Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ağustos '09

 
Kategori
Edebiyat
 

Şairlerin şairine/ Aşık Yoksul Derviş

Halk ozanımız Aşık Yoksul derviş ( Şemsettin Kubat )'ı daha önce MB 'ta tanıtmıştım. Halk ozanımız Aşık Yoksul Derviş, Afyonkarahisar ili, Emirdağı İlçesi'nin Karacalar köyündendir. Sazı ve sözüyle tanınmış bir halk ozanımızdır. Bugüne kadar bir çok yarışmalara katılmış Emirdağı'n ve Karacalar köyünün adını Anadolu'ya've hatta yurt dışına kadar onurlu bir şekilde taşımıştır. T.C. Kültür veTurizm Bakanlığı'ndan, Valilerden ve Kaymakamlardan, çeşitli kurum ve kuruluşlardan birçok onur belgesi ve teşekkürler alan ünlü bir halk ozanımızdır.

Şiirlerinin bir kısmı kitap halinde İsviçre'de İngilizce olarak basılıp, yayınlanmıştır. Bugüne değin yayınlanmış 18 kitabı vardır.
Sohbeti hoş bir ozandır. Zaman zaman telefonla beni arar, hal, hatır sorar; sohbet ederiz. Kimi zaman da Isparta, Kütahya, Simav, Salihli, Domaniç, Denizli, Bursa, ve Aydın- Nazilli gibi İl ve ilçelerde şairler ozanlar buluşmasında yanyana geliriz. Aynı zamanda Merezi Denizli'de bulunan EGAY-DER ( Egeli Araştırmacı Yazarlar Birliği) Üyesidir. Geçenlerde telefon açıp, "merhaba şairim "diyerek sazıyla türkü halinde söylediği ve bana armağan ettiği bir şiiri vardı. Sazıyla bir iki dörtlüğünü okuyarak iyi dileklerde bulundu. Sevgili ozanımızın sonradan bana kendi el yazısıyla gönderdiği bu güzelim şiirini, sizlerle de paylaşmak istiyorum ve ozanımıza teşekkür ediyor, buradan sevgiler ve saygılar gönderiyor, esenlik ve sağlıklı günler ve uzun ömürler diliyorum.

ŞAİRLERİN ŞAİRİNE

Sayın Abdülkadir Güler'e sevgilerimle

Şairlerin şairine
Sayın Abdülkadir Güler
Hayran oldum şiirine
Sayın Abdülkadir Güler

Eğitim hakkında yazar
Gönüllerde tutmuş pazar
Sevgi ile etmiş nazar
Sayın Abdülkadir Güler

Yazar bütün ozanları
Bu sevgiyi sezenleri
Sever şiir yazanları
Sayın Abdülkadir Güler

Gazeteci, yazar, şair
Gönül dostu hem de tahir
Çok sözüm var ona dair
Sayın Abdülkadir Güler

Yoksul Derviş'te bir avaz
Yine coştu şu dertli saz
Kavuşuruz belki bu yaz
Sayın Abdülkadir Güler.

Aşık Yoksul Derviş
( Şemsettin Kubat /
Afyon-Emirdağı Karacalar Köyü).

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..