Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mart '10

 
Kategori
Eğitim
 

Oynayarak öğrenme

Oynayarak öğrenme
 

Öğrendiklerimizin; % 83 ü görsel, % 11 i işitsel, % 3.5 i koklama, % 1.5 i dokunma, %1 i tat alma yolu ile elde ederiz.

Öğrenmede görsellik; öğrenirken eğlenmek, kavramayı kolaylaştırmak için olayları resmetmek, hızlı öğrenmede akış şemaları kullanmak, ortak olarak bilineni kullanarak bilinmeyeni bulmak, öğrenene yeni fikirler üretmeye sevk etmek ve öğretileni pekiştirmek gibi etkinlikleri kapsar. Öğrenmede görselliği gerçekleştirmenin yanı sıra sağlıklı toplumu oluşturmak, bilgi çağını yakalamak ve söz sahibi olmakta bir hedeftir.

Çocuklar öğrenmeye doğarlar. En iyi öğrenme biçimi öğretmek veya katılmak dır. Burada hedef katılımı sağlamaktır. Öğretmenler, çocukların gelişim düzeylerine uygun aktiviteler, deneyler ve materyaller hazırlamalıdırlar. Çocukların aktif olarak katılımlarını sağlamalıdır Hedefleri gelişim düzey ve tercihlerine göre belirlemelidirler.

Hedefler: Güven ve duygusal rahatlık, Sosyal bilgi ve beceri, Soru sorma, yaratma ve deneme İletişimi destekleme ve okuma becerisinin temellerini oluşturma, Fiziksel gelişimlerini destekleme, Dengeli beslenmeyi sağlama, Yaratıcı düşünme ve ifade becerisini geliştirme, Diğer kültürdeki insanlara saygı vb gibi.. Çocuklara araç-gereç bolluğu içinde seçme hakkı sunulmalı. Aile ile ilişkiler çok önemlidir. Anne baba çocuklarını istedikleri zaman okulda ziyaret edebilmelidirler.

Öğretmen –Öğrenci ilişkileri: Öğretmenler çocuklarla karşılıklı olarak sürekli iletişim halindedirler. Öğretmenlerin çocuğa sevgi ve saygı gösterme şekilleri, gülümseme, dokunma, sarılma ve çocuklarla göz hizasında konuşma tarzında olmalıdır. Öğretmenler çocukların ihtiyaçlarını anında yanıtlar, çocukların belirli konularda fikir yürütmelerini sağlar, tecrübelerini paylaşmalıdır. Öğretmenler çocuklarla konuşurken arkadaşça, pozitif ve kibar olmalıdır. Öğretmenler çocuklarla bireysel konuşmalar yaparlar ve sorular sorarlar, çocukların öneri ve düşüncelerini dinler ve yanıt vermeliler.

Öğretmenler tüm çocukların din, dil, ırk gözetmeksizin eşit olarak sever ve saymalı, çocukların kendi fiziksel özelliklerini tanımasını ve bunlarla barışık olmasını sağlamalıdırlar. Öğretmenler çocukların gelişimsel bireysel bağımsızlıklarına saygı duymalıdırlar. Öğretmenler çocuğun gelişim düzeyinde yapabileceklerini bilmeli, onların yapabileceklerinin farkına varmasını sağlamalı ve bağımsız hareket etmelerini desteklemelidirler. Öğretmenler çocukların kendi sorumluluklarını üstlenmelerini sağlamalı ve öz denetimlerini geliştirmelidirler. Öğretmen hiçbir şekilde fiziksel şiddet kullanmamalı, küçük düşürecek konuşmalar yapmamalı ve korkutucu disiplin şekilleri kullanmamalıdır. Öğretmen çocukların içinde bulunduğu duygusal durumu anlayarak, onu rahatlatıcı şekilde çocuğa yaklaşmalıdır.

 
Toplam blog
: 154
: 861
Kayıt tarihi
: 25.01.10
 
 

Rize nin Çamlıhemşin ilçesinde doğdum. 1969 yılında ilkokul,1972 yılında ortaokul,1975 yılınd..