Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Aralık '15

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
549
 

Önden buyurun lütfen, Allah aşkına buyurun!

Önden buyurun lütfen, Allah aşkına buyurun!
 

Önden buyurun lütfen, Allah aşkına buyurun!


Bildiğiniz üzere birkaç gün önce Cizre ve Silopi'de görev yapan öğretmenlere MEB'ce bir mesaj gönderilmiş ve "hizmet içi eğitim"e alındıkları bildirilmişti. Aynı mesajda öğretmenlerin "semineri memleketlerinde alabilecekleri" de belirtilmişti. Yılın bu vaktinde iki ilçedeki tüm öğretmenleri "hizmet içi eğitim"e almak pek alışılmış bir şey değildi. Gerçekten durumun artan terör olayları ile alakalı olduğu belliydi. Dahası bu "sokağa çıkma yasağı"nın kapıda olduğunun habercisiydi. Zaten aynı tarihlerde çeşitli illerden güvenlik güçlerinin Cizre ve Silopi'ye kaydırıldığını basından öğrenmiştik.
 
Her iki kentte de mesajı alan öğretmenler, çoluk çocuk yollara döküldüler. Özel aracı olmayanlar otogarı kullanmaya niyetlense de bunun güvenli olmadığının da ayrıca bildirildiğini ve bu yüzden bazı öğretmelerin otostop yapmak durumunda kaldıklarını yine basından takip ettik.
 
Oralarda olanlar daha iyi bilirler elbette... Bir sıkıntı olduğu açık. Yoksa bu derece önlemsel bir yaklaşım devletin tercih edeceği bir şey olmasa gerek. Nitekim sınırları içerisinde rutin hayatın aksamasını hiçbir devlet istemez. Ancak bir mesajla panik havasına sokulan öğretmenlerin kendi başlarına bırakılmaları aslında sorunun çok da büyük olmadığını, sadece operasyon öncesi önlem alındığını gösteriyor. Aksi takdirde çok daha planlı bir tahliye gerçekleşirdi, bence.
 
Bizde çok kalabalık bir kitle var ki bunlar ülke gerçeklerinden uzaklar... Gerçekten Doğu deyince akıllarına Adana gelir. ;) Bu aklı evveller çiğ köfte yeyip, halay çekmeyi kardeşlik için yeterli görürler. Hele bir de "zılgıt" attılar mı, tamam. Kardeşlik perçinlenmiş olur. Bu arkadaşlar vatanın "bir karışını" kimselere vermezler ama vatanın o "bir karışına" tayinleri çıkınca hayata küserler... Yine bu arkadaşlar özgürlük, demokrasi, halkların kardeşliği kavramlarına bayılırlar... Ama makul olsun uç olsun devletten herhangi bir talepte bulunan Kürt gördüklerinde Hitler'den daha ırkçı kesilirler...
 
İşte bu acayip kitle MEB'den gelen mesaj üzerine Cizre ve Silopi'den ayrılan öğretmenleri eleştiriyor. "Öğretmenler okuldan kaçmışmış, çocukları okulsuz bırakandan öğretmen mi olurmuş, geriye hangi yüzle döneceklermiş, falan filan...." Bunlar hep acı sözler, beylik cümleler... Zira bu sözlerin birinin dahi oradaki çocuklara hayrı yok. Bu cümleler; sadece ve sadece can güvenliği olmayan bir ortamdan, kendisine verilen imkanla ayrılan öğretmenleri hedef alıyor. Daha açık konuşmak gerekirse... Bu cümlelerle öğretmenler, oralarda kalarak eğitim vermedikleri için falan değil canlı kalkan olmadıkları için eleştiriliyor! İşin kötüsüyse bu cümleleri kuranların çoğu bunun farkında değiller! Hayır ne sanıyorlar? "Okullar açık, öğrenciler okulda... Hatta bu hafta yerli malı haftası kutlanacak.... Ama bir öğretmenler yok(!)" Öyle mi?
 
Ne şekilde olursa olsun, hırsızın hiç suçu yokmuşçasına, orada ayrılan öğretmenleri eleştirenleri haksız buluyorum. Art niyetli, düşüncesiz buluyorum.. Dokunaklı bir iki cümle yazarak takipçi artırma derdinde olan zavallılar olarak görüyorum... Hayır, sanki onlarca yıldır süre gelen sorunun müsebbibi öğretmenler! Her şeye rağmen beni asıl yaralayan, bu tarz paylaşımları yapanlar arasında öğretmenlerin de olması.
 
İnandığı değerler uğruna oralarda kalarak cesur duruş sergileyen meslektaşlarımı tebrik ediyorum. Hatta onları kıskanıyorum. Ama onların bu cesur duruşları, tercihleri... Diğerlerini değersizleştirmez. Asıl değersiz olan, kendilerini vicdanlı fakat milleti geri zekalı sananlardır!
 
Gerçekten Cizre ve Silopi'den ayrılan öğretmenleri eleştiren herkesi anlarım da bunu yapan öğretmenleri anlamam. Yahu mübarekler, siz kimi kandırıyorsunuz? Kendinizi mi? Türkiye'de yaklaşık 1 milyon öğretmen var. Ve oralara tayin isteyip de tayini çıkmayacak öğretmen yok! İsteyen herkesin tayini oralara çıkar, anlatabiliyor muyum? Hayır, madem o kadar "öğretmensiniz"... Önden buyurun lütfen, Allah aşkına buyurun!

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 103
Toplam yorum
: 12
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 405
Kayıt tarihi
: 10.09.10
 
 

Kısaca kendimi tanıtacak olursam "Evlat, eş, baba, öğretmen, yönetici, yazar ve tabii ki okur." y..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster