Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Kasım '13

 
Kategori
Güncel
 

Resmi kayıtlarda 10 yaşında anne olunan Türkiye.

Resmi kayıtlarda 10 yaşında anne olunan Türkiye.
 

Resim internetten alınmıştır.


İstanbul Kartal Eğitim ve Araştırma hastanesinde acil servise bir hasta geliyor.

Doğum sancıları var. Doğum yaptırılıyor.

Buraya kadar her şey normal. Kayıt kuyudat yani resmi işlemi yerine getirilirken az evvel doğum yapan H.Ç nin nüfus kayıtlarında 10 yaşında olduğu görülünce durum Polise bildiriliyor.

Bundan sonrası bilgi çağındaki "Türkiye" gerçeğini anlatıyor.

Türkiye' nin öbür yüzünü önümüze seriyor. Alınan ifadelerden;

- Halen resmi nikahsız evliliklerin devam ettiği

- Birden fazla eşle evliliğin sürdüğü.

- Kız çocukların halen meta olarak algılandığı.

- Berdel yani karşılıklı olarak kız alma geleneğinin kaybolmadığı. Başlık parası denen illetin sürdüğü.

- Geçim sıkıntısının halen devam ettiği. Gerçi nüfusun şu an için % 5 ' e yakınını ilgilendirmese de.

- Devletin bir çok işleminde ceza uygulamasının sürdüğü. Bu yüzden özellikle nüfus kayıtlarında gerçek doğumların yaptırılmadığı.

- Yörelere göre gelenek ve göreneklerdeki farklılıkların hukuki yelpazede yer bulmadığı.

- Kamu görevlilerinin yasa ile halkın gelenek ve göreneklerinin arasında kalarak "aşağı tükürsen bıyık yukarı tükürsen sakal " ikilemini yaşadığı.

Bunları nereden çıkarttık. Haberde bahsi geçiyor yukarıda belirttiğim gibi alınan ifadelerde. Haberdeki ifadelerden bu bölümleri yorumsuz sunuyorum.

Önce H.Ç. tüm hikayesini anlatıyor. "Mardin'de babamın ikinci eşinden oldum. 8'i kız 14 kardeşim vardı. Hiç nüfus kâğıdım olmadı. Okula göndermediler. Geçen yıl ağabeyim evlendi. Töre gereği berdel yaptılar. Yengemin erkek kardeşiyle imam nikâhıyla evlendik. S. çobanlık yapıyordu, 23 yaşındaydı. Gelinlik giydim, yapıldı. Geçim sıkıntısından önce Bursa' ya gittik. Bir ay önce İstanbul'a geldik. Kocam bir fabrikada iş buldu."

Sonra koca S.Ç. ise şunları anlatıyor. "19 yaşında olduğunu söylediler. Babası suçlu. Bu olayın suç olduğunu bilmiyorum. Muhtarlığa kaydımızı yaptıracağımız sırada nüfus kağıdını gördüm. Babasını aradım. '19 yaşında, nüfusa geç yazıldı' dedi. Mahkemeye başvurup düzeltmesini istedim. Ama cezası olur diye yapmadı. Beni cezaevine atarsalar karım ve çocuğuma kim bakacak? Kemik testi isteyeceğim. 19 yaşında gibi duruyor. Burada bir suçlu varsa babasıdır. Biz zorla evlenmedik."

Yönetenlere duyurulur. Çıplaklıklarımızı görelim.

Burası Türkiye olur böyle şeyler demeyelim artık.

 KaynakKaKaykk

Kaynak      :

 Haberde  ki ifadeler milliyet.com tr. den alınmıştır.

 
Toplam blog
: 371
: 835
Kayıt tarihi
: 14.02.09
 
 

Adalet önce kendimizde başlamalı ve haksızlıklar sorgulanmalı  ve hataların, afetlere dönüşmeden ..