Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mart '10

 
Kategori
Dünya Kadınlar Günü
 

Onlar bizim kadınlarımız

Onlar bizim kadınlarımız
 

Geçenlerde “ DÜNYA KADINLAR GÜNÜ “ için bir yazı yazmıştım. Gönlüm rahat olmadı bir daha yazıyorum. Kadın, kadınlarımız deyince önümüzü iliklemek ve düşünmek lazım. Bizleri daha anne karnında iken bin bir sancılar içinde sevgiyle, aşkla, sarıp sarmalayan, günlerce sancımızı çeken analarımız. Hiç ana hakkı ödenir mi? Ödenmez elbette.

Siirt’en kalkıp taa Medine yollarına, uçsuz, bucaksız diyarlara düşen erenler ereni Veysel KARANİ’NIN öyküsünü bilirsiniz. Bu hayat öyküsü bile filmlerde yer aldı. Medine, Kâbe yollarında Veysel KARANİ diye… Kadınlarımız, analarımız, bacılarımız, eli kınalı gelinlerimiz, kuzenlerimiz, teyzelerimiz ve halalarımız, büyük annelerimiz, kayınvalidemiz, baldızlarımız( bal - tuzlarımız) ve de karımız, hayat arkadaşımız ve de sırdaşımız onlar, çalışkan maharetli kadınlar...

Benim iki baldızım vardır. Birine bal, diğerine tuz diyorum. Ama adlarını veremiyorum. Kısacık öykülerle onları ikna etmeğe çalışıyorum… Onlar da kimi zaman merak ediyorlar. “Hangimiz bal? Hangimiz tuz” ? diye… Açıklamada zorlanıyorum, anlatamıyorum…

Tesellimiz ve de yaşam kaynağımız kadınlarımız…. Onları üzemeyiz, onları kıramayız ve onlara karşı saygısızlık asla yapamayız. Çünkü onlar bizim kadınlarımız, analarımız, dostlarımız ve de komşularımız...Yakın dostlarımız, sonsuz güvencemiz onlar... Her zaman her yer de saygılı olmak zorundayız. Siyahı, beyazı, dini ırkı, rengi ve dili benim için önemli değil. Hepsini aynı ölçüde seviyor ve saygı duyuyorum. Çünkü onlar bizim kadınlarımız, bizim analarımız, sırdaşımız, can yoldaşımız onlar…

Kadınlarımız için türküler söylenmiş ve şarkılar dile getirilmiş ve şairlerimiz, ozanlarımız onlar için şiirler yazıvermiş, onlar için öyküler ve hatta romanlar, destanlar yazılmıştır. Kerem ile Aslı, Leyla ile Mecnun ve Arzu ile Kamber gibi... Ressamlar fırçalarıyla tuvallerinde desen desen, kare kare işlemişlerdir. Heykeltıraşlarımız da kadınlarımız için öte çağlardan bu yana kadın heykelleriyle ünlenmişler, ter dökenerek paha biçilmez eserler ( yapıtlar ) ortaya koymuşlardır..Tarihi anıtlarda övgüyle yer almışlardır.....

Keşke yerimiz müsait olsa da bunlardan birer örnek verebilsek. Ancak büyük devlet adamlarımızdan ve bilim adamlarımızdan ve atasözlerimizden birkaç örnek sunmak istiyorum:

* Cennet anaların ayakları altındadır- Hz. Muhammed.

* Beni bir Türk anası doğurmadı mı? – Gazi Mustafa Kemal Atatürk..

* Kadın erkeğin gerdanlığıdır, Taktığın gerdanlığa dikkat et…Jane Austen.

* Kadın bir cam gibi nazik ve kırılgandır, onun direncini ölçmeye kalkmayın, her kadın kırabilir. Muquel Cervantes.

* Kadın dünyanın en güzel ve en değerli varlığıdır. Confucius ..

* Kadın hayat ortağı ve kötü günlerin yardımcısıdır. Johan Goethe. ..

* Kadın bir mum gibidir, evi şenlendirir ve aydınlatır. Alfred Housman.

* Kadını güzel yapan Tanrı, sevimli yapan da şeytandır. Victor Hugo....

* Alçak gönüllülük kadının ziynetidir- Hint Atasözü..

* Kadın evin anahtarına benzer, sakın kaybetme. Japon Atasözü....

* Gül dalından odun, beslenmeden kadın olmaz. Türk sözü...

* Ağlarsa anam ağlar, gayrisi yalan ağlar- Türk sözü...

* Kadının çehresi kocasının ne olduğunu, erkeğin gömleği karısının ne olduğunu gösterir. Yugoslav sözü ...

* Koca için en değerli şey, iyi huylu bir kadına sahip olmaktır. Anonim...

Sözün özü: Onlar bizim kadınlarımız, onlar bizim baş tacımız. Onlar bizim hayat arkadaşımız, çocuklarımızın anaları onlar.Güvenimiz, güvencemiz onlar.Namusumuzu, onurumuzu bayraklaştıran yine onlar..Kadınlarımız...Sırdaşımız...Söylenmeyen türkümüz, bestelenmeyen şarkımız, yazılmayan şiirimiz ve bitmeyen destanımız onlar...

Şehitlerimizin ve kahraman gazilerimizin , sınır boylarında, dağ başlarında ve karlı yollarda nöbet tutan kınalı Hasanların ve Mehmekçiklerimizin sabırlı , vefalı anneleri onlar....Onurumuz, sevgimiz aşkımız onlar.Evimizin orta direği yine onlar...Rahmetli annem şöyle derdi: Kadın evin bereketi ve aydınlatan, ısıtan güneşidir...Kusurları, eksikleri varsa onları hoş görün " derdi...Böyle birgünde anneciğimi de rahmetle , saygıyla anmak istedim...Konuksever, yüzü güleç işe yakın ve sabırlı bir Anadolu kadını idi...Mekanı cennet olsun diyorum...

Tüm kadınlarımıza buradan selam ve saygılar sunuyor, aramızdan ayrılanlara Tanrı’dan rahmet, hasta olanlara acil şifalar, çalışanlara sağlık ve başarılar diliyor ve de genç kızlarımıza hayırlı kısmetler diliyorum...

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..