Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ocak '12

 
Kategori
Anılar
 

Rüzgârların peşine düşmek

Rüzgârların peşine düşmek
 

Bulutların güneşin önünden geçip gidişini; suyun bitkilerin dallarında ilerleyişini; yerin dibinde tohumların çimlenmesini sabırla gözleyip , yeryüzünün dallarında rüzgarların oluşmasını beklerim. Havadaki nemin kokusundan, nesnelerden yansıyan ışığın kımıldanışından anlarım rüzgarın çıkacağını. Sevgililerden gelebilecek sıcak anışlara, geçmişten sökülüp gelen yaşanmışlık yapraklarına bağrımı açıp yürümek için alaca karanlıkta düşerim yollara. Fırınlarda ateşler yakılmamış, balıkçılar ağlarını suya atmamıştır daha.

      Açlığımı, kimsesizliğimi unutmak için kuru otları, dikenleri savurup götüren bozkır rüzgarlarının ardına düşerdim çocukken . Çıplak dizlerime, yanık tenime çarparak beni ileriye doğru alıp götüren uğultuların arasında ölüp giden sevdiklerimin seslenişlerini duyardım. Bulutlar birbirlerini kovalamaya başlardı. Yağmuru sezen köpekler birbirlerine ulaşmak için ortalığa çıkıp ürüşürlerdi. Sararıp ,kararırdı gök: Yalnızlığımın üstüne yağmurlar yağardı.

  Dişlerimi sıkarak daha hızlı esmesini isterdim rüzgarların. Kara bulutlar yerlere kapaklanarak yalvaran ağaçların saçlarını yakalayıp, yere çalmalıydı.Öfkemden taşan sellere kapılıp gitmeliydi yeryüzü. Rüzgarların yelesine tutunarak , güzel olacağını sandığım günlere gitmeliydim ben.

    İşte o zamanlardan, henüz çok küçükken başladı benim rüzgar avcılığım. İnsanların büyük çoğunluğu rüzgarlara kapılıp, sürüklenir. Dipsiz, karanlık çukurlara doğru savrulup giderler. Bazıları da direnip rüzgarın kendilerinden yana esmesini beklerler : Yıllar geçtikçe bekleyişleri yorulup söner; umutlar kırılır, yaşamlar yosun tutar. Rüzgarların peşinde koştum yılarca ben . Şiirden şiire, kavgadan kavgaya, aşktan aşka. Durgun, tekdüze bir gün bile yaşamak istemedim.

   İçimde derin vadileri dolaşıp gelmiş dağ rüzgarları esiyor hala. Uzak çocukluktan, uzak aşklardan kopup gelmiş rüzgarlar.Sevgi dolu anışlarla bağrımı açıyorum. Her sabah rüzgar peşine düşüyorum bu yüzden: atlamalıyım bir rüzgarın kanatlarına yeniden. Yeniden ve yepyeni bir rüzgar yakalamalıyım.

 


 

 
Toplam blog
: 40
: 661
Kayıt tarihi
: 11.01.12
 
 

Anadolu'da yoksul bir bozkır kasabasında doğdum. Yoksul, acı, zor bir çocukluk ve gençlik yaşadım..