 / 3),

Michael Mann (Starzky and Hutch),

Milos Forman (One Flew Over The Cuckoo’s Nest, Amadeus),

Douglas Fairbanks (TheThief of Baghdat),

Ivan Reitman (Ghostbusters) ,

Kohen Kardeşler,

William Wyler.

William James Sidis,

Sorun kendinize:

250’lik IQ derecesiyle dünyaya gelmiş en parlak insan hangi dine mensuptur?

Sorun kendinize:

Neden Yahudiler bu kadar güçlüdür?

Cevabı şudur: Her çocuğa ve her gence kaliteli eğitim verirler…

Bu eğitim türü sorgulayıcı (teslimiyetçi değil), araştırıcı (ezberci değil) ve yaratıcıdır (bilgi üretmek/bulmak içindir)

Soru:

Neden Müslümanlar bu kadar güçsüzdür?

Cevap:

Yanlış eğitim verdikleri ve gelişime yararı olmayan birer eğitim sistemi uyguladıkları için (Büyük oranda Din Eksenli, Sorgusuz, Araştırmasız, Ezberci ve Dayatmacı eğitim…).

Oysa Gezegenimizde yaklaşık 1.476.233.470 Müslüman yaşamaktadır.

Yani, toplam dünya nüfusu içinde her 5 kişiden biri Müslümandır.

Her bir Hindu’ya 2 Müslüman düşmektedir, her bir Budist’e karşılık 2 Müslüman vardır ve her bir Yahudi’ye karşılık 100 Müslüman bulunmaktadır.

Müslümanlar bu kadar kalabalıklar ama neden güçsüzler?

Nedeni eğitim(sizlik)dir!!!

İslam Konferansı Örgütü’nün (OIC) 57 üyesi vardır ve ülkelerin tümünde sadece 500 adet üniversite bulunmaktadır. Yani üniversite başına 3 milyon Müslüman düşmektedir. Başka bir deyişle 3 milyon kişi için bir üniversite yapılmıştır (Bunların kalitesi de başka bir sorundur!).

Fakat sadece ABD’de 5 bin 758 adet üniversite vardır.

Shanghai Jiao Tong Üniversitesi tarafından 2004 yılında hazırlanan “Dünya Üniversitelerinin Akademik Deger Listesi”ne Müslüman çoğunluğa sahip ülkelerin hiç birinden ilk 500’e giren tek bir üniversite yoktu.

Neden?.. Yanıt: Kalitesiz ve ezberci eğitim…

OKUMA YAZMA ORANLARI DA ÇOK DÜŞÜK!

UNDP tarafından toplanan verilere göre Hıristiyan dünyasında okuma-yazma bilenlerin oranı % 89’dur. Bunların %98’i ise en az ilkokul mezundur ve 100 kişiden 40’ı üniversite mezunudur. 15 Hıristiyan çoğunluğa sahip ülkedeki okuma-yazma oran ise %100’dür, yani bu 15 ülkede okuma-yazması olmayan tek kişiye rastlamak olası değildir!.

Müslüman ülkelerde durum bunun zıddıdır: 100 kişiden sadece 40’ı okuma-yazma bilir ve herkesin okuryazar olduğu bir tek Müslüman ülke bulunmamaktadır! Bunların %50’si ilkokul mezundur ve sadece %2’si üniversiteyi bitirmiştir.

BİLİM İNSANLARININ ORANLARI DA ÇOK DÜŞÜK!

ABD’de toplam bilim insanı sayısı 4.000, Japonya’da 5.000’dir. 57 Müslüman çoğunluğa sahip ülkelerdeki toplam bilim adamı sayısı ise sadece 230 kişidir. (Akademisyenlerin hepsi bilim insanı değildir. Bilim insanı demek, pozitif bilimlerle aktif olarak uğraşan kişi demektir.) Ve her 1 milyon Müslüman kişiye sadece 1 bilim insanı düşmektedir.

Teknisyenler bakımından Müslüman çoğunluklu Arap ülkelerdeki durum daha da kötüdür: Her 1 milyon Müslüman Arap nüfus içinde 50 teknisyen bulunmaktadır. Hıristiyan dünyasında ise her bir milyon kişi içinde 1000 teknisyen bulunmaktadır.

NEDEN?..

Yanıt:

Kalitesiz-ezberci eğitim ve ARGE’ye (araştırma geliştirmeye) yeterli kaynak ayrılmaması…

Çünkü Müslümanlar gayri safi milli gelirin yalnızca % 0,2’sini araştırma-geliştirme bütçesi olarak ayırıyor.

Buna karşın Hıristiyan dünyası araştırma-geliştirmeye % 5 oranında, yani 25 kat daha fazla fon ayırmaktadır.

SONUÇ:

İslam dünyası yeni bilgi üretebilecek kapasiteden yoksundur.

Ayrıca dünyanın ürettiği bilgiyi kendi halklarına öğretmekte de başarısızdır.

Bunun kanıtı ise ileri teknoloji ihracat rakamlarında saklıdır:

Pakistan’ın ileri teknoloji ihracatının toplam ihracatın içindeki oran %1’dir. Suudi Arabistan, Kuveyt, Fas ve Cezayir’in ise % 0,3’tür.

Hristiyan Singapur’da bu oran % 58'dir.

Gelecek Bilgi temelli toplumların olacaktır

Ilginçtir, Müslüman 57 ülkenin gayri safi milli hâsılalarının toplamı 2 trilyon doların altındadır. Buna karşın 310 milyonluk ABD tek başına 12 trilyon dolar değerinde mal ve hizmet üretmekte; Çin 8 trilyon dolar,

Japonya 3,8 trilyon dolar ve Almanya 2,4 trilyon dolarlık üretim yapmaktadır. (Satın alma gücü eşitlenerek hesaplama yapılmıştır.)

Mal ve hizmet üretimi

İspanya’da 1 trilyon doların üzerindedir. Katolik Polonya 489 milyar dolarlık mal ve hizmet üretimi gerçekleşmektedir. Budist Tayland 545 milyar dolar değerinde mal ve hizmet üretimi yapmaktadır.

İşin daha acıklı tarafı ise şudur: İslam Dünyasının gayri safi milli hâsılasının tüm dünya gayri safi milli hâsılası içindeki oranı hızla azalmaktadır.

O halde Müslümanlar neden bu kadar güçsüzdür?

Cevap:

Eğitim Yoksunluğu. Tam anlamıyla söylersek; kaliteli ve çağdaş eğitim yoksunluğu.

Çok kesin biçimde söylersek; akılcı olmayan, ezberci, teslimiyetçi, din eksenli ve çağdışı eğitim…

Dr. Faruk Saleem – İslamabat, Pakistan

 

 

Kenan ışık bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Yazınızı üzüntüyle okudum Erol bey ama maalesef gerçek. Yahudilerde kaliteli eğitim var bunun yanında inançla, azim ve gayretle çalışma var. Her birey meslek sahibi. Biz gibi ezberci, teslimiyetçi bir eğitimi benimsemiyorlar, biz tembelliği seven, bir lokma bir hırka diyerek şükretmeyi benimseyen, başkasının buluşlarından ve edinimlerinden faydalanmayı tercih eden kolaycı bir yapıdayız. Üretmek değil tüketmek bize göre. Sonra da 14 milyon Yahudi dünyaya hakım diye hayretler ederiz boşu boşuna. Tarihte Çin seddinin neden yapıldığını bilmek ve düşünmek yeter, selam ve saygı ile...

Yurdagül Alkan 
 11.01.2018 23:56
Cevap :
Bu araştırma tarafsız bir gözle yapılmış Yurdagül hanım ve gerçekleri ifade ediyor. Her ne kadar, bazı kesimler rahatsız olsa da gerçek bu. Nedim arkadaşımızın linkini verdiği blog da aynı şekilde eğitim konusunu işliyor. Umarım bizim eğitim sistemimiz de, bir gün ülkemizi geliştirecek özelliğe sahip olur. Saygılar, selamlar...  12.01.2018 16:45
 

http://blog.milliyet.com.tr/g-kore-geriden-geldi-bizi-gecti-sifresi--egitimde-kazan--kazan-modelinde-gizli-/Blog/?BlogNo=579163...lutfen boş vaktiniz olduğunda bu blogu inceler misiniz...saygılar,her zaman...

nedim üstün 
 10.01.2018 20:17
 

Ben sadece gülüyorum güneşi balçıkla sıvamaya çalışanların trajıkomik hallerine..."...Bu araştırma, Hristiyan veya Musevi birisi tarafından yapılmış olsaydı ‘birileri’ çıkıp “Müslümanları aşağılamak…” , “Dinimizi kötülemek….”, “Emperyalistlerin, Siyonistlerin oyunu…..” falan derdi herhalde... Dr. Saleem’e de “Müslüman düşmanı…”, “Kafir…”, “Maşa…” derler mi bilemem. Ama, bu rakamlarla değilse bile, ‘görünenle’, raporda yazılanların nerdeyse tümünün doğru olduğunu inkar edecek birisi çıkar mı?..Belki Arap Müslüman ülkelerinde olduğu kadar değilse bile, buralardaki eğitim sisteminin bozuk ve çağdışı olduğunu bizler de söylemiyor muyuz ?..." http://www.kibrispostasi.com/print.php?col=115&art=14604 Erdinç Gündüz Kıbrıs Postası-4 Mart 2012, Pazar

nedim üstün 
 10.01.2018 10:34
Cevap :
İstatistikleri kim yaparsa, yapsın 2+2 nin dört ettiği gibi bir sonuç çıkar üstadım. Bu istatistikler seçimler öncesi yapılan anket çalışmalarına benzemez. Ama bu yazıyı kaleme alan şahsı, bir yahudinin desteklediği okuldan mezun olduğu için tarafsız olmadığını yazan bir yorumcu arkadaşımız var. Eğitim sistemimiz ise daha ileriye gitmek yerine, gün geçtikçe geriye doğru gidiyor. Ne diyelim? Allah sonumuzu hayretsin. Teşekkürler. Saygılar, selamlar...  10.01.2018 18:53
 

Müslüman- Musevi karşılaştırması ilk defa yapılmıyor benzer karşılaştırmalar defalarca yapıldı ve hepsinde de belirleyici sorunun EĞİTİM sorunu olduğu vurgulandı. Burada da kaliteli ve çağdaş eğitim vurgusu yapılmış ama kaliteli ve çağdaş eğitim nasıl verilir sorusu es geçiliyor. Oysa asıl önemli olan kalitesiz, ezberci eğitimin parametrelerini belirlemek gerekir. Bizim eğitim sistemimiz cumhuriyetin kuruluşundan bu yana hemen hemen hiç değişmemiştir. Biz dinini seven, örf adet ve geleneklerine bağlı, Atatürkçü, cumhuriyetçi gençler yetiştirmek istiyoruz ki bunlar gençleri direk olarak ezberciliğe sevk eder. Oysa batı dünyası bilimin üstünlüğünü esas kabul eden bir eğitim verdiği için bizi sürekli geçer. Kısacası dindar, Atatürkçü, mllliyetçi, cumhuriyetçi vatanseverler yetiştirdikçe bir adım ileri gitmemiz mümkün değildir. 1960 da bizle aynı seviyede olan G.Kore bile bizi fersah fersah geçti ve biz hala büyük Türkiye masallarıyla avutuyoruz kendimizi. Selamlar

Matilla 
 09.01.2018 12:55
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 974
Toplam yorum
: 7878
Toplam mesaj
: 126
Ort. okunma sayısı
: 3137
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

2017 Basın özgürlük endeksine göre 180 ülkeden 155. sırada olan ülkemizde yemek tarifleri  ve tel..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster