Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Haziran '06

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Okan Bayülgen analizi

Bir kişiyi analiz etmeye, bunu yayınlamaya hakkım var mı bilmiyorum ama bunu yapacağım. Bu analizi yaparken objektif olabilecek miyim? Bilmiyorum. Yapacağım analiz, nesnel olsa ne olur öznel olsa ne olur? Bildiğim bir şey var, Okan Bayülgen’le bir çıkar ilişkim yada çelişkim yok.

Bu satırları yazdığım şu anda Okan Bayülgen analizi yapmaktan vazgeçtim, cesaret edemedim. Okan Bayülgen ile ilgili sorular sormaya karar verdim. Sorularımı siz yanıtlayın.

1- Gösteri dünyasının içinde kaç kişi, ödül almak için tüm ekibiyle birlikte sahneye çıkar?

2- Gösteri dünyası içinde kaç kişi, topluluk olarak “seyirci” ile kişi (birey) olarak “seyirci” arasındaki farkı ayırabilmektedir. Gösteri dünyasından kaç kişi, (izleyicisi yada fanı olsa bile) saçmalayan bir kişiye “saçmalıyorsun kardeşim” der.

3- Gösteri dünyası içinde, magazinin kendisini maymuna dönüştürmesine izin vermeyen kaç kişi vardır?

4- “Beni var eden halkım”, “Ben her şeyimi siz sevgili seyircilerime borçluyum, size can feda” vb. riya sözlerinin oluk oluk söylendiği bir dünyada, “Ben çalışıyorum, üretiyorum, başarılıyım. Beni var eden bunlar.” diyen kaç kişi vardır?

5- Gösteri dünyası içinde kaç kişi sosyal sorumluluk projeleri içinde yer alıyor? Bunlardan kaçı sosyal sorumluluk projelerini, reklam aracı olarak kullanmayaz? Okan Bayülgen’i sosyal sorumluluk projelerini reklam aracı olarak kullanırken hiç gördünüz mü?

6- Hakkı Devrim, Okan Bayülgen programlarında neden yer alıyor? Komiklik olsun diye mi? Bilgi ve tecrübeye verilen önem ve saygı gereği mi?

7- Bir çok programcı, konuğunu seyirciye alkışlatır. Programcı genellikle kendisi alkışlamaz. Çünkü oradaki alkış konuğa saygının gereği değildir. Gösterinin gereğidir. Siz Okan Bayülgen’i seyirciyi, konuğunu alkışlatırken kendisinin alkışlamadığını hiç gördünüz mü?

Bu soruları çoğaltmak mümkün.

Sonuç olarak:

Okan Bayülgen’de geçmişe, bu güne ve yarına ait olumlu değerleri görüyorum. Günümüz koşullarında mümkün olabilecek kadar yalandan, iki yüzlülükten uzak, insani değerleri görüyorum.

 
Toplam blog
: 22
: 865
Kayıt tarihi
: 26.06.06
 
 

Lise mezunuyum. Zaman zaman her şeyi kafaya takan zaman zaman hiç bir şeyi kafaya takmayan bir yurtt..