Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Şubat '12

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Sağlıksal bir öneri

Sağlıksal bir öneri
 

Kalbinizin ne denli önemli bir organımız olduğunu çok iyi biliriz . Ama aynı zamanda bir SİGORTA olduğunun pek farkında değiliz. Ya da ben değilmişim.

Neden kalbimiz sigortadır?

Kalbimize iyi bakmamız, yasaklanmış maddelerden (tuz, yağ, şeker,sigara vs.) uzak durmamız, diyet ve egzersiz yapmamız istenir.

Ancak ne söylenmez bilir misiniz?

Herhangi bir organımızdan ameliyat olmamız veya bir tarafik kazası durumu ortaya çıktığında, kalbimizin genel anesteziye dayanıp dayanmayacağı konusunda bilgimizin olması gerekliliği, bizlere öğütlenmez, söylenmez.

İşte bu durum, acı bir gerçek olarak karşıma çıktı.

On ila onbeş gün önce, safra kesemdeki bir rahatsızlık nedeniyle operasyon geçirmem gerekti. Hem de bir an önce. Ancak, öncelikle kardiyolojik kontrol yaptırmamın zorunlu olduğu söylendi.

Yapılan kardiyolojik kontrol sonucunda, kalbimin durumunun, genel anesteziye dayanamayacağı, mutlaka by pass olmama karar verildi.

Bir ikilemde kalmıştım.

Safra kesesi ameliyatı için by pass olmam gerekiyordu.

Yine de şanslı sayılırdım.

Çok çok acil bir ameliyatla karşı karşıya kalsam, ne yapacaktım?

Kardiyolojik sorununuz varsa, by pass'dan önce başka bir ameliyatı yapmayı, tıbbi kural olarak, hiçbir cerrah kabul etmiyor.

Hayati bir çıkmaz.

Bu çıkmaza girmemek için ne yapmak lazım ? İşte bütün mesele bu.

Yapılması gereken, 40'lı yaşlarda veya daha yaşlı iseniz, yapacağınız ilk şey, KALBİNİZİN DURUMUNU ÖĞRENMEK, BİLMEK...

Mutlaka, Echo çektirin ve Effor Testi yaptırın. Hatta 60'lı yaşlarda iseniz ANJİYO yaptırın. Günümüzde anjiyo, el bileğinden yapılıyor ve 3 saat içinde hastaneden çıkıyorsunuz.

Bu tecrübeyi sizlerle paylaşmak istedim.

Sağlıklı günler dileğiyle.

TEŞEKKÜRLER NOTUM :

Sayın Dostlar,

Baver Ergun

Cem Beraat Çamsarı

Hızır Kabil

Kerim Korkut

Kuyucak

Lilacan

Sabiha Rana

Turgut Çelik

sağ olun, var olun.

 

 
Toplam blog
: 472
: 959
Kayıt tarihi
: 26.01.10
 
 

1945 yılında Adana'da doğdum. Galatasaray Lisesi ve Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültes..